Pełna hybryda Hyundai/Kia 2.0 16V CVVL Hybrid G4NE

4765
Pełna hybryda Hyundai/Kia 2.0 16V CVVL Hybrid G4NE

Napędy hybrydowe Hyundai / Kia są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V CVVL Hybrid o mocy 150M z maks.moment obr.180Nm miała zastosowanie w samochodach Kia Optima I w latach 2012-2015. Bazą jest jednostka benzynowa 2.0 16V z wtryskiem wielopunktowym zespolona z napędem elektrycznym.Jednostka benzynowa została zespolona z silnikiem elektrycznym o mocy 48KM z maks.moment obr 205Nm.co łącznie dało moc 177KM.Silniki współpracują z 6-biegową przekładnią automatyczną a między nimi znajduje się sprzęgło które umożliwia ich rozłączenie.To pozwala na pracę w kilku trybach,elektrycznym,wspólnego napęd lub silniku spalinowym.Sam napęd elektryczny sprawdza się w ruchu miejskim kiedy samochód powoli rusza ze świateł lub na zatłoczonych ulicach, wykorzystanie wspólnego napędu następuję podczas dynamicznego ruszania oraz rozpędzania auta.W innych przypadkach, jazdy na wyższych obrotach z wyższymi prędkościami pracuje silnik benzynowy.,Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości lub przekroczeniu danej odległości silnik zaczyna współpracować z napędem benzynowy co jest już odczuwalne.Odzyskiwanie energii następuję w momencie hamowania lub zwalania samochodu wtedy jest gromadzona w akumlatorach.Średnie zużycie auta z tym napędem Hybrydowym oscyluje w granicach 7l. Biorąc pod uwagę te rozwiązania możemy bezsprzecznie stwierdzić, że korzyści są wymierne zwłaszcza w użytkowania auta  w warunkach miejskich.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1999 cm3

Zakres mocy: 150 KM

Moment obrotowy: 180 Nm

Silnik elektryczny

Zasięg silnika EV: 1.5 km

Moc silnika EV: 48 KM

Moment obrotowy EV: 205 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 177 KM

Moment obr. układu: 319 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała
  • jednostka
  • dobra
  • dynamika
  • przyzwoita kultura pracy
  • niska awaryjność

Wady

  • głośniejsza praca przy jeździe na wyższych obrotach

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami