Popularne na rynku

Silnik Toyota 2.5 16V D-4S VVT-i Hybrid 2AR-FSE

12834
Silnik Toyota 2.5 16V D-4S VVT-i Hybrid 2AR-FSE

Napędy hybrydowe Toyota są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus
  • Suzuki

Silnik Toyota 2.5 16V D-4S VVT-i Hybrid o mocy 177KM lub 181KM z maks. momentem obrotowym 220Nm występował w Lexusie IS 300h, GS IV 300h oraz RC 300h. Bazą napędu hybrydowego jest 16-zaworowa jednostka benzynowa z wtryskiem bezpośrednim o oznaczeniu 2FR która weszła do produkcji w 2008roku. Konstrukcja silnika ze zmiennymi fazami rozrządu Dual VVT-i pracująca w cyklu Atkinsona. Do napędu hybrydy sprzężono silnik elektryczny o mocy 143KM i 300Nm co łącznie dało moc 223KM.Te rozwiązania niewątpliwie wpływają na polepszenie osiągów oraz lepszą trakcji układu jezdnego.


Cały układ zespolony jest z automatyczną bezstopniową skrzynią e-CVT która przekazuje napęd na przedzie koła.Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym.Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości lub odległości do pracy automatycznie włącza się silnik  benzynowy co jest odczuwalne.Toyota przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać kilka kilometrów za przysłowiowe 0zł z maksymalną prędkością do 50km/h .Natomiast w układzie w hybrydowym średnie zużycie paliwa oscyluje w granicach 6.3l !!!


Dodatkowo auto jest wyposażone w generator do odzyskiwania energii z hamowania która jest magazynowana bateriach niklowo-wodorowych umieszczonych pod tylną kanapą.Te rozwiązania umożliwiają uzyskanie niskich kosztów eksploatcji oraz obniżenia emisji spalin Co2.Lexus  z tym układem może poszczycić się dobrymi osiągami oraz bardzo niskimi kosztami użytkowania biorąc pod uwagę ciężar auta, pojemność oraz moc silnika.Ciężkie i duże auto najwięcej spala w mieście więc napęd hybrydowy jest idealnym rozwiązaniem gdzie w ruchu miejskim możemy poruszać się praktycznie na samym silniku elektrycznym.Jedną z ważniejszych kwestii przy wyborze auta z napędem hybrydowym jest bark drogiego i często awaryjnego osprzętu jaki znajduje się w autach z silnikami diesla.


Mianowicie samochody z napędem hybrydowym nie posiadają sprzęgła,turbosprężarki czy nader problematycznego filtra cząstek stałych.Bez wątpienia są to atuty przemawiający z układem hybrydowym,z pewnością cena zakupu auta z tym napędem jest wyższa jednak w codziennej eksploatacji koszty są o wiele niższe.Toyot jest prekursorem w produkcji napędów hybrydowych a co za tym idzie kolejne odmiany silników są bardzo dopracowane a ich awaryjność przy odpowiedniej eksploatacji jest praktycznie zerową.Te rozwiązania pozwalają na uzyskanie lepszych osiągów i jak najlepszych walorów jezdnych.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 2494 cm3

Zakres mocy: 181 KM

Moment obrotowy: 221 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 1.5 kWh

Zasięg silnika EV: 1 km

Moc silnika EV: 143 KM

Moment obrotowy EV: 300 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 223 KM

Moment obr. układu: 221 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • niskie spalanie

Wady

  • ubytki oleju
  • wycieki pompy wody
  • głośna praca systemu VVTI na zimnym silniku
  • regulacja zaworów

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.4 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.8)
Trwałość 9.3/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

33%
0%
0%
0%
0%
0%
67%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

23.08.2022 RC 300h
(8.3)
Opinia: Od 2 miesiecy jestem uzytkownikiem Lexusa RC 300h,chyba jak wiekszosc uzytkownikow napisze ze trzeba przyzwyczaic sie do pracy tego ukladu napedowego. Spalanie zalezy od stylu jazdy, ale chyba kupujac taki naped, to nie dla tego by szalec tylko taniej jezdzic, przyspieszenie nie jest takie zle,na
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Dynamika, niskie spalanie
Wady: jak na razie nie ma
  • Silnik: 2AR-FSE 223hp
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 35000
  • Spalanie: 7.3 l/100km
Polecam
03.10.2020 IS300h
(10.0)
Opinia: nie miał w ciągu tych 2 lat ŻADNEJ awarii, więc trwałość i koszty utrzymania znakomite. Do specyficznej pracy hybrydy (zarówno dźwięku jak i trochę gumowatego przyśpieszania) trzeba się przyzwyczaić , ale po nauczeniu pełnego wykorzystania potencjału silnika (w tym umiejętne korzystanie ze skrzydełek przy kierownicy)
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 223 / 2AR-FSE
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 75000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam
22.10.2018 Dariusz
(8.0)
Opinia: Jestem użytkownikiem tego auta od roku, pokonałem ok 15tys.km kompletnie bezproblemowo silnik jest oszczędny i dość dynamiczny
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: lexus is300h
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 70000
  • Spalanie: 6.3 l/100km
Polecam