Silnik 1.5 16V VVT-i Hybrid 113KM 1NZ-FXE pojawił się na rynku w roku 2003 w modelu Prius XW20. Samochód wyposażono w drugiej generacji napęd hybrydowy o nazwie Toyota Hybrid System (THS-II). Zamysłem konstruktorów było zrównoważenie obu napędów przez co moc silnika elektrycznego zwiększono w porównaniu do pierwszej generacji o 50%. W nowym napędzie rola silnika elektrycznego znacznie wzrosła, wykorzystywany jest bowiem do ruszania oraz nagłego przyspieszania zupełnie przeciwnie niż w pierwszym modelu.
Pozwalały na to między innymi nowocześniejsze baterie niklowo-metalowo-wodorkowe, które były bardziej wydajniejsze a przede wszystkim lżejsze. Również w tej odmianie zadebiutował nowy tryb o nazwie EV pozwalający na korzystanie z samego silnika elektrycznego oraz pracy układu klimatyzacji przy wyłączonym silniku elektrycznym. Te rozwiązania pozwoliły znacząco obniżyć emisje spalin oraz obniżyć spalanie o ponad 15%. Prius z tą odmianą napędu był produkowany od 2003 roku do 2009 roku.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1497 cm3
Zakres mocy: 78 KM
Moment obrotowy: 115 Nm
Pojemność baterii: 1.3 kWh
Zasięg silnika EV: 3 km
Moc silnika EV: 68 KM
Moment obrotowy EV: 400 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 113 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |