Hybryda Toyota 1.5 16V VVT-i Hybrid 113KM 1NZ-FXE

5
Hybryda Toyota 1.5 16V VVT-i Hybrid 113KM 1NZ-FXE

Napędy hybrydowe Toyota są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus
  • Suzuki

Silnik 1.5 16V VVT-i Hybrid 113KM 1NZ-FXE pojawił się na rynku w roku 2003 w modelu Prius XW20. Samochód wyposażono w drugiej generacji napęd hybrydowy o nazwie Toyota Hybrid System (THS-II). Zamysłem konstruktorów było zrównoważenie obu napędów przez co moc silnika elektrycznego zwiększono w porównaniu do pierwszej generacji o 50%. W nowym napędzie rola silnika elektrycznego znacznie wzrosła, wykorzystywany jest bowiem do ruszania oraz nagłego przyspieszania zupełnie przeciwnie niż w pierwszym modelu.


Pozwalały na to między innymi nowocześniejsze baterie niklowo-metalowo-wodorkowe, które były bardziej wydajniejsze a przede wszystkim lżejsze. Również w tej odmianie zadebiutował nowy tryb o nazwie EV pozwalający na korzystanie z samego silnika elektrycznego oraz pracy układu klimatyzacji przy wyłączonym silniku elektrycznym. Te rozwiązania pozwoliły znacząco obniżyć emisje spalin oraz obniżyć spalanie o ponad 15%. Prius z tą odmianą napędu był produkowany od 2003 roku do 2009 roku.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1497 cm3

Zakres mocy: 78 KM

Moment obrotowy: 115 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 1.3 kWh

Zasięg silnika EV: 3 km

Moc silnika EV: 68 KM

Moment obrotowy EV: 400 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 113 KM

Moment obr. układu: - Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 3 lata
  • Przegląd serwisowy co 3 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
30%
0%
0%
0%
30%
40%
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami