Popularne na rynku

Silnik 1.8 VVT-i Hybrid 2ZR-FXE

17946
Kategoria: Silniki Toyota
Silnik 1.8 VVT-i Hybrid 2ZR-FXE

Silniki Toyota są stosowane w samochodach marki

Silnik 1.8 VVT-i Hybrid o mocy 99KM z maks. momentem obr. 142Nm miała zastosowanie w samochodach Toyota Auris,Pirus.Bazą jest jednostka benzynowa 1.8 16V Valvematic (2ZR-FAE) zespolona z napędem elektrycznym o mocy 82KM z maks.momentem.ober 207Nm co łącznie dało 136KM.Technologia jak jest wykorzystywana do napędu Hybrydowego to sprawdzony układ HSD/Hybrid Synergy Drive który jest stosowany od lat w Toyocie Pirus.Cały układ zespolony jest z automatyczną planetarną skrzynią biegów E-CVT która przekazuje napęd na przedzie koła.Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym.Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości lub odległości do pracy automatycznie włącza się silnik  benzynowy co jest odczuwalne.Toyota przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać 2 kilometry z maksymalną prędkością do 50km/h.Biorąc pod uwagę takie rozwiązania możemy bezsprzecznie stwierdzić, że korzyści są wymierne zwłaszcza w użytkowania auta w warunkach miejskich. Średnie zużycie paliwa w mieście oscyluje w granicach 4.2l .Dodatkowo Toyoty z tym napędem wyposażono w generator do odzyskiwania energii z hamowania. Energia elektryczna jest czerpana z baterię niklowo-metalowo-wodorową o pojemności 4.4kWh.Pełną wartość baterii przewidziano na około 10 lat w późniejszym czasie ich wydajność może być nieco niższa. Ładowanie ich odbywa się podczas odzyskiwania energii z hamowania lub jazdy na wolnych obrotach.Kolejnym rozwiązaniem jest wprowadzenie od 2012 roku wersję Toyoty Pirus Plug-in która ma możliwości ładowania silnika elektrycznego ze źródła z z zewnętrznego np. gniazda domowego 230V.Czas ładowania baterii trwa około 2-5 godziny a odległość jaka można pokonać na napędzie elektrycznym to granica 25km a maksymalną prędkość z jaką można się poruszać to 100km/h.Jedną z ważniejszych kwestii przy wyborze auta z napędem hybrydowym jest bark drogiego i często awaryjnego osprzętu jaki znajduje się w autach z silnikami diesla.Mianowicie samochody z napędem hybrydowym nie posiadają sprzęgła,turbosprężarki czy nader problematycznego filtra cząstek stałych.Bez wątpienia są to atuty przemawiający z układem hybrydowym,z pewnością cena zakupu auta z tym napędem jest wyższa jednak w codziennej eksploatacji koszty są o wiele niższe.Toyot jest prekursorem w produkcji napędów hybrydowych a co za tym idzie kolejne odmiany silników sa bardzo dopracowane a ich awaryjność przy odpowiedniej eksploatacji jest praktycznie zerowa.Obecnie firma Toyota podpisała umowę z BMW na dostarczanie rozwiązań hybrydowych a w zamian otrzymała najnowszej generacji silnik diesla.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (8.0)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 6.8/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 2

Najbardziej awaryjna część

25%
25%
0%
25%
25%
0%
0%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

16.08.2020 TOYOTA AURIS, TOYOTA C-HR
(5.7)
Opinia: Testowałem napęd hybrydowy Toyoty w dwóch pojazdach jt model Auris oraz C-HR. Przejechany dystans na poziomie 33.000 km.Były to samochody zastępcze mojego samochodu służbowego TOYOTA AURIS.W teście zastosowałem dwa style jazdy oraz kontrole spalania paliwa tj tzw tankowanie pod korek. Napęd testowałem co też ważne
  • 10.0/10
  • 2.0/10
  • 5.0/10
  • Silnik: 1.8 VVT- I HYBRID 2ZR-FXE
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 55000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
14.06.2020 Toyota Auris Hybrid Touring Sports II FL
(8.7)
Opinia: W hybrydzie trudno oceniać sam silnik spalinowy, bo liczy się cały układ napędowy. Wbrew temu co napisano w opisie, zastosowany w Auris II układ HSD III Gen nie posiada skrzyni biegów (ani sprzęgła). eCVT to nazwa handlowa, w układzie jest jedynie planetarny rozdzielacz mocy (Power
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 99 KM / 1.8 VVT-i Hybrid 2ZR-FXE
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 108000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam
30.05.2019 Toyota Auris 2 FL Kombi Executive
(7.0)
Opinia: Użytkowany od "nowego" 08.2015 do zeszłego tygodnia "prawie" ideał. Usterki przez ten okres: padły tarcze hamulcowe po 45 tyś km. Kamera cofania tuż przed zdarzeniem. 18.05.2019 pożar w komorze silnika (przetwornica) droga landowa w Niemczech, prędkość 75km/h, czas jazdy 9min od przerwy. Samochód spłonął doszczętnie. Jeżeli
  • 5.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 18 VVT-i 136KM
  • Rocznik: 2015
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Odradzam
13.10.2018 Karol
(9.7)
Opinia: Użytkuję ten silnik od prawie 3 lat. Jest całkowicie bezawaryjny, auto ma przeglądy gwarancyjne do 15 tys. Dynamika bardzo dobra, bo pełna moc jest dostępna od razu. Zawsze można przełączyć tylko na benzynę i wtedy ma kopa przy wyprzedzaniu a potem znowu układ hybrydowy.I uwaga,
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: Toyota Auris. Hybryda 1.8
  • Przebieg: 15000
  • Spalanie: 4.5 l/100km
Polecam
14.06.2018 zbyszek
(8.7)
Opinia: Olej zalecany to jest 0W-20 Silnik jest raczej do spokojnej jazdy. Co do awaryjności to za mały mam na razie przebieg aby to ocenić. :)
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Prius 4 122 KM
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 30000
  • Spalanie: 4.0 l/100km
Polecam