Silnik VW 2.0 TDI Mild Hybrid EA288evo2 DTN/DTP wszedł do produkcji w 2018 roku i zasila szereg modeli koncernu VW. System jaki zastosowano w tym silniku jest zwany potocznie mikro-hybrydą. Zadaniem jego jest pomoc w rozruchu silnika a nie jego wspomaganie jak to ma miejsce w przypadku miękkiej hybrydy. w tym przypadku zastosowano system ISG-Integrated Starter Generator łączący rozrusznik z alternatorem w jedną całość.
Właśnie ten wspomniany 12V system odpowiada z uruchamianie funkcji Start&Stop po zatrzymaniu pojazdu i jego rozruchu .Pełni on również funkcję generatora prądu podczas hamowania, odzyskuje energię i gromadzi ją w baterii litowo-jonowej o pojemności 0.5Ah. która potem służy do wspomagania elektryki pojazdu.Układ mikro-hybrid znacząco wpłynął na obniżenie poziomu spalania jak również emisji Co2.
Silnik Volkswagen 2.0 TDI SCR o odmianach mocy 136 lub 204 KM z rodziny EA288evo wszedł do produkcji w 2018 roku i występuje w samochodach Audi, Seat, Skoda VW. Jest to nowoczesna jednostka wysokoprężna, spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6d.
Aby sprostać tym wymogom, w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania umożliwiające obniżenie emisji CO2 nawet o 10 g/km! Nowy system o nazwie Clean Diesel to technologia, która po raz pierwszy została zastosowana w silnikach TDI. Jego zadaniem jest minimalizowanie emisji spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator magazynujący emisję spalin NOx oraz połączenie filtra cząstek stałych z systemem SCR. Zadaniem SCR (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenie emisji spalin NOx o 90%.
Oprócz aspektów ekologicznych, w silniku wprowadzono szereg nowoczesnych rozwiązań mających wpływ na dynamikę i spalanie. Między innymi zmniejszono opory tarcia, masę jednostki oraz dopracowano układ doładowania, dzięki czemu turbosprężarka reaguje natychmiast po dodaniu gazu.
Silnik 2.0 TDI EA288evo to całkowicie nowoczesna konstrukcja o bardzo zaawansowanej technologii, co przekłada się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania.
Typ silnika: Diesel
Pojemność silnika: 1968 cm3
Zakres mocy: 136-204 KM
Moment obrotowy: 320-400 Nm
Pojemność baterii: 0.15 kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 3 KM
Moment obrotowy EV: 60 Nm
Typ hybrydy: 12V mHEV (mikro)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 136-204 KM
Moment obr. układu: 320-400 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: Common Rail
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |