Silnik Volvo 2.0D B4 Mild Hybrid Diesel D420T8

5637
Silnik Volvo 2.0D B4 Mild Hybrid Diesel D420T8

Napędy hybrydowe Volvo są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.0D B4 Mild Hybrid Diesel D420T8 wszedł do produkcji w roku 2020 i zasila szereg modeli marki Volvo.To nowoczesna jednostka wysokoprężna połączona z instalacją elektryczną 48V  Mild Hybrid o mocy 14KM  której bezpośrednim celem jest zmniejszenie emisji Co2 oraz obniżenia spalania



W tym układzie nie mam mowy o jeździe na silniku elektrycznym a jedynie jego wspomaganie podczas ruszania,manewrów czy przyspieszania.Energia która jest wytwarzana podczas hamowania czy wytrącania prędkości jest gromadzona w akumlatorach.Pozyskana energia jest wykorzystywana do wyżej wymienionych czynności co przekłada się na większą płynność pracy silnika.



Te rozwiązania idealnie sprawdzają się w jeździe miejskiej kiedy auto często stoi w korkach czy na światłach.Dzięki temu silnik spalinowy dostaje dodatkowy zastrzyk energii podczas ruszania ze światłe czy nagłego przyspieszania. Silnik zaawansowany technologicznie, posiada system SCR ze zbiornikiem AdBlue o pojemności 14,5l, spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6d. Jednostka wyposażona w podwójne doładowanie. Silnik może pochwalić się bardzo dobrymi osiągami, przyzwoitą kulturą pracy oraz świetną dynamiką.

Silnik spalinowy

Typ silnika: Diesel

Pojemność silnika: 1969 cm3

Zakres mocy: 197 KM

Moment obrotowy: 420 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 14 KM

Moment obrotowy EV: 40 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 197 KM

Moment obr. układu: 420 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: Common Rail

TwinTurbo

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000 km/160.000 km lub 10 lat w zależności od wersji
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 0W-30, wymiana po 30.000km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.7)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

4%
4%
0%
79%
4%
0%
8%
Suma głosów: 24

Opinie użytkowników

14.09.2025 Volvo XC 60 II
(9.7)
Opinia: Dynamika przyspieszenia w czasie jazdy na wyższych biegach jak w elektryku. Zero turbodziury
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Wysoka kultura pracy. Silnik zupełnie nie przypomina pracy disla.
Wady: Psychologiczna obawa przed kosztami w przypadku awarii tego układu napędowego.
  • Silnik: ok 200 kM,
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 100000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam