Popularne na rynku

Silnik Toyota 1.8 16V VVT-i Hybrid 2ZR-FXE

30348
Silnik Toyota 1.8 16V VVT-i Hybrid 2ZR-FXE

Napędy hybrydowe Toyota są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus
  • Suzuki

Silnik Toyota 1.8 16V VVT-i Hybrid o mocy 99KM z maks. momentem obr. 142Nm miała zastosowanie w samochodach Toyota C-HR, Auris, Corolla, Prius a także Lexus CT oraz Suzuki Swace. Bazą jest jednostka benzynowa 1.8 16V Valvematic (2ZR-FAE) zespolona z napędem elektrycznym o mocy 82KM z maks.momentem.ober 207Nm co łącznie dało 136KM.Technologia jak jest wykorzystywana do napędu Hybrydowego to sprawdzony układ HSD/Hybrid Synergy Drive który jest stosowany od lat w Toyocie Prius. Cały układ zespolony jest z automatyczną planetarną skrzynią biegów e-CVT która przekazuje napęd na przedzie koła.


Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym.Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości lub odległości do pracy automatycznie włącza się silnik  benzynowy co jest odczuwalne.Toyota przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać 2 kilometry z maksymalną prędkością do 50km/h.Biorąc pod uwagę takie rozwiązania możemy bezsprzecznie stwierdzić, że korzyści są wymierne zwłaszcza w użytkowania auta w warunkach miejskich. Średnie zużycie paliwa w mieście oscyluje w granicach 4.2l .


Dodatkowo Toyoty z tym napędem wyposażono w generator do odzyskiwania energii z hamowania. Energia elektryczna jest czerpana z baterię niklowo-metalowo-wodorową o pojemności 4.4kWh.Pełną wartość baterii przewidziano na około 10 lat w późniejszym czasie ich wydajność może być nieco niższa. Ładowanie ich odbywa się podczas odzyskiwania energii z hamowania lub jazdy na wolnych obrotach.Kolejnym rozwiązaniem jest wprowadzenie od 2012 roku wersję Toyoty Pirus Plug-in która ma możliwości ładowania silnika elektrycznego ze źródła z z zewnętrznego np. gniazda domowego 230V.Czas ładowania baterii trwa około 2-5 godziny a odległość jaka można pokonać na napędzie elektrycznym to granica 25km a maksymalną prędkość z jaką można się poruszać to 100km/h.


Jedną z ważniejszych kwestii przy wyborze auta z napędem hybrydowym jest bark drogiego i często awaryjnego osprzętu jaki znajduje się w autach z silnikami diesla.Mianowicie samochody z napędem hybrydowym nie posiadają sprzęgła,turbosprężarki czy nader problematycznego filtra cząstek stałych.Bez wątpienia są to atuty przemawiający z układem hybrydowym,z pewnością cena zakupu auta z tym napędem jest wyższa jednak w codziennej eksploatacji koszty są o wiele niższe.Toyot jest prekursorem w produkcji napędów hybrydowych a co za tym idzie kolejne odmiany silników sa bardzo dopracowane a ich awaryjność przy odpowiedniej eksploatacji jest praktycznie zerowa.Obecnie firma Toyota podpisała umowę z BMW na dostarczanie rozwiązań hybrydowych a w zamian otrzymała najnowszej generacji silnik diesla.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1798 cm3

Zakres mocy: 98-99 KM

Moment obrotowy: 142 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.75-1.31 kWh

Zasięg silnika EV: 1.5 km

Moc silnika EV: 72-82 KM

Moment obrotowy EV: 163-207 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 122-136 KM

Moment obr. układu: - Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 8) (8.3)
Trwałość 9.4/10
Utrzymanie 8.8/10
Dynamika 6.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 6 2

Najbardziej awaryjna część

76%
6%
0%
6%
12%
0%
0%
Suma głosów: 17

Opinie użytkowników

26.10.2023 Toyota Prius Plus 3 gen
(8.7)
Opinia: Toyota prius plus to bardzo przyzwoite auto dla rodziny. 3 niezależne fotele z tylu przy trójce małych dzieci to komfort. Małe spalanie i niezawodność jednostki. Jakieś drobne naprawy, linka ręcznego, po8 latach się zapiekła - wymieniłem sam, silniczek od wycieraczek generalnie odpukać od 4 lat
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: - niezawodna jednostka, - małe spalanie, - przekładnia automatyczna, - przyzwoite ceny serwisu,
Wady: - przekładnia trochę wyje podczas przyspieszania ale to norma w E-Cvt, - toyota jak to toyota rdzewieje od spodu, - drobne naprawy podczas 4 letniego użytkowania przy przebiegu 104-141tys,
  • Silnik: 2zr-fxe
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 141000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
18.08.2023 toyota auris 2 hybrid kom
(9.0)
Opinia: smigam od roku, nabylem z przebiegiem 250 tysia obecnie 300 tysia, trudno sie przyzwyczaic do e-cvt przy przyspieszeniu wyje, ale to juz mam za soba, staram sie tak sterowac przyspieszeniem by bylo tego jak najmniej, w tym wypadku zupelnie odpada tempomat, pojazd probuje odzyskac
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: niezniszczalny ( prawie ) spalanie miasto to 5,1 benzyny co daje 6,5 gazu
Wady: obecnie brak
  • Silnik: 136 lacznie z elekrycznym
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 304
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
21.12.2022 Toyota Auris II LPG
(9.0)
Opinia: Super silnik (napęd). Używam go w Toyocie Auris II TS 2013 plus LPG. Samochód używany w mieście, na trasach w trybie mieszanym, nie mam żadnych uwag. Jestem 3 właścicielem samochodu więc nie jest to nowy pojazd, mimo to po przejechaniu 40 tys km na LPG
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Niskie spalanie, płynna jazda dzięki ECVT, bezawaryjność, świetnie przyjmuje LPG, dożywotni rozrząd
Wady: Dynamika (dał mnie jest wystarczająca ale nie jest to napęd dla każdego kierowcy), wycie silnika przy dynamicznym przyspieszaniu (mi już to nie przeszkadza, przyzwyczaiłem się)
  • Silnik: 136
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 142000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
16.08.2020 TOYOTA AURIS, TOYOTA C-HR
(5.7)
Opinia: Testowałem napęd hybrydowy Toyoty w dwóch pojazdach jt model Auris oraz C-HR. Przejechany dystans na poziomie 33.000 km.Były to samochody zastępcze mojego samochodu służbowego TOYOTA AURIS.W teście zastosowałem dwa style jazdy oraz kontrole spalania paliwa tj tzw tankowanie pod korek. Napęd testowałem co też ważne
  • 10.0/10
  • 2.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: 1.8 VVT- I HYBRID 2ZR-FXE
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 55000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
14.06.2020 Toyota Auris Hybrid Touring Sports II FL
(8.7)
Opinia: W hybrydzie trudno oceniać sam silnik spalinowy, bo liczy się cały układ napędowy. Wbrew temu co napisano w opisie, zastosowany w Auris II układ HSD III Gen nie posiada skrzyni biegów (ani sprzęgła). eCVT to nazwa handlowa, w układzie jest jedynie planetarny rozdzielacz mocy (Power
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 99 KM / 1.8 VVT-i Hybrid 2ZR-FXE
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 108000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam