Silnik Toyota 2.0 Hybrid e-CVT M20A-FXS wszedł do produkcji w roku 2018 i zasila modele marki Toyota oraz Lexus. Jednostka należy do rodziny Dynamic Force Engine i została oparta na modułowej platformie GA-B/TNGA. Konstrukcja wykonana w całości z aluminium, wyposażona została w podwójny system zmiennych faz rozrządu VVT-iE + VVT-i oraz kombinowany wtrysk paliwa D4-S. Baza napędu hybrydowego jest wyżej wymieniona jednostka spalinowa 2.0 VVT-iE 152KM zespolona z silnikiem elektrycznym o mocy 109KM co łącznie dało moc systemową 184KM. Działanie układu hybrydowego umożliwia kilka możliwości poruszania się na silniku spalinowy, w trybie EV-pełnym elektryku oraz opcji hybrydy.
Każde ruszanie auta, manewry na parkinu oraz powolne podjazdu odbywają się w trybie elektrycznym. Dodatkowo każdy postój na światłach lub w korku miejskim oba silnik są wyłączone przez co emisja CO2 jest zerowa. Pozwala na to energia zgromadzona w akumulatorach niklowo-wodorowych umieszczonych pod tylnymi siedzeniami. Ładowanie akumulatorów odbywa się podczas hamowania pojazdu oraz powolnej jazdy wtedy to hybryda odłącza silnik spalinowy a elektryk odzyskuje energię ładując baterię. Napęd hybrydowy w Toyocie przy jeździe do 70km/h napędza przednie koła ale głównym źródłem jest napęd elektryczny natomiast silnik spalinowy wspomaga go.
W trybie EV Toyota może przejechać jedynie krótki dystans z nie dużą prędkością. W normalnym trybie jazdy autostrada lub droga szybkiego ruchu głównym napędem jest silnik spalinowy elektryk jedynie wspiera go. Natomiast przy każdym nagłym wciśnięciu gazu lub dynamicznej jeździe oba silniki pracują z pełną mocą. Ponadto cały układ seryjnie został wyposażony w system Start&Stop oraz Filtr cząstek stałych GPF. Właśnie za sprawą tych wszystkich udogodnień poruszanie się autem jest bardziej efektowne oraz tańsze w codziennym użytkowaniu.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1987 cm3
Zakres mocy: 152 KM
Moment obrotowy: 190 Nm
Pojemność baterii: 1.4 kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 109 KM
Moment obrotowy EV: 202 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 184 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
| Średnia (głosów: 2) | (10.0) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 10.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |