Silnik BMW 3.0 R6 24V d mHEV B57D30TU1 wszedł do produkcji w 2020 roku jako miękka hybryda i zasila szereg modeli marki BMW.Pod maską znajdziemy wspomniany wyżej wymieniony silnik 3.0 R4 16V zespolonym z małym silnikiem elektrycznym 11KM i akumlatorze o pojemności 0.52kWh.Właśnie ten wspólny układ potocznie zwany Mild Hybrid ma na celu wspomaganie pojazdu podczas ruszania oraz przyspieszenia co znacząco obniża spalanie.To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy oraz hamujemy.
Dodatkowa moc która generuje instalacja elektryczna znacząco wpływa na przyspieszenie które jest efektowniejsze i bardziej ekologiczne.Ten system nie pozwala na jazdę w trybie EV czyli elektrycznym jedynie służy do wspomagania pracy silnika spalinowego.Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych DPF oraz system start&stop, co również przysłużyło się na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6d.
Opis ogólny jednostki
Silnik BMW 3.0d mocy od 265 do 400KM z oznaczeniem B57 wszedł do produkcji od 2015 roku i miał zastąpić wysłużoną jednostkę 3.0 N57. Konstrukcja nowoczesna, w której zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne mające wpłynąć na osiągnięcie jak najwyższych parametrów. W wersji 265-konnej silnik współpracuje z dwoma turbosprężarkami.
Nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Podsumowując silnik konstrukcji BMW 3.0 R6 d jest technologicznie bardzo zaawansowany, może pochwalić się świetnymi osiągami i jest skierowany do osób szukających silnika o najwyższych parametrach. Niestety koszty utrzymania oraz serwis tej jednostki niestety nie należą do tanich, a ewentualne naprawy lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.
Typ silnika: Diesel
Pojemność silnika: 2993 cm3
Zakres mocy: 286-340 KM
Moment obrotowy: 650-700 Nm
Pojemność baterii: 0.528 kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 11 KM
Moment obrotowy EV: - Nm
Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 286-340 KM
Moment obr. układu: 650-700 Nm
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: Common Rail
BiTurbo
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |