
Silnik Toyota 1.8 16V VVT-i Hybrid o mocy 99KM z maks. momentem obr. 142 Nm miał zastosowanie w samochodach Toyota Auris, Prius III a także Lexus CT. Bazą jest jednostka benzynowa 1.8 16V Valvematic (2ZR-FAE) zespolona z napędem elektrycznym o mocy 82KM z maks.momentem.ober 207 Nm co łącznie dało moc systemową 136KM. Technologia jaka jest wykorzystywana do napędu to sprawdzony układ HSD (Hybrid Synergy Drive), który jest stosowany od lat w Toyocie Prius. Cały układ zespolony jest z automatyczną planetarny rozdzielacz mocy, który przekazuje napęd na przednie koła.
Autem z tym napędem mogą poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym. Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości do pracy automatycznie włącza się silnik benzynowy co jest odczuwalne. Toyota przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać ok. 2 kilometry z maksymalną prędkością do 50km/h. Biorąc pod uwagę takie rozwiązania możemy bezsprzecznie stwierdzić, że korzyści są wymierne zwłaszcza w użytkowania auta w warunkach miejskich. Średnie zużycie paliwa w mieście oscyluje w granicach 4.2l / 100km.
Dodatkowo Toyoty z tym napędem wyposażono w generator do odzyskiwania energii z hamowania. Energia elektryczna jest czerpana z baterii niklowo-metalowo-wodorowej o pojemności 1.31kWh.Pełną wartość baterii przewidziano na około 10 lat w późniejszym czasie ich wydajność może być nieco niższa. Ładowanie odbywa się podczas odzyskiwania energii z hamowania lub jazdy na wolnych obrotach.
Jedną z ważniejszych kwestii przy wyborze auta z napędem hybrydowym jest brak drogiego i często awaryjnego osprzętu jaki znajduje się w autach z silnikami Diesla. Mianowicie samochody z napędem hybrydowym nie posiadają sprzęgła, turbosprężarki czy nader problematycznego filtra cząstek stałych. Bez wątpienia są to atuty przemawiający z układem hybrydowym, z pewnością cena zakupu auta z tym napędem jest wyższa jednak w codziennej eksploatacji koszty są o wiele niższe. Toyota jest prekursorem w produkcji napędów hybrydowych a co za tym idzie kolejne odmiany silników są bardzo dopracowane a ich awaryjność przy odpowiedniej eksploatacji jest praktycznie zerowa.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1798 cm3
Zakres mocy: 99 KM
Moment obrotowy: 142 Nm
Pojemność baterii: 1.31 kWh
Zasięg silnika EV: 1.5 km
Moc silnika EV: 82 KM
Moment obrotowy EV: 207 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 136 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 11) | (8.4) |
| Trwałość | 9.4/10 |
| Utrzymanie | 8.9/10 |
| Dynamika | 6.9/10 |