Hybryda Plug-in Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI PHEV G4FU

257
Hybryda Plug-in Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI PHEV G4FU

Napędy hybrydowe Hyundai / Kia są stosowane w samochodach marki

  • Hyundai
  • Kia

Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V T-GDI Plug-in Hybrid G4FU wszedł do produkcji w roku 2021 i zasila modele marki Hyundai oraz Kia. Jednostka 1.6 T-GDi   z rodziny Smartstream wyposażona we wtrysk bezpośredni  z turbodoładowaniem oraz najnowszym systemem CVVD .Jest to pierwszy silnik benzynowy na świecie w którym zastosowano technologię bezstopniowego czasu otwarcia zaworów CVVD (Continuously Variable Valve Duration).


Pod maską znajdziemy wspomniany silnik 1.6 T-GDI 180KM zespolony z silnikiem elektrycznym o mocy 91KM oraz baterią litowo-polimoerową o pojemności 13.8kWh .Całkowita moc układu  hybrydowego wynosi aż 265KM .Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować na specjalnych stacjach  przy pomocy ładowarki 7,2kW.Producent deklaruje że na pełnym załadowaniu akumlatora zasięg auta sięga aż 62km.


Tryb całkowicie elektryczny możemy uruchomić się za pomocą przycisku EV,natomiast  po wyładowaniu się baterii silnik spalinowy włącza się samoczynnie do pracy.W trybie hybrydowym oba silniki współpracują ze sobą automatycznie co przekłada się na bardzo niskie zużycie paliwa..Bez wątpienia jest to godny uwagi napęd hybrydowy który sprawdza się zarówno w jeździe miejskiej jaki również w trasie.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1598 cm3

Zakres mocy: 180 KM

Moment obrotowy: 265 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 13.8 kWh

Zasięg silnika EV: 57-68 km

Moc silnika EV: 91 KM

Moment obrotowy EV: 304 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 16-18 kWh/100km

Moc układu: 265 KM

Moment obr. układu: 350 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.8 L, typ oleju: 0W-30 AH-E, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.7)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

27.09.2024 Kia Sportage
(9.7)
Opinia: Napęd spełnia moje oczekiwania jest mocny dynamiczny i sprawia że jazda nie jest męcząca.Jednak jak ktoś się nastawia na dużo jazdy elektrykiem to nie do końca jest to dla niego opcja.Na samym trybie EV przejedziemy maksymalnie do 5 km i to naprawdę z delikatnym traktowaniem
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 10.0/10
Zalety: układ dynamiczny,mocy jest pod dostatkiem,cicha praca dobra współpraca z autoamtem.
Wady: czasami spalanie jest zdecydowanie za wysokie ma to miejsce przy wyższych prędkościach na trasie oraz dłuższej jazdy w mieście w korkach.
  • Silnik: 1.6 T-GDI
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 24.000
  • Spalanie: 6.5 l/100km
Polecam