Pełna hybryda Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI Hybrid G4FT

314
Pełna hybryda Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI Hybrid G4FT

Napędy hybrydowe Hyundai / Kia są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI Hybrid G4FT wszedł do produkcji w roku 2020 i zasila modele marki Kia oraz Hyundai. Jednostka 1.6 T-GDi   z rodziny Smartstream wyposażona we wtrysk bezpośredni  z turbodoładowaniem oraz najnowszym systemem CVVD .Jest to pierwszy silnik benzynowy na świecie w którym zastosowano technologię bezstopniowego czasu otwarcia zaworów CVVD (Continuously Variable Valve Duration).Pod maską znajdziemy wspomniany silnik 1.6 T-GDI 180KM zespolony z silnikiem elektrycznym o mocy 60KM oraz baterią litowo-jonową o pojemności 1.49kWh .Całkowita moc układu  hybrydowego wynosi 230KM .


Cały układ współpracuje ze sobą automatycznie w zależności od zapotrzebowania.Każdy ruszanie auta odbywa się za pomocą silnika elektrycznego do którego w odpowiednim momencie dołącza jednostka spalinowa. Przy pełnym naładowaniu baterii jesteśmy wstanie przejechać kilkaset metrów oczywiście przy odpowiedniej prędkości oraz warunkach.Gdy silnik benzynowy potrzebuje dodatkowej mocy np. podczas nagłego dodania gazu do wspólnej  pracy włącza się silnik elektryczny.Ładowanie baterii odbywa się za pomocą hamowania w ten sposób zmagazynowana energia w akumlatorze zasila silnik elektryczny oraz wspiera jednostkę benzynową.Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co również przysłużyło się na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6d.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1598 cm3

Zakres mocy: 180 KM

Moment obrotowy: 265 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 1.49 kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 60 KM

Moment obrotowy EV: 264 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 230 KM

Moment obr. układu: 350 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.8 L, typ oleju: 0W-30 AH-E, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

26.04.2024 HYUNDAI TUSCON Nx4e
(10.0)
Opinia: Silnik ma duży apetyt na paliwo. Średnio spala 7.3. Przy dynamicznej jeździe to 8 L. Jeżdżąc z tempomatem przy delikatnym traktowaniu gazu jesteśmy w stanie zejść do 6L. Przyspieszanie i to jak się zbiera ten samochód to jest totalny szok. Oczywiście skrzynia AT6 trochę go
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Bardzo bardzo dynamiczny. 7.3 spalanie według mnie ok W trasie i jak wciskamy pedał gazu mruczy cudownie - bardzo dobra kultura bez lagów. Zwykły automat -w ASO twierdził że to dlatego że DCT dwusprzęgłowa zbytnio by dostawała w kość ponieważ moment chwilowy układu to 340 Nm. Dlatego
Wady: Trochę głośny gdy się odpala SILNIK SPALINOWY. Bateria mogła być większa bo silnik spalinowy szybko startuje po przejechaniu kilku metrów na EV. Zwykły automat zamiast dwusprzęgłowej trochę się wlecze w tr Eco.
  • Silnik: 230 KM / 1.6 T-GDI hev
  • Rocznik: 2024
  • Przebieg: 1000
  • Spalanie: 7.3 l/100km
Polecam