Silniki Hyundai / Kia są stosowane w samochodach marki
Silnik 1.6 16V GDI Hybrid o mocy 105KM z momentem obrotowym 147Nm przy 4000 obr/min miała zastosowanie w samochodach Kia Niro oraz Hyundai Ioniq.Bazą jest jednostka benzynowa GDI z wtryskiem bezpośrednim zespolona z napędem elektrycznym.Do jednostki benzynowej został dołączony silnik elektryczny o mocy 43KM i momencie obrotowym 170Kw przy przy 500-1798 obr./min co łącznie dało moc 141KM oraz moment obrotowy 265Nm przy 1000-2400 obr./min .W odróżnieniu od klasycznych rozwiązań gdzie stosowana jest przekładnia CVT w tej odmianie znajdziemy dwusprzęgłową automatyczną skrzynię 6-biegową DCT która przenosi napęd na przednie koła.Jest to świetne rozwiązanie które pozwala na szybkie redukcję biegów co przekłada się na świetną dynamikę i elastyczność.Jednostka benzynowa jest głównym źródłem napędu natomiast praca silnika elektrycznego polega na wspomaganiu silnika spalinowego.W tym układzie można skorzystać z trybu EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym .Jednak nie jest możliwy jego bezpośredni wybór, za to odpowiada komputer i on ustala w jakim momencie można z niego skorzystać.Największą prędkość jaką można uzyskać na napędzie elektrycznym to 70-80km/h a odległość jaką można pokonać to 2km.Energia elektryczna jest czerpana z litowo-jonowych akumulatorów o pojemności 6,5 Ah a ich ładowanie odbywa się podczas hamowania jazdy na wolnych obrotach oraz bezpośrednio przy pracy silnika spalinowego.Konstrukcją która została stworzona może pochwalić się niezłymi osiągami co przy napędzie hybrydowym nie jest łatwe.Tu mamy do dyspozycji 141KM z momentem obrotowym 265Nm co jest wyśmienitym wynikiem !!! Auta z tym napędem mogą pochwalić się niezłymi parametrami a za sprawą dwusprzęgłowej skrzyni biegów dynamika oraz elastyczność silnika jest na bardzo wysokim poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |