Silnik Toyota 5.0 V8 32V Hybrid e-CVT 2UR-FSE

388
Silnik Toyota 5.0 V8 32V Hybrid e-CVT 2UR-FSE

Napędy hybrydowe Toyota są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus
  • Suzuki

Silnik Toyota 5.0 V8 32V Hybrid e-CVT 2UR-FSE był stosowany w latach 2009-2012 w modelu Lexus LS.Bazą napędu hybrydowego jest silnik spalinowy 5.0 V8 394KM  sprzężony z silnikiem elektrycznym o mocy 224KM co łącznie dało moc systemową 445KM.Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym.Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości lub odległości do pracy automatycznie włącza się silnik  benzynowy co jest odczuwalne.


Toyota przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać kilka kilometrów z maksymalną prędkością do 50km/h .Jest to idealne rozwiązanie podczas jazdy w tgz, korkach przy jeździe miejskie oraz manewrach na parkingach.Układ został zespolony z baterią Niklowo-metalowo-wodorkowa NiMH  umieszczoną w bagażniku  w którym jest magazynowana energia.Ladowanie baterii odbywa się poprzez odzyskiwania energii kiedy auto hamuje.Te rozwiązania znacząco wpływają na niższe koszty użytkowania.
Opis


Konstrukcja zaawansowana technologicznie wyposażona w połączone układy wtrysku paliwa bezpośredniego D4-S oraz rozproszonego MPI.Silnik wykonany w całości z aluminium,posiada specjalną głowicę Yamaha z tytanowymi zaworami.W ogólnej opinii uchodzi za bardzo trwały,jedynie występują drobne usterki osprzętu.Do najczęstszych trzeba zaliczyć awarię hydraulicznego napinaczna łańucha rozrządu ! Kolejną przypadłością jest pobór oleju około 0.5l na 1000 km ! Po za tym silnik może poszczycić się świetnymi osiągami,wysoką kultura pracy oraz bardzo dobra dynamiką.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 4969 cm3

Zakres mocy: 394 KM

Moment obrotowy: - Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 224 KM

Moment obrotowy EV: 300 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 445 KM

Moment obr. układu: 520 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • awarie hydraulicznego napinacza łańcucha rozrządu
  • pobór oleju 0.5l na 1000km

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 9 L, typ oleju: 0W-20, wymiana po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami