Silnik Toyota 2.0 16V VVT-iE Hybrid e-Four M20A-FXS

462
Silnik Toyota 2.0 16V VVT-iE Hybrid e-Four M20A-FXS

Napędy hybrydowe Toyota są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus
  • Suzuki

Silnik Toyota 2.0 16V VVT-iE Hybrid e-Four M20A-FXS wszedł do produkcji w roku 2018  i zasilała model Toyota Corolla Cross .To kolejna odmiana napędu  hybrydowego 2.0 VVT-iE  w wersji 4×4 w której wprowadzono dodatkowy silnik elektryczny o mocy 41KM.Jednostka należy do rodziny Dynamic Force Engine i został oparty na modułowej platformie GA-B/TNGA. Konstrukcja wykonana w całości z aluminium, wyposażona została podwójny system zmiennych faz rozrządu VVT-iE + VVT-i  oraz kombinowany wtrysk paliwa D4-S.


Baza napędu hybrydowego jest wyżej wymieniona jednostka spalinowa 2.0 w-CVT 152KM zespolona z dwoma silnikami elektrycznymi.Pierwszy o mocy 113KM oraz drugi z mocą 41KM co łącznie dało moc systemową 199KM.Jest to najnowszej generacji napęd hybrydowy 5-generacji który wprowadzono wraz modelem Toyota Corolla Cross 4×4.Rozwiązaniem tego systemu jest wprowadzenie drugiego silnika elektrycznego na  tylna oś.W odróżnieniu od klasycznych rozwiązań ten silnik nie jest połączony mechanicznie z całym zespołem,za jego prace odpowiada komputer który włącza go w odpowiednim momencie.


W codziennym użytkowaniu auto wykorzystuje napęd przedni w momencie nagłego przyspieszenia czy jazdy w zakrętach do pracy wkracza tylny silnik z dodatkową mocą.Kolejnymi zmianami jest wprowadzenie mocniejszego o 5KM silnika w przekładni  hybrydowej.Również wzrosła moc baterii litowo-jonowej o 14% w stosunku to starszej generacji..Działanie układu hybrydowego umożliwia kilka możliwości poruszania się na silniku spalinowy, w trybie EV-pełnym elektryku oraz opcji hybrydy.Każde ruszanie auta,manewry na parkinu oraz powolne podjazdu odbywają się w trybie elektrycznym.


Dodatkowo każdy postój na światłach lub w korku miejskim oba silnik są wyłączone przez co emisja Co2 jest zerowa.Ładowanie akumlatorów odbywa się podczas hamowania pojazdu oraz powolnej  jazdy wtedy to hybryda odłącza silnik spalinowy a elektryk odzyskuje energię ładując baterię.Napęd hybrydowy w Toyocie przy jeździe do 70km/h napędza przednie koła ale głównym źródłem jest napęd elektryczny natomiast silnik spalinowy wspomaga go.W trybie EV Toyota może przejechać jedynie krótki dystans z nie dużą prędkością.


W normalnym trybie jazdy autostrada lub droga szybkiego ruchu głównym napędem jest silnik spalinowy elektryk jedynie wspiera go.Natomiast przy każdym nagłym wciśnięciu gazu lub dynamicznej jeździe oba silniki pracują z pełną mocą.Ponadto cały układ seryjnie został wyposażony w system Start&Stop oraz Filtr cząstek stałych GPF.Właśnie za sprawą tych wszystkich udogodnień poruszanie się autem jest bardziej efektowne oraz tańsze w codziennym użytkowaniu.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1987 cm3

Zakres mocy: 152 KM

Moment obrotowy: 190 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 1.4 kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 113+41 KM

Moment obrotowy EV: 206+84 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 199 KM

Moment obr. układu: - Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: 0W-16 API SM/API SN, wymiana po po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami