Silnik Toyota 3.5 V6 24V VVT-iW Hybrid e-CVT 2GR-FXS

134
Silnik Toyota 3.5 V6 24V VVT-iW Hybrid e-CVT 2GR-FXS

Napędy hybrydowe Toyota są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus
  • Suzuki

Silnik Toyota 3.5 V6 24V VVT-iW Hybrid e-CVT 2GR-FXS był stosowany w latach 2018-2019 w modelu Lexus RX IV.Jest modyfikacja jednostki  która weszła do produkcji w roku 2010 i zasilała poprzedni model Lexusa RX III. Bazą napędu Hybrydowego jest wspomniana  jednostka benzynowa 3.5 V6 262KM wtryskiem wielopunktowym w układzie VVT-iW ze zmiennymi fazami rozrządu pracująca w cyklu Atkinsona.Do napędu hybrydy sprzężono dwa silniki elektryczne przedni o mocy 167KM oraz tylni 68KM co łącznie dało moc 313KM.Cały układ zespolony jest z automatyczną bezstopniową skrzynią e-CVT która przekazuje napęd na przedzie koła.Lexus RX 450H wykorzystuje system E-Four który odpowiada za rozkłada napędu na wszystkie koła,przednie napędza wspólny układ hybrydowy natomiast tylną oś dodatkowy silnik elektryczny.



Przez to rozwiązanie Lexus jest  samochodem w którym zastosowano wysokociśnieniowy silnik elektryczny pracujący niezależnie od napędu osi przedniej i wspomaga auto podczas ruszania czy jazdy na zakrętach.Te rozwiązania niewątpliwie wpływają na polepszenie osiągów oraz lepszą trakcji układu jezdnego.Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym.Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości lub odległości do pracy automatycznie włącza się silnik  benzynowy co jest odczuwalne.Toyota przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać kilka kilometrów za przysłowiowe 0zł z maksymalną prędkością do 60km/h .



Natomiast w układzie w hybrydowym średnie zużycie paliwa oscyluje w granicach 7l !!! Dodatkowo auto jest wyposażone w generator do odzyskiwania energii z hamowania która jest magazynowana bateriach niklowo-wodorowych umieszczonych pod tylną kanapą.Te rozwiązania umożliwiają uzyskanie niskich kosztów eksploatcji oraz obniżenia emisji spalin Co2.Lexus z tym układem może poszczycić się dobrymi osiągami oraz niskimi kosztami użytkowania biorąc pod uwagę ciężar auta, pojemność oraz moc silnika.Pozwoliły na to rozwiązania hybrydowe i zastosowane systemy,właśnie jazda miejska w zatłoczonych miastach jest idealnym rozwiązaniem przy aucie segmentu SUV.



Ciężkie i duże auto najwięcej spala w mieście więc napęd hybrydowy jest idealnym rozwiązaniem gdzie w ruchu miejskim możemy poruszać się praktycznie na samym silniku elektrycznym.Jedną z ważniejszych kwestii przy wyborze auta z napędem hybrydowym jest bark drogiego i często awaryjnego osprzętu jaki znajduje się w autach z silnikami diesla.Mianowicie samochody z napędem hybrydowym nie posiadają sprzęgła,turbosprężarki czy nader problematycznego filtra cząstek stałych.Bez wątpienia są to atuty przemawiający z układem hybrydowym,z pewnością cena zakupu auta z tym napędem jest wyższa jednak w codziennej eksploatacji koszty są o wiele niższe.Toyot jest prekursorem w produkcji napędów hybrydowych a co za tym idzie kolejne odmiany silników są bardzo dopracowane a ich awaryjność przy odpowiedniej eksploatacji jest praktycznie zerową.Te rozwiązania pozwalają na uzyskanie lepszych osiągów i jak najlepszych walorów jezdnych

 

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 3456 cm3

Zakres mocy: 262 KM

Moment obrotowy: 335 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 167+68 KM

Moment obrotowy EV: 335+139 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 313 KM

Moment obr. układu: - Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • dobra dobra elastyczność
  • niskie koszty użytkowania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 0W-20, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami