Popularne na rynku

Silnik 1.4 16V TFSI e-tron 204/218KM (CUKB)

4864
Kategoria: Silniki Volkswagen
Silnik 1.4 16V TFSI e-tron 204/218KM (CUKB)

Silniki Volkswagen są stosowane w samochodach marki

Silnik 1.4 16V TFSI e-tron o mocy 150KM przy 6000 obr/min z momentem obrotowym 250Nm przy 1600 obr/min.Pod maską znajdziemy znaną jednostkę 1.4 TFSI czterocylindrową z wtryskiem bezpośrednim sprzężoną z silnikiem elektryczny. Silnik został wyposażony w 6-stopniową przekładnie  automatyczną S-Tronic, która przekazuje napęd na przednie koła.Silnik elektryczny posiada moc 102KM plus silnik spalinowy o mocy 150KM co w sumie po przeliczeniu daje łącznie moc 250KM i 350Nm momentu obrotowego obu napędów. W zestawie znajdują się akumulatory litowo-jonowe 8,8 kWh, które są umieszczone za tylnymi siedzeniami w części bagażnika która zmniejszyła się o ponad 100 l w przypadku Audi A3.Również zbiornik paliwa jest jest mniejszy o 10l . Praca hybrydy przypomina podobne rozwiązanie jak system start&stop, silnik benzynowy wyłącza się po każdym odjęciu gazu, wtedy mamy do czynienia z doładowaniem się akumulatora przez jadące auto, przez co silnik działa jak generator prąd.Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości lub przekroczeniu danej odległości silnik zaczyna współpracować z napędem benzynowy co jest już odczuwalne.Audi przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać maksymalnie do 50km, gdy zabraknie energii w akumulatorach zostanie automatycznie przełączony na silnik spalinowy. Największą prędkość jaką można uzyskać na silniku elektrycznym to ponad 130km/h, potem silnik przełącza się na silnik benzynowy. Biorąc pod uwagę takie rozwiązania możemy bezsprzecznie stwierdzić, że korzyści są wymierne zwłaszcza w użytkowania auta w warunkach miejskich. Średnie zużycie paliwa w mieście przy napędzie hybrydowym oscyluje w granicach około 2l na odcinku 20 km po przełączeniu się na silnik spalinowy granica ta wzrasta do 7l.Dużym obciążeniem dla jednostki 1.4 TFSI jest prac w trybie ładowania po za napędzaniem auta silnik dodatkowo ładuje akumlatory przez co znacznie wzrasta spalanie po wyżej 10l. Hybryda typu e-Tron pozwala na dodatkowo naładować akumlatorów bezpośrednio z gniazda elektrycznego.Ładownie z szybkiego gniazda miejskiego trwa około 2.5 godziny natomiast z domowego wydłuża się do 7 godzin.Średnie spalanie auta oscyluje w granicach 5.4l. Użytkownicy chwalą sobie jednostkę przede wszystkim za bezawaryjność oraz niskie koszty utrzymania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • świetna elastyczność
  • bezterminowy rozrząd

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po bezterminowo
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami