Silnik VW 3.0 V6 TDI Mild Hybrid EA897evo3 DMG

31
Silnik VW 3.0 V6 TDI Mild Hybrid EA897evo3 DMG

Napędy hybrydowe Volkswagen są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik VW 3.0 TDI V6 Mild Hybrid EA897evo3 DMG wszedł do produkcji w roku 2019 i zasilał szereg modeli koncernu Audi oraz VW.Cały  układ powstał na bazie jednostki wysokoprężnej 3.0TDI V6  zespolonej z instalacją elektryczną   48V .W całym układzie znajduje się silnik elektryczny 8KM z momentem obrotowym 60Nm oraz akumlatorem o pojemności 0.5kWh umieszczonym pod podłogą bagażnika.


Właśnie ten wspólny układ potocznie zwany Mild Hybrid ma na celu wspomaganie pojazdu podczas rozruchu, przyspieszenia oraz pracy urządzeń elektrycznych pojazdu..Główne cechy tego systemu to szybszy rozruch jednostki,jazdę w pewnych warunkach na zgaszonym silniku oraz wyhamowywanie w trybie bez emisyjnym.Wszystko to jest możliwe ze względu na wspomniana instalację elektryczną przez którą jest gromadzony prąd potrzebny do wyżej wymienionych funkcji.


Tak więc gdy auto porusza się z pewną prędkością tgz żeglowaniu po zdjęciu nogi z gazu silnik automatycznie się wyłącza na czas około 40 sekund co pozwala na pokonanie kilkuset metrów bez spalania paliwa .Kolejnym rozwiązaniem jest moment kiedy auto zatrzymujemy i od prędkości kol0 20km/h do zatrzymania jedziemy na wyłączonym silniku.Jest to idealne rozwiązanie w ruchu miejskim gdzie często dojeżdżamy z nie dużą prędkością do świateł czy skrzyżowania.Wszystkie te zabiegi znacząco wpływają na obniżenie spalania oraz redukują emisję spalin Co2.



Opis Ogólny jednostki 3.0TDI V6

Silnik 3.0 V6 TDI  z oznaczeniem EA897evo2 wszedł do produkcji w 2017 roku. Jest to kolejna odmiana sprawdzonej serii z oznaczeniem EA897evo. Jest to nowoczesna jednostka wysokoprężna spełniająca bardzo rygorystyczne normy spalin Euro 6. Aby można było sprostać tym wymogom w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania umożliwiające obniżenie Co2. Nowy system o nazwie Clean Diesel to technologia która po raz pierwszy została zastosowana w silnikach TDI.



Jej zadaniem było zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator magazynujący emisję spalin NOx oraz połączenie filter cząstek stałych z systemem SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%. Po za ekologią w silniku wprowadzono szereg nowoczesnych rozwiązań. Silnik 3.0TDI to całkowicie nowoczesna konstrukcja o bardzo wysoce zaawansowanej technologi która przekłada się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania.

Silnik spalinowy

Typ silnika: Diesel

Pojemność silnika: 2967 cm3

Zakres mocy: 245-286 KM

Moment obrotowy: 500-620 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.5 kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 8 KM

Moment obrotowy EV: 60 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 245-286 KM

Moment obr. układu: 500-620 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: Common Rail

Kompresor

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • świetna dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • świetne osiągi

Wady

  • wysoki koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.1 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000km lub 1 rok / zalecana co 15.000 lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami