Silnik BMW 2.0 R4 16V d mHEV B47D20TU1

349
Silnik BMW 2.0 R4 16V d mHEV B47D20TU1

Napędy hybrydowe BMW są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.0 R4 16V d mHEV B47D20TU1 wszedł do produkcji w 2020 roku jako miękka hybryda i zasila szereg modeli marki BMW.Pod maską znajdziemy wspomniany wyżej wymieniony silnik 2.0 R4 16V zespolonym z małym silnikiem elektrycznym 11KM  i akumlatorze o pojemności 0.52kWh.Właśnie ten wspólny układ potocznie zwany Mild Hybrid ma na celu wspomaganie pojazdu podczas ruszania oraz przyspieszenia co znacząco obniża spalanie.To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy oraz hamujemy.



Dodatkowa moc która generuje instalacja elektryczna  znacząco wpływa na przyspieszenie które jest efektowniejsze i bardziej ekologiczne.Ten system nie pozwala na jazdę w trybie EV czyli elektrycznym jedynie służy do wspomagania pracy silnika spalinowego.Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych DPF oraz system start&stop, co również przysłużyło się na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6d.



Opis ogólny jednostki

Silnik BMW 2.0d o mocy 190KM z oznaczeniem B47 wszedł do produkcji w 2014 roku. Jednostka została opracowana na sprawdzonych rozwiązaniach odmiany N47 i jest jej następcą. Koncepcja jest identyczna, różnice znajdziemy w całkowicie przeprojektowanym procesie spalania. Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Ponadto konstruktorzy postawili na osiągnięcie lepszych parametrów takich jak dynamika, elastyczność, kultura pracy oraz poziom spalania.



Silnik współpracuje z układem wtryskowym wyposażonym we wtryski elektromagnetyczne firmy Bosch  o ciśnieniu 2000 bar. Zastosowano specjalny czujnik ciśnienia w komorze spalania, który pozwala na osiągnięcie jak najlepszych parametrów co wpływa na oszczędności w spalaniu paliwa. Kolejną bardzo ważna kwestią było wyeliminowanie wszelkich drgań, hałasu i poprawienie kultury pracy. Trzeba nadmienić że zamysłem konstruktorów jest stworzenie jednej rodziny silników w których można wykorzystać identyczne elementy np. tłoków, zaworów itd

Silnik spalinowy

Typ silnika: Diesel

Pojemność silnika: 1995 cm3

Zakres mocy: 150-190 KM

Moment obrotowy: 320-400 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.528 kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 11 KM

Moment obrotowy EV: - Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 150-190 KM

Moment obr. układu: 320-400 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: Common Rail

BiTurbo

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • bardzo niski poziom hałasu
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 0W-30, 5W-30 / BMW Longlife-12 FE, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami