Silnik Toyota 1.5 16V VVT-i Hybrid 1NZ-FXE

8262
Silnik Toyota 1.5 16V VVT-i Hybrid 1NZ-FXE

Napędy hybrydowe Toyota są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus
  • Suzuki

Silnik Toyota 1.5 VVT-i Hybrid był pierwszym napędem, który zadebiutował w roku 1997 w Toyocie Pirus. Na pierwszy napęd o nazwie Hybrid System składał się czterocylindrowy silnik 1.5 serii NZ o mocy 58KM, pracujący w cyklu Atkinson oraz silnik elektryczny o mocy 40KM z funkcją generatora.Głownym potencjałem był silnik spalinowy on odpowiadał w większości za moc.Cała konstrukcja została tak obliczona  aby zmieścić się w komorze silnika,natomiast baterie niklowo-metalowo-wodorkowych znajdowały się za tylną kanapą.


Była to pierwsza odmiana napędu hybrydowego który był wyznacznikiem kolejnych odmian i był stosowany do 2003 roku.W roku 2003 wraz z nowym modelem Pirusa weszła druga generacja napędu hybrydowego o nazwie Hybrid Synergy Drive (HSD) zamysłem konstruktorów było zrównoważenie obu napędów przez co moc silnika elektrycznego zwiększono w porównaniu do pierwszej generacji o 50%. Przez zastosowanie układu HSD rola silnik elektrycznego znacznie wzrosła,były wykorzystany do ruszania oraz nagłego przyspieszania zupełnie przeciwnie niż w pierwszej generacji.


Między innymi pozwały na to nowocześniejsze baterie niklowo-metalowo-wodorkowe które były bardziej wydajniejsze przede wszystkim lżejsze które posiadały mniejszą liczbę ogniw a większą gęstość energii.Również w tej odmianie zadebiutował nowy tryb o nazwie EV pozwalający na korzystanie z samego silnika elektrycznego oraz pracy układu klimatyzacji przy wyłączonym silniku elektrycznym.Te rozwiązania pozwoliły znacząco obniżyć emisje spalin oraz obniżyć spalanie o ponad 15%. Pirus z tą odmianą napędu był stosowany od 2003 roku do 2009 roku i zaraz potem na  bazie sprawdzonego rozwiązania HSD do produkcji weszła trzecia generacja napędu hybrydowego z mocniejszym silnikiem 1.8 VVT-i Hybrid o mocy 136KM.


Natomiast w roku 2011 Toyota wprowadziła do swojej oferty  model Toyota Yaris z napędem hybrydowy HSD  opartym na silniku 1.5 VVT-i o mocy 75KM i silniku elektrycznym o mocy 61KM co łącznie daje moc 99KM.Kolejnym rozwiązaniem jest wprowadzenie od 2012 roku wersję Toyoty Pirus Plug-in która ma możliwości ładowania silnika elektrycznego ze źródła z z zewnętrznego np. gniazda domowego 230V.Czas ładowania baterii trwa około 2-5 godziny a odległość jaka można pokonać na napędzie elektrycznym to granica 25km a maksymalną prędkość z jaką można się poruszać to 100km/h.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1497 cm3

Zakres mocy: 75-78 KM

Moment obrotowy: 111-115 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.94 kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 61-68 KM

Moment obrotowy EV: 169-400 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 101-113 KM

Moment obr. układu: 111-478 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub3 lata
  • Przegląd serwisowy co 3 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 6.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
17%
0%
0%
0%
50%
33%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

16.05.2023 Toyota Yaris III hybrid
(8.7)
Opinia: Spełnia swoje zadanie, nie wierzcie w bajki ze hybryda spali 3l chyba ze w jakis ultra labolatoryjnych warunkach. U mnie codziennie trasa 30km (10% miasto-50%autostrada-40%miasto i tak codzien) spalanie zima 5,2l przy dynamicznej jezdzie jesli tak to mozna nazwac, w lato spokojnie 4,6-4,8 jestesmy
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Mozna nauczyc sie jezdzic bardzo oszczednie hybryda tamując plynnosc ruchu, ale sie da. Yaris sprawia w hybrydzie wrazenie nowoczesnego auta, fajnie sie prowadzi. Bardzo tania regeneracja baterii hybrydy, system ladowania akumulatora podczas hamowania fajna rzecz, klocki dzieki temu rzadko wymieniane :)
Wady: Przyspieszenie dynamiczne na autostradzie nie istnieje, lepiej prawy pas 90km/h i bez nerwow.. praktycznie w kazdym yaris III rdzewieje klapa tylnia, czemu nie wiem. Toyota jak toyota, twarde plastiki i szarobure wnetrze, ale trwala i trzyma cene. A i najwazniejsze, toyota ma normalny akumulator, jesli
  • Silnik: 1.5 hybrid
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 140000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam