Nowość

Silnik VW 3.0 V6 TDI Mild Hybrid EAV DMKD

107
Silnik VW 3.0 V6 TDI Mild Hybrid EAV DMKD

Napędy hybrydowe Volkswagen są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik VW 3.0 V6 TDI Mild Hybrid EAV DMKD wszedł do produkcji w roku 2023 i zasila modele Audi S6 oraz S7.To najnowsza konstrukcja w której wprowadzono normy spalin Euro6e i zastosowano elektrycznie napędzaną sprężarkę.To rozwiązanie umożliwia szybką reakcję sprężarki oraz mocne przyspieszenie praktycznie w każdym momencie. Cały  układ powstał na bazie jednostki wysokoprężnej 3.0TDI V6 o mocy 344KM zespolonej z instalacją elektryczną   48V .W całym układzie znajduje się silnik elektryczny 8KM z momentem obrotowym 60Nm oraz akumlatorem o pojemności 0.5kWh umieszczonym pod podłogą bagażnika.



Tak więc gdy auto porusza się z pewną prędkością tgz żeglowaniu po zdjęciu nogi z gazu silnik automatycznie się wyłącza na czas około 40 sekund co pozwala na pokonanie kilkuset metrów bez spalania paliwa .Kolejnym rozwiązaniem jest moment kiedy auto zatrzymujemy i od prędkości kol0 22km/h do zatrzymania jedziemy na wyłączonym silniku.Jest to idealne rozwiązanie w ruchu miejskim gdzie często dojeżdżamy z nie dużą prędkością do świateł czy skrzyżowania.Wszystkie te zabiegi znacząco wpływają na obniżenie spalania oraz redukują emisję spalin Co2.

Silnik spalinowy

Typ silnika: Diesel

Pojemność silnika: 2967 cm3

Zakres mocy: 344 KM

Moment obrotowy: 700 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.5 kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 8 KM

Moment obrotowy EV: 60 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 344 KM

Moment obr. układu: 700 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: Common Rail

Turbo / e-kompresor

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • świetna dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.1 L, typ oleju: 0W-30 VW 507 00 , wymiana po 30.000km lub 1 rok / zalecana co 15.000 lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami