Hybryda Toyota 2.0 16V VVT-iE Plug-in Hybrid 223KM M20A-FXS wszedł do produkcji w roku 2023 i zasila samochody Toyota C-HR oraz Prius. To V. generacja napędu hybrydowego, która należy do rodziny Dynamic Force Engine i została oparta na modułowej platformie GA-B/TNGA. Konstrukcja wykonana w całości z aluminium, wyposażona została w podwójny system zmiennych faz rozrządu VVT-iE + VVT-i oraz kombinowany wtrysk paliwa D4-S. Baza napędu hybrydowego jest wyżej wymieniona jednostka spalinowa 2.0 VVT-iE 152KM zespolona z silnikiem elektrycznym o mocy 163KM co łącznie dało moc systemową 223KM.
Tak więc autem można poruszać się na silniku spalinowym, w opcji pełnej hybrydy oraz w trybie EV, jak również przy użyciu wszystkich napędów. Wszystko jest uzależnione od tego jak chcemy jeździć dynamicznie czy bardzo oszczędnie. Jednak cały układ jest tak skonstruowany aby auto poruszało się maksymalnie w układzie elektrycznym lub mieszanym dopiero przy całkowitym wyczerpaniu energii automatycznie przełącza się na silnik spalinowy. Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego. W tym przypadku producent deklaruje że na pełnym załadowaniu akumulatora auto pokona dystans do 66km z prędkością nie większą niż 135 km/h.
Jest to możliwe ze względu na pojemną baterie litowo-jonowej o pojemności 13.8kWh. Ładowanie odbywa się za pomocą klasycznego gniazdka 230V, z ładowarki publicznej lub podczas jazdy na silniku spalinowym. Jak przystało na nowoczesne konstrukcje silnik spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6 AP i jest seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych GPF. Jednostka może poszczycić się wysoką kulturą pracy, świetną dynamiką oraz bardzo dobrymi osiągami.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1987 cm3
Zakres mocy: 151-152 KM
Moment obrotowy: 188-190 Nm
Pojemność baterii: 13.6-13.8 kWh
Zasięg silnika EV: 66-87 km
Moc silnika EV: 163 KM
Moment obrotowy EV: 208 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 13.4 kWh/100km
Moc układu: 223 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni i wielopunktowy
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |