Silniki Toyota - Silnik 1.8 VVT-i Hybrid 2ZR-FXE

Wyświetleń: 10611
Silnik 1.8 VVT-i Hybrid 2ZR-FXE

Silniki Toyota

Toyota

Silnik 1.8 VVT-i Hybrid o mocy 99KM z maks. momentem obr. 142Nm miała zastosowanie w samochodach Toyota Auris,Pirus.Bazą jest jednostka benzynowa 1.8 16V Valvematic (2ZR-FAE) zespolona z napędem elektrycznym o mocy 82KM z maks.momentem.ober 207Nm co łącznie dało 136KM.Technologia jak jest wykorzystywana do napędu Hybrydowego to sprawdzony układ HSD/Hybrid Synergy Drive który jest stosowany od lat w Toyocie Pirus.Cały układ zespolony jest z automatyczną planetarną skrzynią biegów E-CVT która przekazuje napęd na przedzie koła.Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV - electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym.Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości lub odległości do pracy automatycznie włącza się silnik  benzynowy co jest odczuwalne.Toyota przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać 2 kilometry z maksymalną prędkością do 50km/h.Biorąc pod uwagę takie rozwiązania możemy bezsprzecznie stwierdzić, że korzyści są wymierne zwłaszcza w użytkowania auta w warunkach miejskich. Średnie zużycie paliwa w mieście oscyluje w granicach 4.2l .Dodatkowo Toyoty z tym napędem wyposażono w generator do odzyskiwania energii z hamowania. Energia elektryczna jest czerpana z baterię niklowo-metalowo-wodorową o pojemności 4.4kWh.Pełną wartość baterii przewidziano na około 10 lat w późniejszym czasie ich wydajność może być nieco niższa. Ładowanie ich odbywa się podczas odzyskiwania energii z hamowania lub jazdy na wolnych obrotach.Kolejnym rozwiązaniem jest wprowadzenie od 2012 roku wersję Toyoty Pirus Plug-in która ma możliwości ładowania silnika elektrycznego ze źródła z z zewnętrznego np. gniazda domowego 230V.Czas ładowania baterii trwa około 2-5 godziny a odległość jaka można pokonać na napędzie elektrycznym to granica 25km a maksymalną prędkość z jaką można się poruszać to 100km/h.Jedną z ważniejszych kwestii przy wyborze auta z napędem hybrydowym jest bark drogiego i często awaryjnego osprzętu jaki znajduje się w autach z silnikami diesla.Mianowicie samochody z napędem hybrydowym nie posiadają sprzęgła,turbosprężarki czy nader problematycznego filtra cząstek stałych.Bez wątpienia są to atuty przemawiający z układem hybrydowym,z pewnością cena zakupu auta z tym napędem jest wyższa jednak w codziennej eksploatacji koszty są o wiele niższe.Toyot jest prekursorem w produkcji napędów hybrydowych a co za tym idzie kolejne odmiany silników sa bardzo dopracowane a ich awaryjność przy odpowiedniej eksploatacji jest praktycznie zerowa.Obecnie firma Toyota podpisała umowę z BMW na dostarczanie rozwiązań hybrydowych a w zamian otrzymała najnowszej generacji silnik diesla.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

-Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok..

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 5):
(7.9)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
6.8/10
Głosy według opinii użytkowników:32

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 29

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Średnia:
(5.7)

Odradzam!

TOYOTA AURIS, TOYOTA C-HR16.08.2020
Opinia:Witam Serdecznie
Testowałem napęd hybrydowy Toyoty w dwóch pojazdach jt model Auris oraz C-HR. Przejechany dystans na poziomie 33.000 km.
Były to samochody zastępcze mojego samochodu służbowego TOYOTA AURIS.
W teście zastosowałem dwa style jazdy oraz kontrole spalania paliwa tj tzw tankowanie pod korek.
Napęd testowałem co też ważne w dwóch okresach roku zima(tem od -8 do plus 5 w dzień) oraz późna wiosna temp min 15 stopni.
Styl NR1- jazda normalna bez przesady wyprzedanie w ruchy miejskim, zmiany pasów czyli jednym słowem normalność. Przeloty pomiędzy miastami na poziomie od 90-140 km/h, autostrady prędkości od 140- 180km/h.
Styl NR2 ? bez zbędnego rozpędzania oraz wytrącania prędkości w ruchu miejskim, miedzy miastami max 100km/h, autostrady przeloty 120-140km/h z przewaga 140km/h jednym słowem eko drive.
Wyniki
STYL NR 1
-Zima miasto 7-10litrów/100km
Mieszany 6-8 litrów/100km
Autostrada 10-14litrów/100km
Wiosna z uwagi na wyższe temperatury otoczenia średnio spadło o 1,0 do 1,5 litra/100km
STYL NR 2
ZIMA miasto -6-8 litrów/100km
Mieszany 5-7 litrów/100km
Autostrad 9- 11litrów/100km
Wiosna tez nie znacznie w dół tu już więcej się nie dało zejść plus minus 1litr/100km.
Dzięki Bogu przesiadłem się z silnika o zapłonie iskrowym na silnik wysokoprężny tj. Skodach Octawia 2,0 tdi. Poziom fizycznego spalania to od 4,5 litra do 9,0 , lecz 9,0 to spalanie autostradowe na przelocie od 170-190km/h ?. Pozdrawiam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
2.0/10
Dynamika
5.0/10

Odmiana silnika: 1.8 VVT- I HYBRID 2ZR-FXE

Rocznik / Przebieg: 2017 55.000

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Toyota Auris Hybrid Touring Sports II FL14.06.2020
Opinia:W hybrydzie trudno oceniać sam silnik spalinowy, bo liczy się cały układ napędowy. Wbrew temu co napisano w opisie, zastosowany w Auris II układ HSD III Gen nie posiada skrzyni biegów (ani sprzęgła). eCVT to nazwa handlowa, w układzie jest jedynie planetarny rozdzielacz mocy (Power Split Device) o stałym przełożeniu. Zamiast zmian przełożeń mamy do czynienia z transferem nadmiaru prędkości obrotowej jednostki spalinowej (ICE) w moment obrotowy głównego silnika elektrycznego (MG2) za pośrednictwem generatora (MG1) podczas przyspieszania albo na odwrót - podczas jazdy z dużą prędkością nadmiar momentu obrotowego ICE pozwala napędzić główny silnik elektryczny MG2 pracujący jako generator, który zasila MG1. W obu przypadkach prędkości obrotowe i momenty jednostek spalinowej i elektrycznej sumują się. W efekcie mamy niemal płaski moment obrotowy ponad 200 Nm w całym zakresie od zera do maksymalnej prędkości obrotowej. Przejścia pomiędzy napędem elektrycznym, mieszanym i wyłącznie spalinowym są niezauważalne. To mechanicznie proste i charakteryzujące się mniejszymi stratami energii rozwiązanie pozwala na osiągnięcie przez niespełna stu konny niewysilony silnik wolnossący w prawie półtoratonowym aucie zdumiewająco dobrej dynamiki - przyspieszenie od 60 do 100 km/h zajmuje około 7 sekund. Na początek trzeba się przyzwyczaić, tu nie ma "garbika" gwałtownie narastającego momentu, ale nie ma też turbo dziury, auto ciągnie równo i bez przerwy od kickdownu. Dla nieusatysfakcjonowanych jest jeszcze opcja POWER, wyłączająca opóźnienie dodane aby dopasować szybkość reakcji na gaz do poziomu ludzkiej percepcji. Spalanie jak w każdym aucie zależy od stylu i warunków jazdy. W porównaniu z benzyną o podobnej dynamice i wielkości będzie niższe o około 3 litry / 100 km w zatłoczonym mieście, o około 2 litry poza miastem i o około 1 litr na autostradzie lub drodze ekspresowej.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 99 KM / 1.8 VVT-i Hybrid 2ZR-FXE

Rocznik / Przebieg: 2015 / 108000 km

Średnie spalanie: 6.3 l/100km

Średnia:
(7.0)

Odradzam!

Toyota Auris 2 FL Kombi Executive30.05.2019
Opinia:Użytkowany od "nowego" 08.2015 do zeszłego tygodnia "prawie" ideał. Usterki przez ten okres: padły tarcze hamulcowe po 45 tyś km. Kamera cofania tuż przed zdarzeniem.
18.05.2019 pożar w komorze silnika (przetwornica) droga landowa w Niemczech, prędkość 75km/h, czas jazdy 9min od przerwy. Samochód spłonął doszczętnie. Jeżeli dotknie to kogokolwiek w tym kraju, musi się liczyć na astronomiczne koszty. Właściciel jest nękany przez ekoterrorystów. Znikoma ilość złomowisk ma ochotę dyskutować na temat składowania. Toyota przyjmuje akumulator trakcyjny pod warunkiem jego dostarczenia do firmy recyklingowej ( przesyłka ADR na koszt właściciela plus wybudowanie baterii z wraku 1,3 rbh - koszt 144 Euro. Dochodzą dodatkowe koszty służb ratowniczych oraz dodatkowe koszty "elektryka", który musi być w takim wypadku. Czy polecam...do tej pory byłem fanem Toyoty. Nie mogłem powiedzieć nic złego, no może na jakość wykonania auta. Teraz wszystkich przestrzegam, bo może to bardzo być droga zabawka.
Trwałość
5.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 18 VVT-i 136KM

Rocznik / Przebieg: 2015

Średnie spalanie: 5.5 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Karol13.10.2018
Opinia:Użytkuję ten silnik od prawie 3 lat. Jest całkowicie bezawaryjny, auto ma przeglądy gwarancyjne do 15 tys. Dynamika bardzo dobra, bo pełna moc jest dostępna od razu. Zawsze można przełączyć tylko na benzynę i wtedy ma kopa przy wyprzedzaniu a potem znowu układ hybrydowy.I uwaga, producent pisze o spalaniu w cyklu mieszanym - 3,8 l. To jest prawda i łatwo osiągnąć taki wynik, mój rekord to 3,6 l na odcinku 85 km na trasie przez Góry Świętokrzyskie - asfalt, wiosna i słońce :) Nie znam lepszych rozwiązań silnikowych a jeździłem i benzyną i dieselem.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: Toyota Auris. Hybryda 1.8

Rocznik / Przebieg: 15 tys.

Średnie spalanie: 4.5 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

zbyszek14.06.2018
Opinia:Olej zalecany to jest 0W-20
Silnik jest raczej do spokojnej jazdy.
Co do awaryjności to za mały mam na razie przebieg aby to ocenić. :)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Prius 4 122 KM

Rocznik / Przebieg: 30000 / 2016

Średnie spalanie: 4 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Matthias 29.05.2019
Użytkowany od "nowego" 08.2015 do zeszłego tygodnia "prawie" ideał. Usterki przez ten okres: padły tarcze hamulcowe po 45 tyś km. Kamera cofania tuż przed zdarzeniem.
18.05.2019 pożar w komorze silnika (przetwornica) droga landowa w Niemczech, prędkość 75km/h, czas jazdy 9min od przerwy. Samochód spłonął doszczętnie. Jeżeli dotknie to kogokolwiek w tym kraju, musi się liczyć na astronomiczne koszty. Właściciel jest nękany przez ekoterrorystów. Znikoma ilość złomowisk ma ochotę dyskutować na temat składowania. Toyota przyjmuje akumulator trakcyjny pod warunkiem jego dostarczenia do firmy recyklingowej ( przesyłka ADR na koszt właściciela plus wybudowanie baterii z wraku 1,3 rbh - koszt 144 Euro. Dochodzą dodatkowe koszty służb ratowniczych oraz dodatkowe koszty "elektryka", który musi być w takim wypadku. Czy polecam...do tej pory byłem fanem Toyoty. Nie mogłem powiedzieć nic złego, no może na jakość wykonania auta. Teraz wszystkich przestrzegam, bo może to bardzo być droga zabawka.

Najnowsze komentarze

Matthias
29.05.2019
0
Użytkowany od "nowego" 08.2015 do zeszłego tygodnia "prawie" ideał. Usterki przez ten okres: padły tarcze hamulcowe po 45 tyś km. Kamera cofania tuż przed zdarzeniem.
18.05.2019 pożar w komorze silnika (przetwornica) droga landowa w Niemczech, prędkość 75km/h, czas jazdy 9min od przerwy. Samochód spłonął doszczętnie. Jeżeli dotknie to kogokolwiek w tym kraju, musi się liczyć na astronomiczne koszty. Właściciel jest nękany przez ekoterrorystów. Znikoma ilość złomowisk ma ochotę dyskutować na temat składowania. Toyota przyjmuje akumulator trakcyjny pod warunkiem jego dostarczenia do firmy recyklingowej ( przesyłka ADR na koszt właściciela plus wybudowanie baterii z wraku 1,3 rbh - koszt 144 Euro. Dochodzą dodatkowe koszty służb ratowniczych oraz dodatkowe koszty "elektryka", który musi być w takim wypadku. Czy polecam...do tej pory byłem fanem Toyoty. Nie mogłem powiedzieć nic złego, no może na jakość wykonania auta. Teraz wszystkich przestrzegam, bo może to bardzo być droga zabawka.