Hybryda Plug-in VW 2.0 16V eHybrid 299KM-367KM EA888evo3 DLGA

87
Hybryda Plug-in VW 2.0 16V eHybrid 299KM-367KM EA888evo3 DLGA

Napędy hybrydowe Volkswagen są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Hybryda Plug-in VW 2.0 16V TFSI eHybrid EA888evo3 DLGA weszła do produkcji w roku 2019 i zasila samochody Audi A6 i A7. Bazą napędu jest znana jednostka 2.0 16V TFSI EA888 o mocy wyjściowej 252KM z maks. momentem 370Nm do którego dołączono silnik elektryczny z mocą 143KM i 350Nm co wspólnie daje moc systemową 299KM.W zestawie znajdują się akumulatory litowo-jonowe 11.3 kWh umieszczone pod podłogą bagażnika, Silnik współpracuje z 7-biegowym automatem S-tronic, który przekazywał napęd na wszystkie koła. Silnik pozwala na przejazd w trybie elektrycznym EV 46-58km  z prędkością nie większą niż 135km/h.



Jednostka spalinowa

Silnik Volkswagen 2.0 16V TFSI o mocy 252KM, z rodziny EA888, wszedł do produkcji w 2014 roku. Jest to trzecia generacja tej jednostki. Konstrukcja silnika została poddana modyfikacjom w celu uniknięcia poważnych usterek, które dotknęły poprzednie wersje, co pozwoliło wyeliminować dużą awaryjność.



Najważniejszą zmianą było wprowadzenie faz rozrządu na obu wałkach, co łatwo można sprawdzić na obudowie silnika. Ale najbardziej oczekiwaną zmianą była zmodyfikowana budowa głowicy oraz tłoków, co pozwoliło na wyeliminowanie dużego zużycia oleju, które dotykało tych silników. Zastosowano nowy układ wtryskowy, a turbosprężarka otrzymała zawór spustowy sterowany elektronicznie. Te oraz wiele innych rozwiązań wpłynęły na wyższą kulturę pracy, lepszą dynamikę oraz niższy poziom spalania, a co najważniejsze, silnik stał się praktycznie bezawaryjny.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1984 cm3

Zakres mocy: 252 KM

Moment obrotowy: 370 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 14.1 kWh

Zasięg silnika EV: 46-58 km

Moc silnika EV: 143 KM

Moment obrotowy EV: 350 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 16-18 kWh/100km

Moc układu: 299-367 KM

Moment obr. układu: 450-500 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.2 L, typ oleju: 0W-20 VW 508 00 , wymiana po 30.000 km lub 2 lata lub wskazania komputera
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami