Volkswagen

Silnik 3.0 V6 E-Hybrid

3357
Silnik 3.0 V6 E-Hybrid

Napędy hybrydowe Volkswagen są stosowane w samochodach marki

Silnik 3.0 E-Hybrid ma zastosowanie w samochodach firmy Porsche Cayenne oraz Panamera od 2013 roku. Bazą jest silnik 3.0 V6 o mocy wyjściowej 333KM z maks.momentem 440Nm do którego dołączono silnik elektryczny z mocą 95KM i 310Nm co wspólnie daje 416KM i 590Nm.Wcześniejsza odmiana z lata 2011-2013 była wyposażona w silnik elektryczny o mocy 47KM i 300Nm z bateriami niklowo-metalowo-wodorkowych o pojemności 1.7Kwh chłodzone powietrzem.W nowszej wersji  w zestawie znajdują się akumulatory litowo-jonowe o pojemności 9.4 kWh z płaszczem wodnym.




Jednak podstawową różnicą jest możliwość ładowania akumlatorów z sieci.Napęd elektryczny pozwoli na pokonanie około 36km a prędkość jaką możemy uzyskać to około 135km/h.Do dyspozycji mamy kilka trybów jazdy E-Power oraz E-Charge, Hybrid i Sport.
Tryb– E-Power –  służy od jazdy na samym silniku elektrycznym
Tryb- E-Charge – służy do jazdy na trasach oraz autostradach i ma na celu wykorzystanie pracy silnika spalinowego do odzyskania energii.
Tryb- Hybrid – za pracę tego trybu odpowiada komputer to on ustala najlepsze parametry do pracy obu napędów oraz nadzoruję przejście z napędu elektrycznego na spalinowy.
Tryb –Sport – w tym trybie mamy do czynienia to najbardziej optymalnymi osiągami,kwestie oszczędności nie są istotne.



Napęd jaki zastosowano w Panamerze zdecydowanie sprawdza się w jeździe miejskiej ponieważ odległość jaką można pokonać w trybie EV pozwoli na obniżenie kosztów do minimum.Dużym atutem jest możliwość ładowania baterii z gniazda,to pozwoli na bezszelestne poruszanie się na krótkich odcinkach np.praca dom.Producent przewiduje że spalanie w układzie hybrydowym powinien mieścić się w przedziale 3.4-3.5l 100/km jednak jest to uzależnione od stylu jazdy i może sięgać nawet powyżej 10L.Natomiast jazda po za miejska z wyższymi prędkościami przekłada się na wysokie spalanie a co za tym idzie koszty użytkowania zdecydowanie wzrastają.

Silnik spalinowy

Silnik elektryczny

Napęd hybrydowy

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niskie spalanie

Wady

  • wysokie koszty serwisu
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami