Hybryda Plug-in Hyundai/Kia 2.0 16V GDI PHEV G4NG

3826
Hybryda Plug-in Hyundai/Kia 2.0 16V GDI PHEV G4NG

Napędy hybrydowe Hyundai / Kia są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V GDI Hybrid o mocy 156KM z momentem obrotowym 189Nm miał zastosowanie w samochodach Kia Optima II. Bazą jest jednostka benzynowa 2.0 GDI z rodziny Nu (G4NC) z wtryskiem bezpośrednim zespolona z napędem elektrycznym. Do jednostki benzynowej został dołączony silnik elektryczny o mocy 68KM co łącznie dało 205KM z momentem obrotowym 375Nm dostępny 2300 obr./min .W odróżnieniu od klasycznych rozwiązań gdzie stosowana jest przekładnia CVT  w tej odmianie znajdziemy dwusprzęgłową automatyczną skrzynię 6-biegową DCT która przenosi  napęd na przednie koła.


Jest to świetne rozwiązanie które pozwala na szybkie redukcję biegów co przekłada się na świetną dynamikę i elastyczność. Autem można poruszać się na kilka sposobów wykorzystując silnik spalinowy lub napęd wspólny oraz tylko elektryczny.W tym układzie można skorzystać z trybu EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym.Największą prędkość jaką można uzyskać na napędzie elektrycznym to 120km/h a odległość jaką można pokonać to 54km.Jednak są to wartości na papierze,w rzeczywistości wygląda to zupełne inaczej, wszystko jest uzależnione od warunków które są w danym momencie spełniane. Energia elektryczna jest czerpana z i litowo-polimerowych akumulatorów o pojemności 9.8kWh.


Ładowanie ich odbywa się podczas odzyskiwania energii z hamowania, jazdy na wolnych obrotach oraz bezpośrednio przy pracy silnika spalinowego. Dodatkowo jest to konstrukcją Plug-in co oznacza że można ją ładować z gniazdka 230V -czas ładowania akumulatorów trwa 5 godzin. Auta z tym napędem mogą pochwalić się niezłymi parametrami a za sprawą dwusprzęgłowej skrzyni biegów dynamika oraz elastyczność silnika jest na bardzo wysokim poziomie.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1999 cm3

Zakres mocy: 156 KM

Moment obrotowy: 189 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 7.8 kWh

Zasięg silnika EV: 54 km

Moc silnika EV: 68 KM

Moment obrotowy EV: 205 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 12.2 kWh/100km

Moc układu: 205 KM

Moment obr. układu: 375 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • niska awaryjność

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 5.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 1

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
0%
50%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

07.07.2024 Kia Optima
(8.3)
Opinia: Parametry silnika są OK ale niestety jazda na samym elektryku jest praktycznie niemożliwa ! A to dlatego że auto waży ponad 1.8 tony co powoduje żeby nim jechać musimy cisnąć a w tym przypadku komputer sterujący przełącza odrazu na silnik spalinowy.No chyba że jedziemy bardzo
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
Zalety: silnik bardzo dynamiczny,brak awarii
Wady: jazda na elektryku to mrzonka,duże spalanie,koszty utrzymania zdecydowanie wzrosły,serwis nie należy do tanich
  • Silnik: 2.0/190KM
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 137.000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Odradzam