Hybryda Toyota 2.5 16V D-4S Hybrid e-Four 245/250KM A25A-FXS

17
Opublikowane 6 grudnia 2025 r.
Hybryda Toyota 2.5 16V D-4S Hybrid e-Four 245/250KM A25A-FXS

Napędy hybrydowe Toyota THS / HSD są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus
  • Suzuki

Hybryda Toyota 2.5 16V D-4S Hybrid e-Four 245/250KM A25A-FXS wszedł do produkcji w roku 2022 i zasila samochody  Lexus RX V oraz Lexus LM II. To V generacja napędu  hybrydowego Hybrid Synergy Drive stosowana w odmianach z napędem na cztery koła, w której wprowadzono dodatkowy silnik elektryczny o mocy 54KM. Jednostka należy do rodziny Dynamic Force Engine i została oparta na modułowej platformie GA-B/TNGA.


 
Konstrukcja wykonana w całości z aluminium, wyposażona została w podwójny system zmiennych faz rozrządu VVT-iE + VVT-i  oraz kombinowany wtrysk paliwa D4-S.Bazą napędu hybrydowego jest jednostka wolnossąca 2.5 D-4S o mocy 186 lub 190KM zespolona z silnikami elektrycznymi 182KM +54KM co łącznie dało moc systemową w zależności od modelu 245 lub 250KM. Z racji tego, że jest to pełna hybryda użytkownik ma możliwość poruszania się w kilku trybach: na silniku spalinowym, w trybieEV (pełnym elektryku)oraz opcji hybrydy.


 
Napęd został wyposażony w baterie Niklowo-metalowo-wodorkow o pojemności 1.3 kWh umieszczonej pod tylnymi siedzeniami. W codziennym użytkowaniu auto wykorzystuje napęd przedni w momencie nagłego przyspieszenia czy jazdy w zakrętach do pracy wkracza tylny silnik z dodatkową mocą. Działanie układu hybrydowego umożliwia kilka możliwości poruszania się na silniku spalinowym: w trybie EV- pełnym elektryku oraz opcji hybrydy. Każde ruszanie auta, manewry na parkingu oraz powolne podjazdy odbywają się w trybie elektrycznym.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 2487 cm3

Zakres mocy: 186-190 KM

Moment obrotowy: 239-241 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 1.3 kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 182+54 KM

Moment obrotowy EV: 270+121 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 245/250 KM

Moment obr. układu: - Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni i wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: 0W16, wymiana po 15.000 lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami