Silnik Toyota 2.5 16V Dual VVT-i Hybrid 2AR-FXE

12514
Silnik Toyota 2.5 16V Dual VVT-i Hybrid 2AR-FXE

Napędy hybrydowe Toyota są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus
  • Suzuki

Silnik Toyota 2.5 16V Dual VVT-i Hybrid o mocy 155KM z maks.momentem obrotowym 206Nm znany z Lexusa NX 300h a od 2016r stosowany w Toyocie RAV4. Bazą napędu hybrydowego jest 16-zaworowa jednostka benzynowa z wtryskiem wielopunktowym w układzie VVT-i ze zmiennymi fazami rozrządu pracująca w cyklu Atkinsona. Do napędu hybrydy sprzężono dwa silniki elektryczne przedni o mocy 143KM oraz tylni 68KM (wersja AWD) co łącznie dało moc 197KM.Toyota RAV4 AWD wdrożyła nowatorski system E-Four który odpowiada za rozkłada napędu na wszystkie koła,przednie napędza wspólny układ hybrydowy natomiast tylną oś dodatkowy silnik elektryczny.


Przez to rozwiązanie Toyota RAV4 jest pierwszym samochodem w którym zastosowano wysokociśnieniowy silnik elektryczny pracujący niezależnie od napędu osi przedniej i wspomaga auto podczas ruszania czy jazdy na zakrętach.Te rozwiązania niewątpliwie wpływają na polepszenie osiągów oraz lepszą trakcji układu jezdnego. Cały układ zespolony jest z automatyczną bezstopniową skrzynią e-CVT która przekazuje napęd na przedzie koła.Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym.Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości lub odległości do pracy automatycznie włącza się silnik  benzynowy co jest odczuwalne.


Toyota przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać kilka kilometrów za przysłowiowe 0zł z maksymalną prędkością do 60km/h .Natomiast w układzie w hybrydowym średnie zużycie paliwa oscyluje w granicach 5.1l !!! Dodatkowo auto jest wyposażone w generator do odzyskiwania energii z hamowania która jest magazynowana bateriach niklowo-wodorowych umieszczonych pod tylną kanapą.Te rozwiązania umożliwiają uzyskanie niskich kosztów eksploatcji oraz obniżenia emisji spalin Co2.Toyota RAV 4 z tym układem może poszczycić się dobrymi osiągami oraz bardzo niskimi kosztami użytkowania biorąc pod uwagę ciężar auta, pojemność oraz moc silnika.


Pozwoliły na to rozwiązania hybrydowe i zastosowane systemy,właśnie jazda miejska w zatłoczonych miastach jest idealnym rozwiązaniem przy aucie segementu SUV.Ciężkie i duże auto najwięcej spala w mieście więc napęd hybrydowy jest idealnym rozwiązaniem gdzie w ruchu miejskim możemy poruszać się praktycznie na samym silniku elektrycznym.Jedną z ważniejszych kwestii przy wyborze auta z napędem hybrydowym jest bark drogiego i często awaryjnego osprzętu jaki znajduje się w autach z silnikami diesla.Mianowicie samochody z napędem hybrydowym nie posiadają sprzęgła,turbosprężarki czy nader problematycznego filtra cząstek stałych.Bez wątpienia są to atuty przemawiający z układem hybrydowym,z pewnością cena zakupu auta z tym napędem jest wyższa jednak w codziennej eksploatacji koszty są o wiele niższe.Toyot jest prekursorem w produkcji napędów hybrydowych a co za tym idzie kolejne odmiany silników są bardzo dopracowane a ich awaryjność przy odpowiedniej eksploatacji jest praktycznie zerową.Te rozwiązania pozwalają na uzyskanie lepszych osiągów i jak najlepszych walorów jezdnych.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 2494 cm3

Zakres mocy: 155 KM

Moment obrotowy: 210 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 1.6 kWh

Zasięg silnika EV: 1 km

Moc silnika EV: 143 KM

Moment obrotowy EV: 270 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 197 KM

Moment obr. układu: - Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • dobra dobra elastyczność
  • niskie koszty użytkowania
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysoki koszty serwisowe
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.5/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
22%
0%
78%
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

09.01.2024 Lexus NX300H
(8.7)
Opinia: Jeżdżę Lexusem z tym silnikiem. Mam założoną instalację gazową BRC i średnie spalanie z dystansu 90kkm to 7l/100km LPG oraz 0,5l/100km PB95. Silnik zalany olejem 5W30. Zasięg w trybie EV do 1,5km. Trwałe akumulatory Ni-MH.
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: bezawaryjność, dobra kultura pracy, niskie wymagania serwisowe, dość cichy, przyjemna, spokojna, relaksująca praca przekładni,
Wady: drogie świece irydowe - brak zamienników, słabe zabezpieczenie antykorozyjne podwozia,
  • Silnik: 2AR-FXE
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 175000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
02.07.2023 Lexus NX F-Sport 350h
(9.3)
Opinia: polecam
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: kultura pracy, niski poziom hałasu
Wady: brak
  • Silnik: 197
  • Rocznik: 1015
  • Przebieg: 124000
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam