Silnik BMW 2.0 R4 16V iPerformance Hybrid B48A20

4874
Silnik BMW 2.0 R4 16V iPerformance Hybrid B48A20

Napędy hybrydowe BMW są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.0 16V iPerformance Hybrid o mocy układu 252KM z momentem obrotowym 420Nm miał zastosowanie w samochodach BMW Serii 3 i Serii 5. Bazą jest silnik 2.0 16V TwinPower B48 mocy 184KM, do którego dołączono silnik elektryczny eDrive o mocy 88KM, co łącznie po przeliczeniu daje moc 252KM. Połączenie tych silników umożliwia wykorzystanie kilku opcji napędu z różnymi wariantami. Można wybrać jeden z trzech trybów: AUTO eDRIVE – automatyczny, MAX eDRIVE tylko elektryczny oraz SAVE BATTERY, który utrzymuje ładowanie akumulatorów na stałym poziomie. Są to inteligentne systemy, które umożliwiają najlepszy wybór napędu do ekonomicznej jazdy. Hybryda typu plug-in pozwala na dodatkowo naładować akumulatorów bezpośrednio z gniazda elektrycznego. Ładowanie z gniazda miejskiego trwa około 2.5 godziny, natomiast z domowego wydłuża się o jedną godzinę. Akumulator wysokonapięciowy jest umieszczony pod podłogą bagażnika.


Silnik został wyposażony w 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów Steptronic, która przekazuje napęd na przednie koła. Podstawą jest jednak inteligentny system zarządzania energią eDrive, który poprzez nawigację i dobór odpowiedniego napędu do danej sytuacji. Na podstawie danych nawigacyjnych system jest wstanie określić z odpowiednim wyprzedzeniem jaki napęd będzie odpowiedni do pokonania trasy. Jeżeli silnik pracuje na wyższych obrotach system wykorzystuje to do ładowania energii za pośrednictwem generatora prądu, lub odwrotnie wtedy kiedy jest potrzeba wspomaga układ spalinowy. Również podczas hamowania jest odzyskiwana moc do generatora. Na samym silniku elektrycznym możemy pokonać około 40km przy prędkości nie większej niż 55KM/h, natomiast maksymalnie możemy osiągnąć prędkość 120km/h.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1998 cm3

Zakres mocy: 184-258 KM

Moment obrotowy: 290-400 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 7.6-9.2 kWh

Zasięg silnika EV: 37-48 km

Moc silnika EV: 88-113 KM

Moment obrotowy EV: 250 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 11-13 kWh/100km

Moc układu: 252-326 KM

Moment obr. układu: 420-500 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • turbosprężarka

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
50%
50%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami