Silnik Toyota 1.8 16V VVT-i Plug-in Hybrid 2ZR-FXE

1129
Silnik Toyota 1.8 16V VVT-i Plug-in Hybrid 2ZR-FXE

Napędy hybrydowe Toyota są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus
  • Suzuki

Silnik Toyota 1.8 16V VVT-i Plug-in Hybrid 2ZR-FXE był stosowany w latach 2012-2015 w modelu Toyota Prius.Bazą jest jednostka benzynowa 1.8 16V Valvematic (2ZR-FAE) zespolona z dwoma silnikami elektrycznymi o mocach 72+31KM  co łącznie dało 136KM.Technologia jaka jest wykorzystywana do napędu Hybrydowego to sprawdzony układ HSD/Hybrid Synergy Drive który jest stosowany od lat w Toyocie Prius. Cały układ zespolony jest z automatyczną planetarną skrzynią biegów e-CVT która przekazuje napęd na przedzie koła.


Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka 230V jak również z ładowarki publicznej.Pierwsza opcja ładowania to około 3.5 godziny natomiast szybsza publiczna to 2 godziny.Ponadto baterie sa ładowane podczas pracy silnika spalinowego podczas jazdy jak również podczas hamowania kiedy to jest odzyskiwana energia.Toyota przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać do 50 kilometry z maksymalną prędkością do 135km/h.


Każde ruszanie odbywa się za pomocą silnika elektrycznego jak również jazda aż do momentu rozładowania się baterii wtedy do pracy włącza się silnik spalinowy.Co bardzo istotne przełączanie się całegu układu jest automatyczne i praktycznie nie odczuwalne jedynie wyświetla się informacją na desce rozdzielczej.Toyoty Prius z tym napędem świetnie sprawdzają się w jeździe miejskiej gdzie są bez emisyjne a koszty ich użytkowania bardzo niskie.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1798 cm3

Zakres mocy: 98-99 KM

Moment obrotowy: 142 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 4.4-8.8 kWh

Zasięg silnika EV: 25-45 km

Moc silnika EV: 72+31 KM

Moment obrotowy EV: 163+40 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 5.2-10 kWh/100km

Moc układu: 122-136 KM

Moment obr. układu: 207 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 0W-20 , wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami