Silnik Toyota 3.3 V6 24V Hybrid e-CVT 3MZ-FE był stosowany w latach 2006-2009 w modelu Lexus RX II. Bazą napędu hybrydowego jest jednostka wolnossąca 3.3 V6 211KM zespolona z dwoma silnika elektrycznymi. Pierwszy o mocy 167KM umieszczony na osi przedniej oraz drugi o mocy 68KM na osi tylnej, co łącznie dało moc systemową 272KM. Energia jest magazynowana w baterii niklowo-metalowo-wodorkowy NiMH umieszczonej pod tylnymi siedzeniami.
Każde ruszanie oraz jazda z niska prędkością odbywa się za pomocą silników elektrycznych obu osi. Przy wyższych prędkościach pracują tylko napędy przednie a w momencie zapotrzebowania na większą moc do pracy dołącza silnik z tylnej osi. Odzyskiwanie energii odbywa się podczas hamowania kiedy to silniki elektryczne działają jak generator i gromadzą ją w baterii. Cały układ hybrydowy znacząco wpływa na obniżenie spalania a co najważniejsze obniża emisję spalin CO2.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 3311 cm3
Zakres mocy: 211 KM
Moment obrotowy: 288 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Zasięg silnika EV: 2 km
Moc silnika EV: 167+68 KM
Moment obrotowy EV: 333+130 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 272 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 3) | (9.4) |
| Trwałość | 10.0/10 |
| Utrzymanie | 8.3/10 |
| Dynamika | 10.0/10 |