Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI 48V Hybrid 150KM/180KM G4FU wszedł do produkcji w roku 2021 jako miękka hybryda zasila model marki Kia oraz Hyundai. Jednostka 1.6 T-GDi z rodziny Smartstream wyposażona we wtrysk bezpośredni z turbodoładowaniem oraz najnowszym systemem CVVD .Jest to pierwszy silnik benzynowy na świecie w którym zastosowano technologię bezstopniowego czasu otwarcia zaworów CVVD (Continuously Variable Valve Duration).
Pod maską znajdziemy wspomniany silnik 1.6 T-GDI zespolonym z małym silnikiem elektrycznym 48V i akumlatorze o pojemności 044kWh.Właśnie ten wspólny układ potocznie zwany Mild Hybrid ma na celu wspomaganie pojazdu podczas ruszania oraz przyspieszenia co znacząco obniża spalanie.To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy oraz hamujemy.Dodatkowa moc która generuje instalacja 48V znacząco wpływa na przyspieszenie które jest efektowniejsze i bardziej ekologiczne.Ten system nie pozwala na jazdę w trybie EV czyli elektrycznym jedynie służy do wspomagania pracy silnika spalinowego.Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co również przysłużyło się na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6d.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1598 cm3
Zakres mocy: 150-180 KM
Moment obrotowy: 250-265 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: - KM
Moment obrotowy EV: - Nm
Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 150-180 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |