Hybryda Toyota 1.5 16V HSD Hybrid 100KM 1NZ-FXE

14647
Opublikowane 17 lutego 2022 r.
Hybryda Toyota 1.5 16V HSD Hybrid 100KM 1NZ-FXE

Napędy hybrydowe Toyota THS / HSD są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus
  • Suzuki

Hybryda 1.5 16V HSD Hybrid 100KM 1NZ-FXE pojawiła się na rynku w roku 2011 kiedy Toyota wprowadziła do swojej oferty model Yaris III z napędem hybrydowym Hybrid Synergy Drive opartym na silniku 1.5 VVT-i o mocy 75KM i silniku elektrycznym o mocy 61KM co łącznie daje moc systemową 100KM.



W systemie HSD kierowca może wpływać na tryb jazdy wybierając pomiędzy całkowicie elektrycznym lub ekonomicznym, naciskając odpowiednio przycisk „EV” lub „ECO”. Yaris posiada akumulator NiMH o pojemności 0,94 kWh, umożliwiający jazdę w trybie całkowicie elektrycznym na dystansie do około 1,5-2 km z maksymalną prędkość 70 km/h.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1497 cm3

Zakres mocy: 75 KM

Moment obrotowy: 111 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.94 kWh

Zasięg silnika EV: 2 km

Moc silnika EV: 61 KM

Moment obrotowy EV: 169 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 100 KM

Moment obr. układu: 111 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

Wady

  • -

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub3 lata
  • Przegląd serwisowy co 3 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
30%
0%
0%
0%
30%
40%
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

16.05.2023 Toyota Yaris III hybrid
(8.7)
Opinia: Spełnia swoje zadanie, nie wierzcie w bajki ze hybryda spali 3l chyba ze w jakis ultra labolatoryjnych warunkach. U mnie codziennie trasa 30km (10% miasto-50%autostrada-40%miasto i tak codzien) spalanie zima 5,2l przy dynamicznej jezdzie jesli tak to mozna nazwac, w lato spokojnie 4,6-4,8 jestesmy
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Mozna nauczyc sie jezdzic bardzo oszczednie hybryda tamując plynnosc ruchu, ale sie da. Yaris sprawia w hybrydzie wrazenie nowoczesnego auta, fajnie sie prowadzi. Bardzo tania regeneracja baterii hybrydy, system ladowania akumulatora podczas hamowania fajna rzecz, klocki dzieki temu rzadko wymieniane :)
Wady: Przyspieszenie dynamiczne na autostradzie nie istnieje, lepiej prawy pas 90km/h i bez nerwow.. praktycznie w kazdym yaris III rdzewieje klapa tylnia, czemu nie wiem. Toyota jak toyota, twarde plastiki i szarobure wnetrze, ale trwala i trzyma cene. A i najwazniejsze, toyota ma normalny akumulator, jesli
  • Silnik: 1.5 hybrid
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 140000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam