Hybryda Volvo 2.0 T8 Twin Engine Polestar Hybrid 405KM B4204T48

757
Opublikowane 30 grudnia 2023 r.
Hybryda Volvo 2.0 T8 Twin Engine Polestar Hybrid 405KM B4204T48

Napędy hybrydowe Volvo są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.0 T8 Twin Engine Polestar Hybrid B4204T48 o mocy 313KM i momencie obrotowym 430Nm miał zastosowanie w samochodach Volvo S60, V60, XC60. Jednostka współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 87KM z momentem obrotowym 240Nm co łącznie po przeliczeniu daje moc 390 lub 405KM. Na samym silniku elektrycznym możemy pokonać od 44- 55km przy prędkości do 120km/h. Silnik elektryczny o mocy 87KM jest zamontowany na tylnej osi i podczas jazdy czy ruszania wspomaga silnik spalinowy.


W aucie znajdziemy wiele nowinek technologicznych które pozwalają na wykorzystanie najlepszych opcji napędów – do dyspozycji mamy pięć trybów jazdy:
Hybrid – to tryb automatyczny który dobiera najlepszą opcję do jazdy która ma zapewnić najniższe spalanie.
Pure electric – w tej opcji silnik korzysta jedynie z silnika elektrycznego które napędza tylną oś, zasięg na tym napędzie producent przewiduje na około 40km.Tryb sprawdza się najlepiej w ruchu miejskim, podczas nagłego przyspieszenia lub przekroczenia wyższych prędkości do pracy włącza się silnik spalinowy.




Power
– to tryb wspólny gdzie jednostka benzynowa pracuje jako główna a silnik elektryczny ma za zadanie podczas nagłego przyspieszania wspomagać silnik spalinowy. Łączna suma momentu obrotowego to 640Nm !!!
AWD – to stały napęd na wszystkie koła, niestety jest najmniej oszczędny.
Save – tryb odpowiada za naładowanie baterii, jeżeli poziom energii jest niski auto doładowuje go aby w można było skorzystać z opcji jazdy na samym silniku elektrycznym.
A samochodzie XC90 znajdziemy najnowsze rozwiązania technologiczne które pozwalają na najlepsze wykorzystanie pracy obu napędów. Przede wszystkim auto zostało wyposażone w 8-biegową automatyczną skrzynię biegów która jest sterowana elektronicznie za pomocą systemu shift by wire.


Między skrzynią a silnikiem zamontowano zintegrowane urządzenie CISG pełniące rolę rozrusznika oraz alternatora, oraz jest generatorem elektrycznym o dużej mocy. Jest to integralna część napędu która pozwala na bezproblemowe przejście z trybu elektrycznego na spalinowy. W aucie znajdziemy nowatorski system chłodzenia oraz klimatyzacji który odpowiada za chłodzenie akumulatora oraz systemu CSIG.


Jedną z ważniejszych kwestii jest system odzyskiwania energii podczas hamowania, w tej odmianie zastosowano dwustopniowy system hamowania. Zasadą działania  jest mieszany system który wykorzystuje technologię brake-by-wire i zmienia ją w energię elektryczną magazynując ją w akumulatorach. Te oraz inne rozwiązania które zostały wprowadzone do tego modelu oraz układu hybrydowego pozwala na uzyskanie jak najlepszych osiągów przy bardzo niskim spalaniu.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1969 cm3

Zakres mocy: 318 KM

Moment obrotowy: 430 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 11.6 kWh

Zasięg silnika EV: 44-55 km

Moc silnika EV: 87 KM

Moment obrotowy EV: 240 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 17-19 kWh/100km

Moc układu: 405 KM

Moment obr. układu: 430 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalanie

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 0W-30 , wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami