Silnik Volvo 2.0 T8 Recharge Plug-in Hybrid B4204T56wszedł do produkcji w roku 2021 i miał zastosowanie w modelu Volvo V90 FL.Układ hybrydowy powstał na bazie jednostki benzynowej 2.0 16V 310KM która została zespolona z silnikiem elektrycznym o mocy 145KM co łącznie dało moc systemowa 455KM.Silnik został sprzężony 8-biegową automatyczna skrzynia biegów Geartronic która przekazuje napęd na wszystkie koła.
To napęd typu Plug-in który można ładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego.Czas ładowania od 0 do 100% prądem przemiennym 3-fazowym 16A za pomocą ładowarki 6.4kW wynosi około 3 godzin. W trybie pełnej elektryki producent deklaruje pokonanie dystansu od 74 do 88km.
Jest to możliwe ze względu na pojemną baterii litowo-jonowej o pojemności 18.8kWh umieszczonej w tunelu środkowym.Musimy pamiętać że w trybie elektryczny można poruszać się do 140km/h po wyżej auto przełącza się tryb spalinowy.
Opis Ogólny
Silnik Volvo 2.0 T6 16V DRIVe GPF 310KM B4204T29 wszedł do produkcji w 2018 roku i miała zastosowanie w modelach marki Volvo.Jest to kolejna odmiana z rodziny VEA które zostały seryjnie wyposażone w filtr cząstek stałych GPF.Nie mylić z jednostką sześciocylindrową o podobnej mocy, która również występowała pod oznaczeniem T6. Jest to nowoczesna konstrukcja 4-cylindrowa doładowana kompresorem oraz turbosprężarką cechująca się dobrymi osiągami oraz przyzwoitym poziomem spalania jak na pojemność oraz moc.
Jednostka współpracuje z 8-biegową skrzynią Geartronic, która jest rewelacyjnie zestrojona – biegi wchodzą płynnie. Podwójne doładowanie wpływa na świetną dynamikę w każdym zakresie obrotów, co przekłada się na bardzo dobra elastyczność i brak „turbodziury”. V60 z tym silnikiem przyspiesza do setki w granicach 6s! Silnik charakteryzuje się przyzwoitym poziomem spalania. Kierowcy o zacięciu sportowym będą usatysfakcjonowani jego pracą. Musimy jedynie wziąć pod uwagę koszty serwisu, które mogą być wysokie.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1969 cm3
Zakres mocy: 310 KM
Moment obrotowy: 400 Nm
Pojemność baterii: 18.8 kWh
Zasięg silnika EV: 74-88 km
Moc silnika EV: 145 KM
Moment obrotowy EV: 309 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 17-20 kWh/100km
Moc układu: 455 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |