Silnik Volvo 2.4 D6 Twin Engine Plug-in Hybrid D82PHEV był stosowany w latach 2013-2015 w samochodach Volvo V60. Cały układ hybrydowy powstał na bazie jednostki wysokoprężnej 2.4 D5 20V 215KM zespolonej z silnikiem elektrycznym o mocy 68KM co łącznie dało moc systemową 280 lub 288KM. Z racji tego, że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego. W tym przypadku producent deklaruje że na pełnym załadowaniu akumulatora zasięg auta sięga 50km.
Jest to możliwe ze względu na zmagazynowanie energii w baterii litowo-jonowej o pojemności 11kWh umieszczonej wewnątrz bagażnika. Musimy pamiętać, że w trybie elektryczny, można poruszać się do 125km/h, powyżej tej prędkości auto przełącza się tryb spalinowy. W przypadku pełnego rozładowania baterii mamy kilka możliwości naładowania jej – z klasycznego gniazdka, publicznej ładowarki oraz przy pomocy silnika spalinowego. Czas ładowania z gniazda wynosi od 3,5 godziny aż do 7, wszystko jest uzależnione od instalacji oraz natężenia prądu.
W aucie znajdziemy wiele nowinek technologicznych które pozwalają na wykorzystanie najlepszych opcji napędu – do dyspozycji mamy pięć trybów jazdy:
Hybrid – to tryb automatyczny który dobiera najlepszą opcję do jazdy która ma zapewnić najniższe spalanie.
Pure electric – w tej opcji silnik korzysta jedynie z silnika elektrycznego które napędza tylną oś, zasięg na tym napędzie producent przewiduje na około 40km.Tryb sprawdza się najlepiej w ruchu miejskim, podczas nagłego przyspieszenia lub przekroczenia wyższych prędkości do pracy włącza się silnik spalinowy
Power – to tryb wspólny gdzie jednostka benzynowa pracuje jako główna a silnik elektryczny ma za zadanie podczas nagłego przyspieszania wspomagać silnik spalinowy.
AWD – to stały napęd na wszystkie koła,niestety jest najmniej oszczędny.
Save – tryb odpowiada za naładowanie baterii,jeżeli poziom energii jest niski auto doładowuje go aby w można było skorzystać z opcji jazdy na samym silniku elektrycznym.Te oraz inne rozwiązania które zostały wprowadzone do tego modelu oraz układu hybrydowego pozwala na uzyskanie jak najlepszych osiągów przy bardzo niskim spalaniu.
Typ silnika: Diesel
Pojemność silnika: 2400 cm3
Zakres mocy: 215-220 KM
Moment obrotowy: 440 Nm
Pojemność baterii: 8.0 kWh
Zasięg silnika EV: 50 km
Moc silnika EV: 68 KM
Moment obrotowy EV: 200 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 13.3 kWh/100km
Moc układu: 280-288 KM
Moment obr. układu: 640 Nm
Rodzaj układu: 5-cylindrowy
Ilość zaworów: 20
Typ wtrysku: Common Rail
TwinTurbo
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |