Silnik VW 2.9 V6 24V TFSI E-Hybrid EA839 DGP

3278
Silnik VW 2.9 V6 24V TFSI E-Hybrid EA839 DGP

Napędy hybrydowe Volkswagen są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik VW 2.9 V6 24V TFSI E-Hybrid ma zastosowanie w samochodach Porsche Panamera II od 2017 roku. Bazą jest podwójnie doładowany silnik 2.9 V6 o mocy wyjściowej 330/440KM z maks. momentem 450/550Nm do którego dołączono silnik elektryczny z mocą 136KM i 400Nm co wspólnie daje 462/560KM (w zależności od wersji) W zestawie znajdują się akumulatory litowo-jonowe 14-18 kWh z płaszczem wodnym.Silnik współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów  który przekazuje napęd wszystkie koła.Silnik pozwala na przejazd w trybie elektrycznym EV od 49- 64KM z prędkością nie większą a niżeli 140KM/100km.



Opis ogólny

Silnik VW 2.9 V6 24V TFSI BiTurbo 330KM-380KM EA839 jest stosowany od roku 2017 w modelach Porsche .To nowoczesna konstrukcja wykonana w całości z aluminium blok oraz głowica wyposażona została w turbodoładowanie Bi-Turbo.Zamysłem inżynierów było stworzenie jednostki o bardzo dobrych osiągach wysokiej kulturze pracy oraz świetnej dynamice.



Jak przystało na nowoczesną konstrukcję silnik spełnia najwyższe normy spalin Euro6d-temp.W opinii użytkowników uchodzi za bardzo trwały i mało awaryjny,jedynym mankamentem sa drobne awarie elektroniki w tym przypadku systemu start stop.Po za tym nie stwierdzono żadnych większych problemów silnika oraz jego osprzętu.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 2894 cm3

Zakres mocy: 330-440 KM

Moment obrotowy: 450-550 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 14-18 kWh

Zasięg silnika EV: 49-64 km

Moc silnika EV: 136 KM

Moment obrotowy EV: 400 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 16-18 kWh/100km

Moc układu: 462-560 KM

Moment obr. układu: 700-750 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

BiTurbo

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • podwójne doładowanie
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.8 L, typ oleju: 0W30/5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.
  • Przegląd serwisowy co co 2 lata
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami