Silnik VW 1.4 16V TSI eHybrid EA211evo DGE

164
Silnik VW 1.4 16V TSI eHybrid EA211evo DGE

Napędy hybrydowe Volkswagen są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik VW 1.4 16V TSI eHybrid EA211evo DGE wszedł do produkcji w roku 2020 i zasila szereg modeli marki Audi,Seta,Skoda oraz VW.Bazą napędu jest znana jednostka EA211evo2 1.4 16V o mocach 150/156KM z maks.momentem 250Nm do którego dołączono silnik elektryczny z mocą 109/116KM i 350Nm co wspólnie daje moc systemową 204/245KM (w zależności od modelu).W zestawie znajdują się akumulatory litowo-jonowe 13 kWh umieszczony pod podłogą tylnych siedzeń,Silnik współpracuje z 6-biegowym automatem S-tronic który przekazywał napęd na wszystkie koła.Silnik pozwala na przejazd w trybie elektrycznym EV 55-71km  z prędkością nie większą a niżeli 140km/h.



Opis ogólny:

Silnik Volkswagen 1.4 16V TSI/TFSI z rodziny EA211 został wprowadzony na rynek w 2014 roku. Jednostka zastąpiła bardzo awaryjną wersję o oznaczeniu EA111. Konstrukcja o całkowicie nowej,  zaawansowanej technologii. W jednostce zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań, co miało przełożyć się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania. Jedna z najważniejszych zmian jest zmiana w budowie układu rozrządu, obecna wersja jest napędzana paskiem z bezterminową wymianą a nie tak jak w poprzedniej wadliwym łańcuchem.Jednak każdy użytkownik powinien kontrolować pasek rozrządu co 60 tys ponieważ zdarzały się jego pęknięcia.



W jednostce zastosowano system ACT który odpowiada z wyłącznie dwóch cylindrów przy niskich obciążeniach,co zdecydowanie wpłynęło na obniżenie spalania oraz emisji co2.Niestety system nie został do końca dopracowany co wpłynęło na nierównomierne zużycie wałków rozrządu.Awaryjny okazał się również siłownik zaworu upustowego turbiny oraz plastikowa pompa z dwoma termostatami .Co do kultury pracy tej jednostki jest na bardzo wysokim poziomie, jak również dynamika oraz elastyczność. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie, o bardzo dobrych parametrach, niskiej awaryjność oraz bardzo przyzwoitym poziomie spalania.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1395 cm3

Zakres mocy: 150-156 KM

Moment obrotowy: 250 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 13 kWh

Zasięg silnika EV: 55-71 km

Moc silnika EV: 109-116 KM

Moment obrotowy EV: 330 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 13-16 kWh/100km

Moc układu: 204-245 KM

Moment obr. układu: 350-400 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • niski poziom emisji spalin
  • świetna elastyczność
  • bezterminowy rozrząd

Wady

  • kosztowny system ACT
  • awarie pompy wody
  • awarie siłownika zaworu upustowego turbiny

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po bezterminowo
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 0W-20 VW 508 00 , wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami