Silnik VW 1.4 16V TSI eHybrid EA211evo DGE wszedł do produkcji w roku 2020 i zasila szereg modeli marki Audi,Seta,Skoda oraz VW.Bazą napędu jest znana jednostka EA211evo2 1.4 16V o mocach 150/156KM z maks.momentem 250Nm do którego dołączono silnik elektryczny z mocą 109/116KM i 350Nm co wspólnie daje moc systemową 204/245KM (w zależności od modelu).W zestawie znajdują się akumulatory litowo-jonowe 13 kWh umieszczony pod podłogą tylnych siedzeń,Silnik współpracuje z 6-biegowym automatem S-tronic który przekazywał napęd na wszystkie koła.Silnik pozwala na przejazd w trybie elektrycznym EV 55-71km z prędkością nie większą a niżeli 140km/h.
Opis ogólny:
Silnik Volkswagen 1.4 16V TSI/TFSI z rodziny EA211 został wprowadzony na rynek w 2014 roku. Jednostka zastąpiła bardzo awaryjną wersję o oznaczeniu EA111. Konstrukcja o całkowicie nowej, zaawansowanej technologii. W jednostce zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań, co miało przełożyć się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania. Jedna z najważniejszych zmian jest zmiana w budowie układu rozrządu, obecna wersja jest napędzana paskiem z bezterminową wymianą a nie tak jak w poprzedniej wadliwym łańcuchem.Jednak każdy użytkownik powinien kontrolować pasek rozrządu co 60 tys ponieważ zdarzały się jego pęknięcia.
W jednostce zastosowano system ACT który odpowiada z wyłącznie dwóch cylindrów przy niskich obciążeniach,co zdecydowanie wpłynęło na obniżenie spalania oraz emisji co2.Niestety system nie został do końca dopracowany co wpłynęło na nierównomierne zużycie wałków rozrządu.Awaryjny okazał się również siłownik zaworu upustowego turbiny oraz plastikowa pompa z dwoma termostatami .Co do kultury pracy tej jednostki jest na bardzo wysokim poziomie, jak również dynamika oraz elastyczność. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie, o bardzo dobrych parametrach, niskiej awaryjność oraz bardzo przyzwoitym poziomie spalania.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1395 cm3
Zakres mocy: 150-156 KM
Moment obrotowy: 250 Nm
Pojemność baterii: 13 kWh
Zasięg silnika EV: 55-71 km
Moc silnika EV: 109-116 KM
Moment obrotowy EV: 330 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 13-16 kWh/100km
Moc układu: 204-245 KM
Moment obr. układu: 350-400 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |
Audi A3 8Y 40 TFSI eHybrid 204KM (DGEA)
Audi A3 8Y 45 TFSI eHybrid 245KM (DGEA)
Audi Q3 F3 45 TFSI e Plug-in Hybrid 245KM (DGEA)
Cupra Leon 1.4 16V e-HYBRID 204KM (DGEA)
Cupra Leon 1.4 16V VZ e-HYBRID 245KM (DGEA)
Cupra Formentor 1.4 16V e-HYBRID 204KM (DGEA)
Cupra Formentor 1.4 16V VZ e-HYBRID 245KM (DGEA)
Seat Leon IV 1.4 16V TSI e-Hybrid 204KM (DGEA)
Seat Tarraco 1.4 16V TSI e-HYBRID 245KM (DGEA)
Skoda Octavia IV 1.4 16V TSI iV Plug-in Hybrid 204KM (DGEA)
Skoda Octavia IV RS 1.4 16V TSI iV Plug-in Hybrid 245KM (DGEA)
Skoda Superb III 1.4 16V TSI iV Plug-in Hybrid 218KM (DGEB)
Volkswagen Golf VIII 1.4 16V GTE eHybrid PHEV 245KM (DGEA)
Volkswagen Golf VIII 1.4 16V eHybrid PHEV 204KM (DGEA)
Volkswagen Tiguan II 1.4 16V e-Hybrid PHEV 245KM (DGEA)
Volkswagen Passat B8 FL 1.4 16V GTE eHybrid PHEV 218KM (DGEB)
Volkswagen Arteon 1.4 16V eHybrid PHEV 218KM (DGEB)