Miękka hybryda Hyundai/Kia 1.6 16V CRDi Eco Dynamics+ D4FE

1161
Miękka hybryda Hyundai/Kia 1.6 16V CRDi Eco Dynamics+ D4FE

Napędy hybrydowe Hyundai / Kia są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silnik 1.6 CRDi Smartstream 48V Hybrid  wszedł do produkcji w 2020 roku jako miękka hybryda i występuje w modelach marki Hyundai oraz Kia. Jest to nowa odmiana  silników z rodziny Smartstrem z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi. Cały  układ powstał na bazie jednostki 1.6 CRDi z oznaczeniem  (D4FE)  zespolonym z małym silnikiem elektrycznym 48V  i akumlatorze o pojemności 044kW.hW.Właśnie ten wspólny układ potocznie zwany Mild Hybrid ma na celu wspomaganie pojazdu podczas ruszania oraz przyspieszenia co znacząco obniża spalanie.To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy oraz hamujemy.Dodatkowa moc która  generuje instalacja 48V znacząco wpływa na przyspieszenie które jest efektowniejsze i ekologiczne


Jednostka 4 cylindrowa z wtryskiem bezpośrednim realizowanym przy pomocy systemu Common Rail. W silniku występuję  turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek  Garretta GTE1244VZM oraz koło dwumasowym.W tej wersji silnika zastosowano rozrząd oparty na pasku a konkretnie na dwóch paskach – jeden suchy napędzający rozrząd oraz drugi tzw. mokry, który napędza pompę oleju pracując w kąpieli olejowej. Producent zaleca jego kontrolę przy 120tys/km a wymianę przy 240tyś/km, niestety wymiana obejmuję komplet i nie należy do tanich Jak przystało na nowoczesny silnik diesla spełnia on najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6d  co stawia go w czołówce silników wysokoprężnych emitujących najmniej CO2. Aby można było spełnić takie normy w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania. których celem było zminimalizować emisję spalin do minimum. Odpowiadają za to katalizator, filtr cząstek stałych FAP oraz system SRC. Zadaniem SRC (Selective Catalytic Reduction) jest wychwycenie i zneutralizowanie tlenku azotu oraz obniżenia emisji spalin NOx  do 90%.


Te zabiegi umożliwiają regenerację filtra cząstek stałych w niższych temperaturach. Aby system działał niezbędny jest do tego specjalny preparat AdBlue..Użytkownicy sygnalizują problemy  z  filtra cząstek stałych przeważnie przy jeździe miejskiej na krótkich odcinkach który potrafi się zapchać.Również trzeba uważać na tankowanie wysokiej jakości paliwa ponieważ układ wtryskowy jest bardzo wrażliwy na złej jakości paliwo..Do największych atutów trzeba zaliczyć trwały układ wtryskowy dobre parametry, wysoką kulturę pracy oraz niskie spalanie.

Silnik spalinowy

Typ silnika: Diesel

Pojemność silnika: 1598 cm3

Zakres mocy: 136 KM

Moment obrotowy: 320 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 0.44 KM

Moment obrotowy EV: - Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 136 KM

Moment obr. układu: 320 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: Common Rail

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • świetna elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • problematyczny czynnik AdBlue
  • problemy z filtrem cząstek stałych przy jeździe miejskiej

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 240.000km/ inspekcja po 120.000km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.4 L, typ oleju: 0W-20 / ACEA C5,, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
100%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

09.03.2024 Kia XCeed 1.6 CRDi mHEV
(8.7)
Opinia: dynamiczny silnik, cichy, niskie spalanie, na początku problem przy 30 tys. km z czujnikiem położenia wału, na szczęście na gwarancji, obecnie 83000 przebiegu i bez większych problemów, przy 100 tys km serwis nakazuje sprawdzić pasek zębaty rozrządu mam nadzieję , że jak będzie postrzępiony to
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: cichy i dynamiczny nawet powyżej 140km/h, małe zapotrzebowanie na paliwo
Wady: podobno problem występuje z paskiem rozrządu pracujący w oleju ale jeszcze nie mam takiego przebiegu żeby to sprawdzić, drogie serwisy okresowe.
  • Silnik: 136KM / 1.6CRDi
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 83000
  • Spalanie: 5.3 l/100km
Polecam