Silnik VW 1.5 16V eTSI Mild Hybrid EA211evo DPB/DFY

242
Silnik VW 1.5 16V eTSI Mild Hybrid EA211evo DPB/DFY

Napędy hybrydowe Volkswagen są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik VW 1.5 16V eTSI Mild Hybrid EA211evo DPB/DFY wszedł do produkcji w roku 2019 i ma szerokie zastosowanie w modelach takich marek jak VW, Seat oraz Skoda. Silnik występuję z instalacją  tgz,Miękkiej Hybrydy w skrócie to mechanizm rozrusznika i alternatora w jednym bezpośrednio połączonym z silnikiem  paskiem klinowym.Zestaw składa się z generatora prądu 48V oraz małego akumlatora o pojemności 0,6kWh umieszczonego pod fotelem pasażera.



Właśnie ten wspólny układ potocznie zwany Mild Hybrid ma na celu wspomaganie pojazdu podczas rozruchu, przyspieszenia oraz pracy urządzeń elektrycznych pojazdu..Główne cechy tego systemu to szybszy rozruch jednostki,jazdę w pewnych warunkach na zgaszonym silniku oraz wyhamowywanie w trybie bez emisyjnym.Wszystko to jest możliwe ze względu na wspomniana instalację elektryczną przez którą jest gromadzony prąd potrzebny do wyżej wymienionych funkcji.



Ponadto jednostka seryjnie została wyposażona w system start&stop oraz filtr cząstek stałych GPF.Te wszystkie rozwiązania pozwoliły na uzyskanie lepszych osiągów oraz spełnienie rygorystycznych normy spalin Euro 6d Temp obecnie obowiązujących w silnikach benzynowych.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1498 cm3

Zakres mocy: 131-150 KM

Moment obrotowy: 200-250 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: - KM

Moment obrotowy EV: - Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 131-150 KM

Moment obr. układu: 200-250 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne przyspieszenie
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty obsługi
  • filtr cząstek stałych GPF uciążliwy w jeździe miejskiej

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 0W-20 VW 508 00 , wymiana po 30.000km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

06.07.2024 Octavia IV
(10.0)
Opinia: Posiadam ten zestaw w modelu Octavia IV,po przejechaniu prawie 50 tys/km jestem usatysfakcjonowany.Przedtem posidałem diesla i myślałem że będzie przepaść między osiągami,dynamiką i elastycznością nic bardziej mylnego.Silnik jest bardzo dynamiczny moc 150KM wystarcza spokojnie,auto żwawo się zbiera nawet z niższych biegów,Co do spalania jestem bardzo
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Jak dla mnie silnik pod każdym względem się sprawdza,bardzo dobra dynamika,dobre przyspieszenie,niskie spalanie,bark awarii.
Wady: nie odnotowałem ...
  • Silnik: 1.5e-TSI 150KM
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 48.000
  • Spalanie: 7.2 l/100km
Polecam