Hybryda Toyota 2.5 16V D-4S Hybrid e-Four 245/250KM A25A-FXS wszedł do produkcji w roku 2022 i zasila samochody Lexus RX V oraz Lexus LM II. To V generacja napędu hybrydowego Hybrid Synergy Drive stosowana w odmianach z napędem na cztery koła, w której wprowadzono dodatkowy silnik elektryczny o mocy 54KM. Jednostka należy do rodziny Dynamic Force Engine i została oparta na modułowej platformie GA-B/TNGA.
Konstrukcja wykonana w całości z aluminium, wyposażona została w podwójny system zmiennych faz rozrządu VVT-iE + VVT-i oraz kombinowany wtrysk paliwa D4-S.Bazą napędu hybrydowego jest jednostka wolnossąca 2.5 D-4S o mocy 186 lub 190KM zespolona z silnikami elektrycznymi 182KM +54KM co łącznie dało moc systemową w zależności od modelu 245 lub 250KM. Z racji tego, że jest to pełna hybryda użytkownik ma możliwość poruszania się w kilku trybach: na silniku spalinowym, w trybieEV (pełnym elektryku)oraz opcji hybrydy.
Napęd został wyposażony w baterie Niklowo-metalowo-wodorkow o pojemności 1.3 kWh umieszczonej pod tylnymi siedzeniami. W codziennym użytkowaniu auto wykorzystuje napęd przedni w momencie nagłego przyspieszenia czy jazdy w zakrętach do pracy wkracza tylny silnik z dodatkową mocą. Działanie układu hybrydowego umożliwia kilka możliwości poruszania się na silniku spalinowym: w trybie EV- pełnym elektryku oraz opcji hybrydy. Każde ruszanie auta, manewry na parkingu oraz powolne podjazdy odbywają się w trybie elektrycznym.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 2487 cm3
Zakres mocy: 186-190 KM
Moment obrotowy: 239-241 Nm
Pojemność baterii: 1.3 kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 182+54 KM
Moment obrotowy EV: 270+121 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 245/250 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni i wielopunktowy
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |