Silnik Volvo 2.0 T6 Recharge Plug-in Hybrid B4204T52

33
Silnik Volvo 2.0 T6 Recharge Plug-in Hybrid B4204T52

Napędy hybrydowe Volvo są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.0 T6 Recharge Plug-in Hybrid B4204T52 wszedł do produkcji w roku 2021 i miał zastosowanie w modelu Volvo V90 FL.Układ hybrydowy powstał na bazie jednostki  benzynowej 2.0 16V 253KM która została zespolona z  silnikiem elektrycznym o mocy 145KM co łącznie dało moc systemowa 349KM.Silnik został sprzężony 8-biegową automatyczna skrzynia biegów Geartronic   która przekazuje napęd na wszystkie koła.



To napęd typu Plug-in który można ładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego.Czas ładowania od 0 do 100% prądem przemiennym 3-fazowym 16A za pomocą ładowarki 6.4kW wynosi  około 3 godzin. W trybie pełnej elektryki producent deklaruje pokonanie dystansu od 74 do 88km.
Jest to możliwe ze względu na pojemną baterii litowo-jonowej o pojemności 18.8kWh  umieszczonej w tunelu środkowym.Musimy pamiętać że w trybie elektryczny można poruszać się do 140km/h po wyżej auto przełącza się tryb spalinowy.



Opis Ogólny

Silnik Volvo 2.0 T5 16V DRIVe GPF 250KM B4204T26 wszedł do produkcji w 2018 roku i miała zastosowanie w modelach marki Volvo.Jest to kolejna odmiana z rodziny VEA  które zostały seryjnie wyposażone w filtr cząstek stałych GPF. Jednostka 4-cylindrowa z rodziny Volvo Engine Architecture, w której zastosowano wtrysk bezpośredni oraz turbosprężarkę. Jest to nowoczesna konstrukcja cechująca się dobrymi osiągami oraz przyzwoitym poziomem spalania jak na pojemność oraz moc. Silnik jest bardzo zrywny, dynamiczny a przy tym całkiem oszczędny. Kierowcy o zacięciu sportowym będą usatysfakcjonowani jego pracą. Musimy jedynie wziąć pod uwagę koszty serwisu, które mogą być wysokie.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1969 cm3

Zakres mocy: 253 KM

Moment obrotowy: 350 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 18.8 kWh

Zasięg silnika EV: 74-88 km

Moc silnika EV: 145 KM

Moment obrotowy EV: 309 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 17-20 kWh/100km

Moc układu: 349 KM

Moment obr. układu: - Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Ilość oleju silnikowego: 5.6 L, typ oleju: 0W-20, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami