Miękka hybryda Hyundai/Kia 1.5 16V T-GDI Eco Dynamics+ G4LK

173
Miękka hybryda Hyundai/Kia 1.5 16V T-GDI Eco Dynamics+ G4LK

Napędy hybrydowe Hyundai / Kia są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silnik Hyundai/Kia 1.5 16V T-GDI 48V Hybrid G4LK wszedł do produkcji w roku 2020 jako miękka hybryda  i zasila samochody Hyundai i30, Kia cee’d oraz Xceed. Pod maską znajdziemy turbodoładowany silnik 1.5 T-GDI  160KM z rodziny Smartstream zespolonym z małą 48 -woltową instalacją elektryczną .



Właśnie ten wspólny układ potocznie zwany Mild Hybrid ma na celu wspomaganie pojazdu podczas ruszania oraz przyspieszenia co znacząco obniża spalanie.To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy oraz hamujemy.Dodatkowa moc która generuje instalacja 48V znacząco wpływa na przyspieszenie które jest efektowniejsze i bardziej ekologiczne.Ten system nie pozwala na jazdę w trybie EV czyli elektrycznym jedynie służy do wspomagania pracy silnika spalinowego




Opis ogólny jednostki 1.5 T-GDI

Silnik Hyundai/Kia 1.5 T-GDI 160KM wszedł do produkcji w 2020 roku i zasila modele Hyundai i30. To odmiana z rodziny SmartStream opracowana przez inżynierów Hyundai Motor Group. Jednostka została oparta na wersji wolnossącej z roku 2019 w której wprowadzono szereg zmian. Silnik został wyposażony we wtrysk bezpośredni  oraz turbosprężarkę – to dwie najbardziej istotne zmiany.  Kolejnym rozwiązaniem jest zastosowanie termostatu sterowanego modułem, którego zadaniem jest szybsze nagrzanie jednostki. Silnik może poszczycić się niezła dynamiką, przyzwoitą kulturą pracy oraz niskim poziomem spalania. W testach Hyundai i30 średnio spala 7 l na 100km..

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1482 cm3

Zakres mocy: 160 KM

Moment obrotowy: 253 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: - KM

Moment obrotowy EV: - Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 160 KM

Moment obr. układu: 253 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 0W20 /0W30, wymiana po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami