Silnik BMW 1.5 R3 12V Twin Power PHEV B38K15

49
Silnik BMW 1.5 R3 12V Twin Power PHEV B38K15

Napędy hybrydowe BMW są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 1.5 R3 12V Plug-in Hybrid B38K15 w wersji BiTurbo ma zastosowanie od roku 2017 w modelu BMW i8. Jego bazą jest silnik 1.5 12V Twin Power B38 o mocy 231KM do którego dołączony jest silnik elektryczny o mocy 131 KM co ąacznie daje moc systemową 362KM Silnik został wyposażony w 6-stopniową automatyczną skrzynię biegów  Steptronic, która przekazuje napęd na przednie koła. Rozkład napędów w BMW i8 wygląda następująco silnik spalinowy umieszczono z tyło natomiast elektryk na przedniej osi całość spina akumlator między osiami co wpływa na idealne rozłożenie masy auta,


Kolejnym rozwiązaniem jest zastosowanie wysokoprądowego generatora tylnej osi, którego zadaniem jest wspomaganie silnika benzynowego na krótkich odcinkach. Generuje on moc 15 kW i moment obrotowy 150 Nm, co umożliwia płynny rozruch oraz wyłączanie silnika. W tym przypadku mamy doczynienia z hybrydą Plug-in co pozwala na jej ładowanie z gniazdka i jazdę w trybie EV.Sam silnik elektryczny pozwala na pokonanie około  37km, co jest bardzo dobrym wynikiem w tej klasie.Na świetne osiągi oraz niski poziom spalania wpływa unikatowy system xDrive, który świetnie współpracuje z całym układem hybrydowym.


Warto również wspomnieć, że silnik 1.5 B38 jest częścią modułowej konstrukcji, w której znajduje się również silnik o tej samej pojemności, 1.5d B37 Diesel. Celem inżynierów BMW jest stworzenie modułowych silników, co przynosi korzyści całej rodzinie, ponieważ wiele podzespołów może być wspólnych. Cała rodzina silników jest produkowana w fabryce BMW Steyr w Austrii.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1499 cm3

Zakres mocy: 231 KM

Moment obrotowy: 320 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 5.2-9.4 kWh

Zasięg silnika EV: 37-55 km

Moc silnika EV: 131-143 KM

Moment obrotowy EV: 250 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: <14.0 kWh/100km

Moc układu: 362-374 KM

Moment obr. układu: 570 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: pośredni

BiTurbo

Zalety

  • nowoczesna jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.25 L, typ oleju: 0W-20 / BMW Longlife-17 FE+ 0W-30 / BMW Longlife-12 FE, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami