Hybryda Toyota 2.0 16V VVT-iE Plug-in Hybrid 223KM M20A-FXS

32
Opublikowane 6 grudnia 2025 r.
Hybryda Toyota 2.0 16V VVT-iE Plug-in Hybrid 223KM M20A-FXS

Napędy hybrydowe Toyota THS / HSD są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus
  • Suzuki

Hybryda Toyota 2.0 16V VVT-iE Plug-in Hybrid 223KM M20A-FXS wszedł do produkcji w roku 2023  i zasila samochody Toyota C-HR oraz Prius. To V. generacja napędu  hybrydowego, która należy do rodziny Dynamic Force Engine i została oparta na modułowej platformie GA-B/TNGA. Konstrukcja wykonana w całości z aluminium, wyposażona została w podwójny system zmiennych faz rozrządu VVT-iE + VVT-i  oraz kombinowany wtrysk paliwa D4-S. Baza napędu hybrydowego jest wyżej wymieniona jednostka spalinowa 2.0 VVT-iE 152KM zespolona z silnikiem elektrycznym o mocy 163KM co łącznie dało moc systemową 223KM.



Tak więc autem można poruszać się na silniku spalinowym, w opcji pełnej hybrydy oraz w trybie EV, jak również przy użyciu wszystkich napędów. Wszystko jest uzależnione od tego jak chcemy jeździć dynamicznie czy bardzo oszczędnie. Jednak cały układ jest tak skonstruowany aby auto poruszało się maksymalnie w układzie elektrycznym lub mieszanym dopiero przy całkowitym wyczerpaniu energii automatycznie przełącza się na silnik spalinowy. Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego. W tym przypadku producent deklaruje że na pełnym załadowaniu akumulatora auto pokona dystans do 66km z prędkością nie większą niż 135 km/h.



Jest to możliwe ze względu na pojemną baterie litowo-jonowej o pojemności 13.8kWh. Ładowanie odbywa się za pomocą klasycznego gniazdka 230V, z ładowarki publicznej lub podczas jazdy na silniku spalinowym. Jak przystało na nowoczesne konstrukcje silnik spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6 AP i jest seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych GPF. Jednostka może poszczycić się wysoką kulturą pracy, świetną dynamiką oraz bardzo dobrymi osiągami.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1987 cm3

Zakres mocy: 151-152 KM

Moment obrotowy: 188-190 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 13.6-13.8 kWh

Zasięg silnika EV: 66-87 km

Moc silnika EV: 163 KM

Moment obrotowy EV: 208 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 13.4 kWh/100km

Moc układu: 223 KM

Moment obr. układu: - Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni i wielopunktowy

Zalety

  • sprawdzona konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 0W16, wymiana po 15.000 lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami