Hybryda 1.5 16V HSD Hybrid 100KM 1NZ-FXE pojawiła się na rynku w roku 2011 kiedy Toyota wprowadziła do swojej oferty model Yaris III z napędem hybrydowym Hybrid Synergy Drive opartym na silniku 1.5 VVT-i o mocy 75KM i silniku elektrycznym o mocy 61KM co łącznie daje moc systemową 100KM.
W systemie HSD kierowca może wpływać na tryb jazdy wybierając pomiędzy całkowicie elektrycznym lub ekonomicznym, naciskając odpowiednio przycisk „EV” lub „ECO”. Yaris posiada akumulator NiMH o pojemności 0,94 kWh, umożliwiający jazdę w trybie całkowicie elektrycznym na dystansie do około 1,5-2 km z maksymalną prędkość 70 km/h.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1497 cm3
Zakres mocy: 75 KM
Moment obrotowy: 111 Nm
Pojemność baterii: 0.94 kWh
Zasięg silnika EV: 2 km
Moc silnika EV: 61 KM
Moment obrotowy EV: 169 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 100 KM
Moment obr. układu: 111 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 1) | (8.7) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 10.0/10 |
| Dynamika | 6.0/10 |