Silnik Volvo 1.5 T5 Recharge Plug-in Hybrid B3154T5 wszedł do produkcji w roku 2019 i ma zastosowanie w modelu Volvo XC40. Układ hybrydowy powstał na bazie jednostki benzynowej 1.5 16V 180KM, która została zespolona z silnikiem elektrycznym o mocy 82KM co łącznie dało moc systemowa 262KM. Silnik współpracuje z dwusprzęgłową, 7-biegową automatyczną skrzynią biegów DCTH, która przekazuje napęd na przednie koła.
To napęd typu Plug-in, który można ładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego. Czas ładowania baterii z gniazdka 230V wynosi około 4.5 godzin natomiast z ładowarki publicznej około 3 godzin. W trybie pełnej elektryki producent deklaruje pokonanie dystansu od 43 do 50km, w rzeczywistości auto pokonuje niespełna 35-40km. Trzeba nadmienić iż auto waży prawie 1.8 tony co przekłada się na dosyć wysoki poziom spalania oraz szybsze zużycie energii. W zestawie znajdziemy nie zbyt pojemną baterię litowo-jonową o mocy 10.7kWh która jest umieszczona w tunelu środkowym.
System jaki zastosowano w Volvo XC40 nie pozwala na całkowite odłączenie silnika spalinowego od elektryka, czyli każde nagłe dodanie gazu wiąże się z pacą jednostki benzynowej. Powodem tego zabiegu jest dosyć duża waga auta oraz mała pojemność jednostki. Podczas testów w mieście auto w układzie pełnej hybrydy spala około 3 litrów ,natomiast po wyczerpaniu baterii spalanie wzrasta średnio do około 8 litrów. Poza tym silnik jest bardzo dynamiczny a a jego parametry na wysokim poziomie o czym świadczy przyspieszenie do setki w 7.3 sekundy.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1477 cm3
Zakres mocy: 180 KM
Moment obrotowy: 265 Nm
Pojemność baterii: 10.7 kWh
Zasięg silnika EV: 43-50 km
Moc silnika EV: 82 KM
Moment obrotowy EV: 160 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 15-16 kWh/100km
Moc układu: 262 KM
Moment obr. układu: 425 Nm
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |