
Silnik Toyota 1.8 16V VVT-i Hybrid o mocy 99KM z maks. momentem obr. 142Nm miała zastosowanie w samochodach Toyota C-HR, Auris, Corolla, Prius a także Lexus CT oraz Suzuki Swace. Bazą jest jednostka benzynowa 1.8 16V Valvematic (2ZR-FAE) zespolona z napędem elektrycznym o mocy 82KM z maks.momentem.ober 207Nm co łącznie dało 136KM.Technologia jak jest wykorzystywana do napędu Hybrydowego to sprawdzony układ HSD/Hybrid Synergy Drive który jest stosowany od lat w Toyocie Prius. Cały układ zespolony jest z automatyczną planetarną skrzynią biegów e-CVT która przekazuje napęd na przedzie koła.
Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym.Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości lub odległości do pracy automatycznie włącza się silnik benzynowy co jest odczuwalne.Toyota przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać 2 kilometry z maksymalną prędkością do 50km/h.Biorąc pod uwagę takie rozwiązania możemy bezsprzecznie stwierdzić, że korzyści są wymierne zwłaszcza w użytkowania auta w warunkach miejskich. Średnie zużycie paliwa w mieście oscyluje w granicach 4.2l .
Dodatkowo Toyoty z tym napędem wyposażono w generator do odzyskiwania energii z hamowania. Energia elektryczna jest czerpana z baterię niklowo-metalowo-wodorową o pojemności 4.4kWh.Pełną wartość baterii przewidziano na około 10 lat w późniejszym czasie ich wydajność może być nieco niższa. Ładowanie ich odbywa się podczas odzyskiwania energii z hamowania lub jazdy na wolnych obrotach.Kolejnym rozwiązaniem jest wprowadzenie od 2012 roku wersję Toyoty Pirus Plug-in która ma możliwości ładowania silnika elektrycznego ze źródła z z zewnętrznego np. gniazda domowego 230V.Czas ładowania baterii trwa około 2-5 godziny a odległość jaka można pokonać na napędzie elektrycznym to granica 25km a maksymalną prędkość z jaką można się poruszać to 100km/h.
Jedną z ważniejszych kwestii przy wyborze auta z napędem hybrydowym jest bark drogiego i często awaryjnego osprzętu jaki znajduje się w autach z silnikami diesla.Mianowicie samochody z napędem hybrydowym nie posiadają sprzęgła,turbosprężarki czy nader problematycznego filtra cząstek stałych.Bez wątpienia są to atuty przemawiający z układem hybrydowym,z pewnością cena zakupu auta z tym napędem jest wyższa jednak w codziennej eksploatacji koszty są o wiele niższe.Toyot jest prekursorem w produkcji napędów hybrydowych a co za tym idzie kolejne odmiany silników sa bardzo dopracowane a ich awaryjność przy odpowiedniej eksploatacji jest praktycznie zerowa.Obecnie firma Toyota podpisała umowę z BMW na dostarczanie rozwiązań hybrydowych a w zamian otrzymała najnowszej generacji silnik diesla.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1798 cm3
Zakres mocy: 98-99 KM
Moment obrotowy: 142 Nm
Pojemność baterii: 0.75-1.31 kWh
Zasięg silnika EV: 1.5 km
Moc silnika EV: 72-82 KM
Moment obrotowy EV: 163-207 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 122-136 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 11) | (8.4) |
| Trwałość | 9.4/10 |
| Utrzymanie | 8.9/10 |
| Dynamika | 6.9/10 |
Toyota C-HR 1.8 16V Dual VVT-i Hybrid e-CVT 122KM (2ZR-FXE)
Toyota C-HR FL 1.8 16V Dual VVT-i Hybrid e-CVT 122KM (2ZR-FXE)
Toyota Auris I FL 1.8 16V VVT-i Hybrid 136KM (2ZR-FXE)
Toyota Auris II 1.8 16V VVT-i Hybrid e-CVT 136KM (2ZR-FXE)
Toyota Corolla E21 1.8 16V Dual VVT-i Hybrid e-CVT 122KM (2ZR-FXE)
Toyota Corolla E21 Sedan 1.8 16V VVT-i Hybrid 122KM (2ZR-FXE)
Toyota Prius III 1.8 16V VVT-i Hybrid e-CVT 136KM (2ZR-FXE)
Toyota Prius IV 1.8 16V Dual VVT-i Hybrid e-CVT 122KM (2ZR-FXE)
Toyota Prius+ 1.8 16V VVT-i Hybrid e-CVT 136KM (2ZR-FXE)
Lexus CT 200h VVT-i Hybrid 136KM (2ZR-FXE)
Suzuki Swace 1.8 16V Full Hybrid 122KM (2ZR-FXE)