Hybryda BMW 1.5 R3 12V Twin Power Hybrid PHEV 224KM B38B15

4989
Opublikowane 17 lutego 2022 r.
Hybryda BMW 1.5 R3 12V Twin Power Hybrid PHEV 224KM B38B15

Napędy hybrydowe BMW są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 1.5 12V Twin Power Hybrid o mocy układu 224 KM, z momentem obrotowym 385 Nm, znalazł zastosowanie w samochodach BMW 2 Active Tourer F45 oraz MINI Countryman F60 w latach 2016-2020. Jego bazą jest silnik 1.5 12V Twin Power B38 o mocy 136 KM, do którego dołączony jest silnik elektryczny o mocy 88 KM. Silnik został wyposażony w 6-stopniową automatyczną skrzynię biegów Steptronic, która przekazuje napęd na przednie koła. Dodatkowym rozwiązaniem jest umieszczenie silnika elektrycznego pod tylną osią, co umożliwia napęd na tylne koła o mocy 65 kW i momencie obrotowym 165 Nm.


Kolejnym rozwiązaniem jest zastosowanie wysokoprądowego generatora na przedniej osi, którego zadaniem jest wspomaganie silnika benzynowego na krótkich odcinkach. Generuje on moc 15 kW i moment obrotowy 150 Nm, co umożliwia płynny rozruch oraz wyłączanie silnika. Sam silnik elektryczny pozwala na pokonanie około 41 km, co jest bardzo dobrym wynikiem w tej klasie. Na świetne osiągi oraz niski poziom spalania wpływa unikatowy system xDrive, który współpracuje z silnikiem spalinowym, napędzając przednie koła i wspomagając układ elektryczny tylnych kół.


Warto również wspomnieć, że silnik 1.5 B38 jest częścią modułowej konstrukcji, w której znajduje się również silnik o tej samej pojemności, 1.5d B37 Diesel. Celem inżynierów BMW jest stworzenie modułowych silników, co przynosi korzyści całej rodzinie, ponieważ wiele podzespołów może być wspólnych. Cała rodzina silników jest produkowana w fabryce BMW Steyr w Austrii.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1499 cm3

Zakres mocy: 136 KM

Moment obrotowy: 220 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 5.8-7.6 kWh

Zasięg silnika EV: 41-42 km

Moc silnika EV: 88 KM

Moment obrotowy EV: 165 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 12-14 kWh/100km

Moc układu: 224 KM

Moment obr. układu: 385 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • turbosprężarka

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.25 L, typ oleju: 0W-20 / BMW Longlife-17 FE+ 0W-30 / BMW Longlife-12 FE, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami