Silnik Toyota 5.0 V8 32V Hybrid e-CVT 2UR-FSE był stosowany w latach 2009-2017 w modelu Lexus LS IV generacji. Bazą napędu hybrydowego jest silnik spalinowy 5.0 V8 394KM sprzężony z silnikiem elektrycznym o mocy 224KM co łącznie dało moc systemową 445KM. Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym. Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości do pracy automatycznie włącza się silnik benzynowy co jest odczuwalne.
Toyota przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać kilka kilometrów z maksymalną prędkością do 50km/h. Jest to idealne rozwiązanie podczas jazdy miejskiej oraz manewrach na parkingach. Układ został zespolony z baterią niklowo-metalowo-wodorkową NiMH umieszczoną w bagażniku, w której jest magazynowana energia. Ładowanie baterii odbywa się poprzez odzyskiwania energii kiedy auto hamuje. Te rozwiązania znacząco wpływają na niższe koszty użytkowania.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 4969 cm3
Zakres mocy: 394 KM
Moment obrotowy: 520 Nm
Pojemność baterii: 1.9 kWh
Zasięg silnika EV: 3 km
Moc silnika EV: 224 KM
Moment obrotowy EV: 300 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 445 KM
Moment obr. układu: 520 Nm
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: bezpośredni
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |