Silnik BMW 1.5 R3 12V Twin Power Hybrid B38A15

4032
Silnik BMW 1.5 R3 12V Twin Power Hybrid B38A15

Napędy hybrydowe BMW są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 1.5 12V Twin Power Hybrid o mocy układu 220 lub 224 KM, z momentem obrotowym 385 Nm, znalazł zastosowanie w samochodach BMW. Jego bazą jest silnik 1.5 12V Twin Power B38 o mocy 136 KM (od 2020 roku 125 KM), do którego dołączony jest silnik elektryczny o mocy 88 KM (od 2020 roku 95KM). Silnik został wyposażony w 6-stopniową automatyczną skrzynię biegów Steptronic, która przekazuje napęd na przednie koła. Dodatkowym rozwiązaniem jest umieszczenie silnika elektrycznego pod tylną osią, co umożliwia napęd na tylne koła o mocy 65 kW i momencie obrotowym 165 Nm.


Kolejnym rozwiązaniem jest zastosowanie wysokoprądowego generatora na przedniej osi, którego zadaniem jest wspomaganie silnika benzynowego na krótkich odcinkach. Generuje on moc 15 kW i moment obrotowy 150 Nm, co umożliwia płynny rozruch oraz wyłączanie silnika. Sam silnik elektryczny pozwala na pokonanie około 41 km, co jest bardzo dobrym wynikiem w tej klasie. Na świetne osiągi oraz niski poziom spalania wpływa unikatowy system xDrive, który współpracuje z silnikiem spalinowym, napędzając przednie koła i wspomagając układ elektryczny tylnych kół.


Warto również wspomnieć, że silnik 1.5 B38 jest częścią modułowej konstrukcji, w której znajduje się również silnik o tej samej pojemności, 1.5d B37 Diesel. Celem inżynierów BMW jest stworzenie modułowych silników, co przynosi korzyści całej rodzinie, ponieważ wiele podzespołów może być wspólnych. Cała rodzina silników jest produkowana w fabryce BMW Steyr w Austrii.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1499 cm3

Zakres mocy: 125-136 KM

Moment obrotowy: 220 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 5.8-8.8 kWh

Zasięg silnika EV: 41-57 km

Moc silnika EV: 88-95 KM

Moment obrotowy EV: 165 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: <13.5 kWh/100km

Moc układu: 220-224 KM

Moment obr. układu: 385 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • turbosprężarka

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.25 L, typ oleju: 0W-20 / BMW Longlife-17 FE+ 0W-30 / BMW Longlife-12 FE, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami