Silnik Volvo 2.4 D6 Twin Engine Plug-in Hybrid D82PHEV

82
Silnik Volvo 2.4 D6 Twin Engine Plug-in Hybrid D82PHEV

Napędy hybrydowe Volvo są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.4 D6 Twin Engine Plug-in Hybrid D82PHEV był stosowany w latach 2013-2015 w modelach Volvo V60.Cały układ hybrydowy powstał na bazie jednostki wysokoprężnej 2.4D5 20V 215KM zespolona z silnikiem elektrycznym o mocy 68KM co łącznie daje moc systemową 280KM.Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego.W tym przypadku producent deklaruje że na pełnym załadowaniu akumlatora zasięg auta sięga 50 km


Jest to możliwe ze względu na zmagazynowanie energii w baterii litowo-jonowej o pojemności 11kWh  umieszczonej wewnątrz bagażnika.Musimy pamiętać że w trybie elektryczny można poruszać się do 125km/h po wyżej auto przełącza się tryb spalinowy.W przypadku pełnego rozładowania baterii mamy kilka możliwości naładowania jej z klasycznego gniazdka,publicznej ładowarki oraz przy pomocy silnika spalinowego.Czas ładowania z gniazda wynosi od 3,5 godziny  aż do 7 wszystko jest uzależnione od instalacji oraz natężenia prądu.


W aucie znajdziemy wiele nowinek technologicznych które pozwalają na wykorzystanie najlepszych opcji napędów,do dyspozycji mamy pięć trybów jazdy.
Hybrid – to tryb automatyczny który dobiera najlepszą opcję do jazdy która ma zapewnić najniższe spalanie.
Pure electric- w tej opcji silnik korzysta jedynie z silnika elektrycznego które napędza tylną oś,zasięg na tym napędzie producent przewiduje na około 40km.Tryb sprawdza się najlepiej w ruchu miejskim,podczas nagłego przyspieszenia lub przekroczenia wyższych prędkości do pracy włącza się silnik spalinowy



Power – to tryb wspólny gdzie jednostka benzynowa pracuje jako główna a silnik elektryczny ma za zadanie podczas nagłego przyspieszania wspomagać silnik spalinowy.
AWD – to stały napęd na wszystkie koła,niestety jest najmniej oszczędny.
Save – tryb odpowiada za naładowanie baterii,jeżeli poziom energii jest niski auto doładowuje go aby w można było skorzystać z opcji jazdy na samym silniku elektrycznym.Te oraz inne rozwiązania które zostały wprowadzone do tego modelu oraz układu hybrydowego pozwala na uzyskanie jak najlepszych osiągów przy bardzo niskim spalaniu.

Silnik spalinowy

Typ silnika: Diesel

Pojemność silnika: 2400 cm3

Zakres mocy: 215-220 KM

Moment obrotowy: 440 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 8.0 kWh

Zasięg silnika EV: 50 km

Moc silnika EV: 68 KM

Moment obrotowy EV: 200 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 13.3 kWh/100km

Moc układu: 280-288 KM

Moment obr. układu: 640 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 5-cylindrowy

Ilość zaworów: 20

Typ wtrysku: Common Rail

TwinTurbo

Zalety

  • przyzwoity poziom spalania
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra elastyczność
  • bardzo dobre osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • awarie filtra cząstek stałych DPF
  • awarie koła dwumasowego przy przebiegach 200.tys/km

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji
  • Ilość oleju silnikowego: 5.9 L, typ oleju: 0W30/5W30, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami