Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V CVVL Hybrid o mocy 150M z maks.moment obr.180Nm miała zastosowanie w samochodach Kia Optima I w latach 2012-2015. Bazą jest jednostka benzynowa 2.0 16V z wtryskiem wielopunktowym zespolona z napędem elektrycznym.Jednostka benzynowa została zespolona z silnikiem elektrycznym o mocy 48KM z maks.moment obr 205Nm.co łącznie dało moc 177KM.Silniki współpracują z 6-biegową przekładnią automatyczną a między nimi znajduje się sprzęgło które umożliwia ich rozłączenie.To pozwala na pracę w kilku trybach,elektrycznym,wspólnego napęd lub silniku spalinowym.Sam napęd elektryczny sprawdza się w ruchu miejskim kiedy samochód powoli rusza ze świateł lub na zatłoczonych ulicach, wykorzystanie wspólnego napędu następuję podczas dynamicznego ruszania oraz rozpędzania auta.W innych przypadkach, jazdy na wyższych obrotach z wyższymi prędkościami pracuje silnik benzynowy.,Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości lub przekroczeniu danej odległości silnik zaczyna współpracować z napędem benzynowy co jest już odczuwalne.Odzyskiwanie energii następuję w momencie hamowania lub zwalania samochodu wtedy jest gromadzona w akumlatorach.Średnie zużycie auta z tym napędem Hybrydowym oscyluje w granicach 7l. Biorąc pod uwagę te rozwiązania możemy bezsprzecznie stwierdzić, że korzyści są wymierne zwłaszcza w użytkowania auta w warunkach miejskich.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1999 cm3
Zakres mocy: 150 KM
Moment obrotowy: 180 Nm
Zasięg silnika EV: 1.5 km
Moc silnika EV: 48 KM
Moment obrotowy EV: 205 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 177 KM
Moment obr. układu: 319 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |