Hybryda BMW 3.0 R6 24V PHEV Hybrid Power B58B30C weszła do produkcji w 2020 roku i ma zastosowanie w samochodach BMW Serii 5 ,Serii 7 oraz X5. Bazą jest silnik 3.0 R4 16V Twin Power 286KM do którego dołączono silnik elektryczny eDrive o mocy 109KM co łącznie daje moc systemową 394KM. Układ hybrydowy został wyposażony w akumulator o pojemności 12kWh w którym jest magazynowy prąd. Połączenie tych silników umożliwia wykorzystanie kilku opcji napędu z różnymi wariantami. Można wybrać jeden z trzech trybów: AUTO eDRIVE – automatyczny, MAX eDRIVE tylko elektryczny oraz SAVE BATTERY, który utrzymuje ładowanie akumulatorów o pojemności 12kWh na stałym poziomie.
Są to inteligentne systemy, które umożliwiają najlepszy wybór napędu do ekonomicznej jazdy. Hybryda typu plug-in pozwala na dodatkowo naładować akumulatorów bezpośrednio z gniazda elektrycznego. Ładowanie z gniazda miejskiego trwa około 2.5 godziny, natomiast z domowego wydłuża się o jedną godzinę. Akumulator wysokonapięciowy jest umieszczony pod tylnymi siedzeniami. Silnik został wyposażony w 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów Steptronic, która przekazuje napęd na przednie koła. Podstawą jest jednak inteligentny system zarządzania energią eDrive, który poprzez nawigację i dobór odpowiedniego napędu do danej sytuacji. Na podstawie danych nawigacyjnych system jest wstanie określić z odpowiednim wyprzedzeniem jaki napęd będzie odpowiedni do pokonania trasy.
Jeżeli silnik pracuje na wyższych obrotach system wykorzystuje to do ładowania energii za pośrednictwem generatora prądu, lub odwrotnie wtedy kiedy jest potrzeba wspomaga układ spalinowy. Również podczas hamowania jest odzyskiwana moc do generatora. Na samym silniku elektrycznym możemy pokonać dystans od 49-57km z maksymalnie prędkością do 140km/h. Silnik został seryjnie wyposażony w Filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop i spełnia normy spalin Euro6d.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 2998 cm3
Zakres mocy: 286 KM
Moment obrotowy: 450 Nm
Pojemność baterii: 12 kWh
Zasięg silnika EV: 49-57 km
Moc silnika EV: 109 KM
Moment obrotowy EV: 265 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 15-16 kWh/100km
Moc układu: 394 KM
Moment obr. układu: 600 Nm
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |