Silnik Toyota 2.0 16V Hybrid Dynamic Force M20A-FXS o mocy 196-197KM wszedł do produkcji w roku 2023 i zasila samochody Toyota C-HR II, Corolla E21 oraz Corolla Cross. To V. generacja napędu hybrydowego Hybrid Synergy Drive. Jednostka należy do rodziny Dynamic Force Engine i została oparta na modułowej platformie GA-B/TNGA. Konstrukcja wykonana w całości z aluminium, wyposażona została w podwójny system zmiennych faz rozrządu VVT-iE + VVT-i oraz kombinowany wtrysk paliwa D4-S.
Baza napędu hybrydowego jest jednostka spalinowa 2.0 VVT-iE 152KM zespolona z silnikiem elektrycznym o mocy 113KM co łącznie dało moc systemową 196KM w C-HR lub 197KM w Corolii. W odróżnieniu od klasycznych rozwiązań ten silnik nie jest połączony mechanicznie z całym zespołem, za jego prace odpowiada komputer który włącza go w odpowiednim momencie.
W porównaniu z poprzednią generacją napędów wzrosła moc baterii litowo-jonowej o 14%. Działanie układu hybrydowego umożliwia kilka możliwości poruszania się na silniku spalinowym: w trybie EV- pełnym elektryku oraz opcji hybrydy. Każde ruszanie auta, manewry na parkingu oraz powolne podjazdy odbywają się w trybie elektrycznym.
Ładowanie akumulatorów odbywa się podczas hamowania pojazdu oraz powolnej jazdy, wtedy to hybryda odłącza silnik spalinowy a elektryk odzyskuje energię ładując baterię. Napęd hybrydowy w Toyocie przy jeździe do 70km/h napędza przednie koła ale głównym źródłem jest napęd elektryczny natomiast silnik spalinowy wspomaga go. W trybie EV Toyota może przejechać jedynie krótki dystans z niedużą prędkością.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1987 cm3
Zakres mocy: 152 KM
Moment obrotowy: 190 Nm
Pojemność baterii: 1.3 kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 113 KM
Moment obrotowy EV: 206 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 196-197 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |