Silnik Volvo 2.0 T8 Twin Engine Hybrid o mocy 303 lub 320KM o momencie obrotowym 400Nm miał zastosowanie w samochodach Volvo V60,V90,XC60 XC90. Jednostka współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 87KM z momentem obrotowym 240Nm co łącznie po przeliczeniu daje moc 390 lub 407KM. Na samym silniku elektrycznym możemy pokonać dystans od 44-56 km/h maksymalnie z prędkość do 120km/h. Silnik elektryczny o mocy 87KM jest zamontowany na tylnej osi i podczas jazdy czy ruszania wspomaga silnik spalinowy.
Volvo XC90 Twin Engine T8 w którym znajdziemy napęd hybrydowy o łącznej mocy 407KM stał się najbardziej ekskluzywną i najmocniejszą hybrydą w swojej klasie.W aucie znajdziemy wiele nowinek technologicznych które pozwalają na wykorzystanie najlepszych opcji napędów,do dyspozycji mamy pięć trybów jazdy.
Hybrid – to tryb automatyczny który dobiera najlepszą opcję do jazdy która ma zapewnić najniższe spalanie.
Pure electric- w tej opcji silnik korzysta jedynie z silnika elektrycznego które napędza tylną oś,zasięg na tym napędzie producent przewiduje na około 40km.Tryb sprawdza się najlepiej w ruchu miejskim,podczas nagłego przyspieszenia lub przekroczenia wyższych prędkości do pracy włącza się silnik spalinowy.
Power – to tryb wspólny gdzie jednostka benzynowa pracuje jako główna a silnik elektryczny ma za zadanie podczas nagłego przyspieszania wspomagać silnik spalinowy.A łączna suma momentu obrotowego to 640Nm !!!
AWD – to stały napęd na wszystkie koła,niestety jest najmniej oszczędny.
Save – tryb odpowiada za naładowanie baterii,jeżeli poziom energii jest niski auto doładowuje go aby w można było skorzystać z opcji jazdy na samym silniku elektrycznym.
A samochodzie XC90 znajdziemy najnowsze rozwiązania technologiczne które pozwalają na najlepsze wykorzystanie pracy obu napędów.Przede wszystkim auto zostało wyposażone w 8-biegową automatyczną skrzynię biegów która jest sterowana elektronicznie za pomocą systemu shift by wire.
Między skrzynią a silnikiem zamontowano zintegrowane urządzenie CISG pełniące rolę rozrusznika oraz alternatora, oraz jest generatorem elektrycznym o dużej mocy.Jest to integralna część napędu która pozwala na bezproblemowe przejście z trybu elektrycznego na spalinowy.W aucie znajdziemy nowatorski system chłodzenia oraz klimatyzacji który odpowiada za chłodzenie akumlatora oraz systemu CSIG.
Jedną z ważniejszych kwestii jest system odzyskiwania energii podczas hamowania,w tej odmianie zastosowano dwustopniowy system hamowania.Zasadą działania jest mieszany system który wykorzystuje technologię brake-by-wire i zmienia ją w energię elektryczną magazynując ją w akumlatorach.Te oraz inne rozwiązania które zostały wprowadzone do tego modelu oraz układu hybrydowego pozwala na uzyskanie jak najlepszych osiągów przy bardzo niskim spalaniu.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1969 cm3
Zakres mocy: 303-320 KM
Moment obrotowy: 400 Nm
Pojemność baterii: 9.2-11.6 kWh
Zasięg silnika EV: 45-56 km
Moc silnika EV: 87 KM
Moment obrotowy EV: 240 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 16-17 kWh/100km
Moc układu: 390-407 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |