Silnik VW 3.0 TDI V6 Mild Hybrid EA897evo3 DMG wszedł do produkcji w roku 2019 i zasilał szereg modeli koncernu Audi oraz VW.Cały układ powstał na bazie jednostki wysokoprężnej 3.0TDI V6 zespolonej z instalacją elektryczną 48V .W całym układzie znajduje się silnik elektryczny 8KM z momentem obrotowym 60Nm oraz akumlatorem o pojemności 0.5kWh umieszczonym pod podłogą bagażnika.
Właśnie ten wspólny układ potocznie zwany Mild Hybrid ma na celu wspomaganie pojazdu podczas rozruchu, przyspieszenia oraz pracy urządzeń elektrycznych pojazdu..Główne cechy tego systemu to szybszy rozruch jednostki,jazdę w pewnych warunkach na zgaszonym silniku oraz wyhamowywanie w trybie bez emisyjnym.Wszystko to jest możliwe ze względu na wspomniana instalację elektryczną przez którą jest gromadzony prąd potrzebny do wyżej wymienionych funkcji.
Tak więc gdy auto porusza się z pewną prędkością tgz żeglowaniu po zdjęciu nogi z gazu silnik automatycznie się wyłącza na czas około 40 sekund co pozwala na pokonanie kilkuset metrów bez spalania paliwa .Kolejnym rozwiązaniem jest moment kiedy auto zatrzymujemy i od prędkości kol0 20km/h do zatrzymania jedziemy na wyłączonym silniku.Jest to idealne rozwiązanie w ruchu miejskim gdzie często dojeżdżamy z nie dużą prędkością do świateł czy skrzyżowania.Wszystkie te zabiegi znacząco wpływają na obniżenie spalania oraz redukują emisję spalin Co2.
Opis Ogólny jednostki 3.0TDI V6
Silnik 3.0 V6 TDI z oznaczeniem EA897evo2 wszedł do produkcji w 2017 roku. Jest to kolejna odmiana sprawdzonej serii z oznaczeniem EA897evo. Jest to nowoczesna jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6. Aby można było sprostać tym wymogom w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania umożliwiające obniżenie Co2. Nowy system o nazwie Clean Diesel to technologia która po raz pierwszy została zastosowana w silnikach TDI.
Jej zadaniem było zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator magazynujący emisję spalin NOx oraz połączenie filter cząstek stałych z systemem SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx do 90%. Po za ekologią w silniku wprowadzono szereg nowoczesnych rozwiązań. Silnik 3.0TDI to całkowicie nowoczesna konstrukcja o bardzo wysoce zaawansowanej technologi która przekłada się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania.
Typ silnika: Diesel
Pojemność silnika: 2967 cm3
Zakres mocy: 245-286 KM
Moment obrotowy: 500-620 Nm
Pojemność baterii: 0.5 kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 8 KM
Moment obrotowy EV: 60 Nm
Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 245-286 KM
Moment obr. układu: 500-620 Nm
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: Common Rail
Kompresor
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |