Hybryda Toyota 3.5 V6 24V D-4S Hybrid e-CVT 2GR-FXE o mocy 296KM z maks. mom. obr. 317Nm przy 4800 obr/min znany z Lexusa GS IV generacji. Bazą jest konstrukcja silnika o oznaczeniu 2GR-FSE z wtryskiem bezpośrednim. Do napędu hybrydy użyto silnik elektryczny o mocy 200KM co łącznie dało moc systemową 345KM. Silnik od poprzedniej wersji z wtryskiem wielopunktowym poza pracą z jednym silnikiem elektrycznym różni się możliwością zmiany systemu. Poprzednia odmiana pracowała w układzie Atkinson a obecnie dzięki zastosowaniu systemu VVT-i sterowanymi zaworami ssącymi, może przełączyć się i zapewnić dużą moc w cyklu Otto.
Cały układ zespolony jest z automatyczną bezstopniową skrzynią e-CVT, która przekazuje napęd na przedzie koła. Lexus RX 450h wykorzystuje system E-four, który odpowiada za rozkład napędu na wszystkie koła – przednie napędza wspólny układ hybrydowy natomiast tylną oś dodatkowy silnik elektryczny. Zastosowano tutaj wysokociśnieniowy silnik elektryczny pracujący niezależnie od napędu osi przedniej wspomagający auto podczas ruszania czy jazdy na zakrętach. Te rozwiązania niewątpliwie wpływają na polepszenie osiągów oraz lepszą trakcji układu jezdnego.
Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym. Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości do pracy automatycznie włącza się silnik benzynowy co jest odczuwalne. Toyota przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać kilka kilometrów za przysłowiowe 0 zł z maksymalną prędkością do 60km/h. Natomiast w układzie w hybrydowym średnie zużycie paliwa oscyluje w granicach 7l/100km. Dodatkowo auto jest wyposażone w generator do odzyskiwania energii z hamowania, która jest magazynowana bateriach niklowo-wodorowych umieszczonych pod tylną kanapą.
Te rozwiązania umożliwiają uzyskanie niskich kosztów eksploatacji oraz obniżenia emisji spalin CO2. Lexus z tym układem może poszczycić się dobrymi osiągami oraz niskimi kosztami użytkowania biorąc pod uwagę ciężar auta, pojemność oraz moc silnika. Pozwoliły na to rozwiązania hybrydowe i zastosowane systemy, właśnie jazda miejska w zatłoczonych miastach jest idealnym rozwiązaniem przy aucie segmentu SUV. Jedną z ważniejszych kwestii przy wyborze auta z napędem hybrydowym jest bark drogiego i często awaryjnego osprzętu jaki znajduje się w autach z silnikami Diesla.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 3456 cm3
Zakres mocy: 296 KM
Moment obrotowy: 352 Nm
Pojemność baterii: 1.9 kWh
Zasięg silnika EV: 4 km
Moc silnika EV: 200 KM
Moment obrotowy EV: 275 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 345 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
| Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 10.0/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |