Silniki Hyundai / Kia są stosowane w samochodach marki
Silnik 2.0 16V GDI Hybrid o mocy 156KM z momentem obrotowym 189Nm miała zastosowanie w samochodach Kia Optima.Bazą jest jednostka benzynowa 2.0 GDI (NuG4NC) z wtryskiem bezpośrednim zespolona z napędem elektrycznym.Do jednostki benzynowej został dołączony silnik elektryczny o mocy 67KM co łącznie dało 205KM z momentem obrotowym 375Nm dostępny 2300 obr./min .W odróżnieniu od klasycznych rozwiązań gdzie stosowana jest przekładnia CVT w tej odmianie znajdziemy dwusprzęgłową automatyczną skrzynię 6-biegową DCT która przenosi napęd na przednie koła.Jest to świetne rozwiązanie które pozwala na szybkie redukcję biegów co przekłada się na świetną dynamikę i elastyczność.Autem można poruszać się na kilka sposobów wykorzystując silnik spalinowy lub napęd wspólny oraz tylko elektryczny.W tym układzie można skorzystać z trybu EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym.Największą prędkość jaką można uzyskać na napędzie elektrycznym to 120km/h a odległość jaką można pokonać to 54km.Jednak są to wartości na papierze,w rzeczywistości wygląda to zupełne inaczej, wszystko jest uzależnione od warunków które są w danym momencie spełniane. Energia elektryczna jest czerpana z i litowo-polimerowych akumulatorów o pojemności 9.8kWh.Ładowanie ich odbywa się podczas odzyskiwania energii z hamowania, jazdy na wolnych obrotach oraz bezpośrednio przy pracy silnika spalinowego.Dodatkowo jest to konstrukcją Plug-in co oznacza że można ją ładować z gniazdka 230V -czas ładowania akumlatorów trwa 5 godzin.Auta z tym napędem mogą pochwalić się niezłymi parametrami a za sprawą dwusprzęgłowej skrzyni biegów dynamika oraz elastyczność silnika jest na bardzo wysokim poziomie.
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |