Hybryda Toyota 2.0 16V Hybrid Dynamic Force 196/197KM M20A-FXS

46
Opublikowane 6 grudnia 2023 r.
Hybryda Toyota 2.0 16V Hybrid Dynamic Force 196/197KM M20A-FXS

Napędy hybrydowe Toyota THS / HSD są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus
  • Suzuki

Silnik Toyota 2.0 16V Hybrid Dynamic Force M20A-FXS o mocy 196-197KM wszedł do produkcji w roku 2023 i zasila samochody Toyota C-HR II, Corolla E21 oraz Corolla Cross. To V. generacja napędu hybrydowego Hybrid Synergy Drive. Jednostka należy do rodziny Dynamic Force Engine i została oparta na modułowej platformie GA-B/TNGA. Konstrukcja wykonana w całości z aluminium, wyposażona została w podwójny system zmiennych faz rozrządu VVT-iE + VVT-i  oraz kombinowany wtrysk paliwa D4-S.


Baza napędu hybrydowego jest jednostka spalinowa 2.0 VVT-iE 152KM zespolona z silnikiem elektrycznym o mocy 113KM co łącznie dało moc systemową 196KM w C-HR lub 197KM w Corolii. W odróżnieniu od klasycznych rozwiązań ten silnik nie jest połączony mechanicznie z całym zespołem, za jego prace odpowiada komputer który włącza go w odpowiednim momencie.


W porównaniu z poprzednią generacją napędów wzrosła moc baterii litowo-jonowej o 14%. Działanie układu hybrydowego umożliwia kilka możliwości poruszania się na silniku spalinowym: w trybie EV- pełnym elektryku oraz opcji hybrydy. Każde ruszanie auta, manewry na parkingu oraz powolne podjazdy odbywają się w trybie elektrycznym.


Ładowanie akumulatorów odbywa się podczas hamowania pojazdu oraz powolnej jazdy, wtedy to hybryda odłącza silnik spalinowy a elektryk odzyskuje energię ładując baterię. Napęd hybrydowy w Toyocie przy jeździe do 70km/h napędza przednie koła ale głównym źródłem jest napęd elektryczny natomiast silnik spalinowy wspomaga go. W trybie EV Toyota może przejechać jedynie krótki dystans z niedużą prędkością.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1987 cm3

Zakres mocy: 152 KM

Moment obrotowy: 190 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 1.3 kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 113 KM

Moment obrotowy EV: 206 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 196-197 KM

Moment obr. układu: - Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: 0W-16 API SM/API SN, wymiana po po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami