Silnik Toyota 1.5 VVT-i Hybrid był pierwszym napędem, który zadebiutował w roku 1997 w Toyocie Prius. Na pierwszy napęd o nazwie Hybrid System składał się czterocylindrowy silnik 1.5 serii NZ o mocy 58KM, pracujący w cyklu Atkinson oraz silnik elektryczny o mocy 40KM z funkcją generatora. Głównym potencjałem był silnik spalinowy, to on odpowiadał w większości za moc. Cała konstrukcja została tak obliczona aby zmieścić się w komorze silnika natomiast baterie niklowo-metalowo-wodorkowych znajdowały się za tylną kanapą.
W 2000 roku wraz z liftingiem pierwszej generacji Priusa zwiększono moc silnika benzynowego do 72KM, a elektrycznego do 44KM. Samochód pojawił się wtedy na rynku amerykańskim i europejskim. W standardzie wyposażenia pojawiło się elektryczne wspomaganie kierownicy. Samochód mógł się pochwalić średnim spalaniem na poziomie 5l/100km.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1497 cm3
Zakres mocy: 72 KM
Moment obrotowy: 115 Nm
Pojemność baterii: 1.78 kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 44 KM
Moment obrotowy EV: 350 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 101 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |