Silnik Volvo 2.0D B5 Mild Hybrid Diesel D420T2

194
Silnik Volvo 2.0D B5 Mild Hybrid Diesel D420T2

Napędy hybrydowe Volvo są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.0D B5 Mild Hybrid Diesel D420T2  o mocy 235KM wszedł do produkcji w roku 2020 i zasila szereg modeli marki Volvo.To nowoczesna jednostka wysokoprężna połączona z instalacją elektryczną 48V Mild Hybrid o mocy 14KM  której bezpośrednim celem jest zmniejszenie emisji Co2 oraz obniżenia spalania.



W tym układzie nie mam mowy o jeździe na silniku elektrycznym a jedynie jego wspomaganie podczas ruszania,manewrów czy przyspieszania.Energia która jest wytwarzana podczas hamowania czy wytrącania prędkości jest gromadzona w akumlatorach.Pozyskana energia jest wykorzystywana do wyżej wymienionych czynności co przekłada się na większą płynność pracy silnika.



Te rozwiązania idealnie sprawdzają się w jeździe miejskiej kiedy auto często stoi w korkach czy na światłach.Dzięki temu silnik spalinowy dostaje dodatkowy zastrzyk energii podczas ruszania ze światłe czy nagłego przyspieszania.Silnik zaawansowany technologicznie, posiada system SCR ze zbiornikiem AdBlue o pojemności 11,5l, spełniający najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6d.



Jednostka wyposażona w podwójne doładowanie w układzie sekwencyjnym z jedną turbosprężarką VNT oraz wtryskiem sprężonego powietrza PowerPulse, którego zdaniem jest szybsze działanie turbiny. Silnik może pochwalić się bardzo dobrymi osiągami, przyzwoitą kulturą pracy oraz świetną dynamiką.

Silnik spalinowy

Typ silnika: Diesel

Pojemność silnika: 1969 cm3

Zakres mocy: 235 KM

Moment obrotowy: 480 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 14 KM

Moment obrotowy EV: 40 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 235 KM

Moment obr. układu: 480 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: Common Rail

TwinTurbo

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000 km 10 lat w zależności od wersji
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 30.000km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami