Silnik Toyota 2.5 16V D-4S Plug-in Hybrid e-CVT A25A-FXS

227
Silnik Toyota 2.5 16V D-4S Plug-in Hybrid e-CVT A25A-FXS

Napędy hybrydowe Toyota są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus
  • Suzuki

Silnik Toyota 2.5 16V D-4S Plug-in Hybrid e-CVT A25A-FXS wszedł do produkcji w roku 2020 i zasila modele Toyota Rav4 oraz Suzuki Across.Bazą napędu hybrydowego jest jednostka benzynowa 2.5 16V o mocy 177KM  sprzężona  z dwoma  silnikami elektrycznymi.Pierwszy z przodu o mocy 179KM została zintegrowany z przekładnią,natomiast drugi o mocy 53KM znajduje się na tylnej osi co łącznie daje moc systemowa aż 302KM.Wszystkie te silnik mogą pracować niezależnie jak również wspólnie w zależności od zapotrzebowania.


Tak więc autem można poruszać się na silniku spalinowym,w opcji pełnej hybrydy oraz w trybie EV, jak również przy użyciu wszystkich napędów.Wszystko jest uzależnione od tego jak chcemy jeździć dynamicznie czy bardzo oszczędnie.Jednak cały układ jest tak skonstruowany aby auto poruszało się maksymalnie w układzie elektrycznym lub mieszanym dopiero przy całkowitym wyczerpaniu energii automatycznie przełącza się na silnik spalinowy. Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego.W tym przypadku producent deklaruje że na pełnym załadowaniu akumlatora auto pokona dystans do 75km z prędkością nie większą niż 135KM/h.


Jest to możliwe ze względu na pojemną baterie litowo-jonweą o pojemności 18,1kWh.Ładowanie odbywa się za pomocą klasycznego gniazdka 230V około 7.5 godziny,z ładowarki publicznej lub podczas jazdy na silniku spalinowym.Jak przystało na nowoczesne konstrukcje silnik spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6/D-Temp i jest seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych GPF. Jednostka może poszczycić się wysoką kulturą pracy, świetną dynamiką oraz bardzo dobrymi osiągami.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 2487 cm3

Zakres mocy: 185 KM

Moment obrotowy: 227 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 18.1 kWh

Zasięg silnika EV: 75 km

Moc silnika EV: 182+54 KM

Moment obrotowy EV: 270+121 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 16.6 kWh/100km

Moc układu: 306 KM

Moment obr. układu: - Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobre osiągi
  • niski poziom spalania

Wady

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: 0W-16 API SP, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami