Hybryda Toyota 2.0 16V VVT-iE Hybrid 184KM M20A-FXS

11400
Opublikowane 20 września 2023 r.
Hybryda Toyota 2.0 16V VVT-iE Hybrid 184KM M20A-FXS

Napędy hybrydowe Toyota THS / HSD są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus
  • Suzuki

Silnik Toyota 2.0 Hybrid e-CVT M20A-FXS wszedł do produkcji w roku 2018  i zasila modele marki Toyota oraz Lexus. Jednostka należy do rodziny Dynamic Force Engine i została oparta na modułowej platformie GA-B/TNGA. Konstrukcja wykonana w całości z aluminium, wyposażona została w podwójny system zmiennych faz rozrządu VVT-iE + VVT-i  oraz kombinowany wtrysk paliwa D4-S. Baza napędu hybrydowego jest wyżej wymieniona jednostka spalinowa 2.0 VVT-iE 152KM zespolona z silnikiem elektrycznym o mocy 109KM co łącznie dało moc systemową 184KM. Działanie układu hybrydowego umożliwia kilka możliwości poruszania się na silniku spalinowy, w trybie EV-pełnym elektryku oraz opcji hybrydy.


Każde ruszanie auta, manewry na parkinu oraz powolne podjazdu odbywają się w trybie elektrycznym. Dodatkowo każdy postój na światłach lub w korku miejskim oba silnik są wyłączone przez co emisja CO2 jest zerowa. Pozwala na to energia zgromadzona w akumulatorach niklowo-wodorowych umieszczonych pod tylnymi siedzeniami. Ładowanie akumulatorów odbywa się podczas hamowania pojazdu oraz powolnej  jazdy wtedy to hybryda odłącza silnik spalinowy a elektryk odzyskuje energię ładując baterię. Napęd hybrydowy w Toyocie przy jeździe do 70km/h napędza przednie koła ale głównym źródłem jest napęd elektryczny natomiast silnik spalinowy wspomaga go.


W trybie EV Toyota może przejechać jedynie krótki dystans z nie dużą prędkością. W normalnym trybie jazdy autostrada lub droga szybkiego ruchu głównym napędem jest silnik spalinowy elektryk jedynie wspiera go. Natomiast przy każdym nagłym wciśnięciu gazu lub dynamicznej jeździe oba silniki pracują z pełną mocą. Ponadto cały układ seryjnie został wyposażony w system Start&Stop oraz Filtr cząstek stałych GPF. Właśnie za sprawą tych wszystkich udogodnień poruszanie się autem jest bardziej efektowne oraz tańsze w codziennym użytkowaniu.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1987 cm3

Zakres mocy: 152 KM

Moment obrotowy: 190 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 1.4 kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 109 KM

Moment obrotowy EV: 202 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 184 KM

Moment obr. układu: - Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 0W-16 API SM/API SN, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

7%
77%
7%
3%
3%
3%
0%
Suma głosów: 30

Opinie użytkowników

01.12.2024 Lexus UX
(10.0)
Opinia: Wysoka kultura pracy
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 184 km Lexus UX
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 67000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
02.04.2024 Leuxu UX
(10.0)
Opinia: Co tu pisać ekstra.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Silnik cichy, płynna praca bezawaryjność niskie spalanie. Tani serwis.
Wady: brak
  • Silnik: M20AFXS
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 68000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam