Silnik BMW 3.0 R6 24V d mHEV B57D30TU1

134
Silnik BMW 3.0 R6 24V d mHEV B57D30TU1

Napędy hybrydowe BMW są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 3.0 R6 24V d mHEV B57D30TU1 wszedł do produkcji w 2020 roku jako miękka hybryda i zasila szereg modeli marki BMW.Pod maską znajdziemy wspomniany wyżej wymieniony silnik 3.0 R4 16V zespolonym z małym silnikiem elektrycznym 11KM  i akumlatorze o pojemności 0.52kWh.Właśnie ten wspólny układ potocznie zwany Mild Hybrid ma na celu wspomaganie pojazdu podczas ruszania oraz przyspieszenia co znacząco obniża spalanie.To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy oraz hamujemy.



Dodatkowa moc która generuje instalacja elektryczna  znacząco wpływa na przyspieszenie które jest efektowniejsze i bardziej ekologiczne.Ten system nie pozwala na jazdę w trybie EV czyli elektrycznym jedynie służy do wspomagania pracy silnika spalinowego.Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych DPF oraz system start&stop, co również przysłużyło się na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6d.

 



Opis ogólny jednostki

Silnik BMW 3.0d mocy od 265 do 400KM z oznaczeniem B57 wszedł do produkcji od 2015 roku i miał zastąpić wysłużoną jednostkę 3.0 N57. Konstrukcja nowoczesna, w której zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne mające wpłynąć na osiągnięcie jak najwyższych parametrów. W wersji 265-konnej silnik współpracuje z dwoma turbosprężarkami.



 Nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Podsumowując silnik konstrukcji BMW 3.0 R6 d jest technologicznie bardzo zaawansowany, może pochwalić się świetnymi osiągami i jest skierowany do osób szukających silnika o najwyższych parametrach. Niestety koszty utrzymania oraz serwis tej jednostki niestety nie należą do tanich, a ewentualne naprawy lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.

Silnik spalinowy

Typ silnika: Diesel

Pojemność silnika: 2993 cm3

Zakres mocy: 286-340 KM

Moment obrotowy: 650-700 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.528 kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 11 KM

Moment obrotowy EV: - Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 286-340 KM

Moment obr. układu: 650-700 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: Common Rail

BiTurbo

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • bardzo niski poziom hałasu
  • przyzwoity poziom spalania
  • świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Ilość oleju silnikowego: 7.0 L, typ oleju: 0W-30, 5W-30 / BMW Longlife-12 FE, wymiana po 20.000 km lub 2 lata lub wskazania komputera
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami