Silnik Toyota 3.5 V6 24V VVT-iW Hybrid e-CVT 2GR-FXS był stosowany w latach 2015-2022 w modelu Lexus RX IV. Jest to modyfikacja jednostki, która weszła do produkcji w roku 2010 i zasilała poprzedni model Lexusa RX. Bazą napędu hybrydowego jest wspomniana jednostka benzynowa 3.5 V6 262KM z wtryskiem wielopunktowym, ze zmiennymi fazami rozrządu VVT-iW, pracująca w cyklu Atkinsona. Do napędu hybrydy sprzężono dwa silniki elektryczne – przedni o mocy 167KM oraz tylni 68KM co łącznie dało moc systemową 313KM. Cały układ zespolony jest z automatyczną, bezstopniową skrzynią e-CVT, która przekazuje napęd na przednie koła. Lexus RX 450h wykorzystuje system E-Four, który odpowiada za rozkład napędu na wszystkie koła – przednie napędza wspólny układ hybrydowy natomiast tylną oś dodatkowy silnik elektryczny.
Dzięki temu rozwiązaniu Lexus jest samochodem, w którym zastosowano wysokociśnieniowy silnik elektryczny pracujący niezależnie od napędu osi przedniej i wspomaga auto podczas ruszania czy jazdy na zakrętach. Te rozwiązania niewątpliwie wpływają na polepszenie osiągów oraz lepszą trakcję układu jezdnego. Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym. Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości automatycznie włącza się silnik benzynowy co jest odczuwalne. Toyota przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać kilka kilometrów za przysłowiowe „0 zł” z maksymalną prędkością do 60km/h.
Natomiast w układzie w hybrydowym średnie zużycie paliwa oscyluje w granicach 7l/100km. Dodatkowo auto jest wyposażone w generator do odzyskiwania energii z hamowania, która jest magazynowana w bateriach niklowo-wodorowych umieszczonych pod tylną kanapą. Te rozwiązania umożliwiają uzyskanie niskich kosztów eksploatacji oraz obniżenia emisji spalin CO2. Lexus z tym układem może poszczycić się dobrymi osiągami oraz niskimi kosztami użytkowania (biorąc pod uwagę ciężar auta, pojemność oraz moc silnika).
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 3456 cm3
Zakres mocy: 262 KM
Moment obrotowy: 335 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 167+68 KM
Moment obrotowy EV: 335+139 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 313 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |