Silnik VW 3.0 V6 24V Plug-in E-Hybrid EA837 CGFA ma zastosowanie w samochodach Porsche Cayenne oraz Panamera od 2013 roku. Bazą jest silnik 3.0 V6 o mocy wyjściowej 333KM z maks.momentem 440Nm do którego dołączono silnik elektryczny z mocą 95KM i 310Nm co wspólnie daje 416KM i 590Nm.Wcześniejsza odmiana z lata 2011-2013 była wyposażona w silnik elektryczny o mocy 47KM i 300Nm z bateriami niklowo-metalowo-wodorkowych o pojemności 1.7Kwh chłodzone powietrzem.W nowszej wersji w zestawie znajdują się akumulatory litowo-jonowe o pojemności 9.4 kWh z płaszczem wodnym.
Jednak podstawową różnicą jest możliwość ładowania akumulatorów z sieci. Napęd elektryczny pozwoli na pokonanie około 36km a prędkość jaką możemy uzyskać to około 135km/h. Do dyspozycji mamy kilka trybów jazdy E-Power oraz E-Charge, Hybrid i Sport.
Tryb– E-Power – służy od jazdy na samym silniku elektrycznym
Tryb- E-Charge – służy do jazdy na trasach oraz autostradach i ma na celu wykorzystanie pracy silnika spalinowego do odzyskania energii.
Tryb- Hybrid – za pracę tego trybu odpowiada komputer to on ustala najlepsze parametry do pracy obu napędów oraz nadzoruję przejście z napędu elektrycznego na spalinowy.
Tryb –Sport – w tym trybie mamy do czynienia to najbardziej optymalnymi osiągami,kwestie oszczędności nie są istotne.
Napęd jaki zastosowano w Panamerze zdecydowanie sprawdza się w jeździe miejskiej ponieważ odległość jaką można pokonać w trybie EV pozwoli na obniżenie kosztów do minimum.Dużym atutem jest możliwość ładowania baterii z gniazda, to pozwoli na bezszelestne poruszanie się na krótkich odcinkach np. praca-dom. Producent przewiduje że spalanie w układzie hybrydowym powinien mieścić się w przedziale 3.4-3.5l 100/km jednak jest to uzależnione od stylu jazdy i może sięgać nawet powyżej 10L.Natomiast jazda po za miejska z wyższymi prędkościami przekłada się na wysokie spalanie a co za tym idzie koszty użytkowania zdecydowanie wzrastają.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 2995 cm3
Zakres mocy: 333 KM
Moment obrotowy: 440 Nm
Pojemność baterii: 9.4-10.8 kWh
Zasięg silnika EV: 18-36 km
Moc silnika EV: 95 KM
Moment obrotowy EV: 310 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 16-20 kWh/100km
Moc układu: 416 KM
Moment obr. układu: 590 Nm
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Kompresor
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |