Hybryda Toyota 1.5 16V VVT-i Hybrid 101KM 1NZ-FXE

10
Hybryda Toyota 1.5 16V VVT-i Hybrid 101KM 1NZ-FXE

Napędy hybrydowe Toyota są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus
  • Suzuki

Silnik Toyota 1.5 VVT-i Hybrid był pierwszym napędem, który zadebiutował w roku 1997 w Toyocie Prius. Na pierwszy napęd o nazwie Hybrid System składał się czterocylindrowy silnik 1.5 serii NZ o mocy 58KM, pracujący w cyklu Atkinson oraz silnik elektryczny o mocy 40KM z funkcją generatora. Głównym potencjałem był silnik spalinowy, to on odpowiadał w większości za moc. Cała konstrukcja została tak obliczona aby zmieścić się w komorze silnika natomiast baterie niklowo-metalowo-wodorkowych znajdowały się za tylną kanapą.


2000 roku wraz z liftingiem pierwszej generacji Priusa zwiększono moc silnika benzynowego do 72KM, a elektrycznego do 44KM. Samochód pojawił się wtedy na rynku amerykańskim i  europejskim. W standardzie wyposażenia pojawiło się elektryczne wspomaganie kierownicy. Samochód mógł się pochwalić średnim spalaniem na poziomie 5l/100km.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1497 cm3

Zakres mocy: 72 KM

Moment obrotowy: 115 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 1.78 kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 44 KM

Moment obrotowy EV: 350 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 101 KM

Moment obr. układu: - Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub3 lata
  • Przegląd serwisowy co 3 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
30%
0%
0%
0%
30%
40%
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami