Silnik BMW 2.0 R4 16V d mHEV B47D20TU1 wszedł do produkcji w 2020 roku jako miękka hybryda i zasila szereg modeli marki BMW.Pod maską znajdziemy wspomniany wyżej wymieniony silnik 2.0 R4 16V zespolonym z małym silnikiem elektrycznym 11KM i akumlatorze o pojemności 0.52kWh.Właśnie ten wspólny układ potocznie zwany Mild Hybrid ma na celu wspomaganie pojazdu podczas ruszania oraz przyspieszenia co znacząco obniża spalanie.To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy oraz hamujemy.
Dodatkowa moc która generuje instalacja elektryczna znacząco wpływa na przyspieszenie które jest efektowniejsze i bardziej ekologiczne.Ten system nie pozwala na jazdę w trybie EV czyli elektrycznym jedynie służy do wspomagania pracy silnika spalinowego.Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych DPF oraz system start&stop, co również przysłużyło się na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6d.
Opis ogólny jednostki
Silnik BMW 2.0d o mocy 190KM z oznaczeniem B47 wszedł do produkcji w 2014 roku. Jednostka została opracowana na sprawdzonych rozwiązaniach odmiany N47 i jest jej następcą. Koncepcja jest identyczna, różnice znajdziemy w całkowicie przeprojektowanym procesie spalania. Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin Euro 6. Ponadto konstruktorzy postawili na osiągnięcie lepszych parametrów takich jak dynamika, elastyczność, kultura pracy oraz poziom spalania.
Silnik współpracuje z układem wtryskowym wyposażonym we wtryski elektromagnetyczne firmy Bosch o ciśnieniu 2000 bar. Zastosowano specjalny czujnik ciśnienia w komorze spalania, który pozwala na osiągnięcie jak najlepszych parametrów co wpływa na oszczędności w spalaniu paliwa. Kolejną bardzo ważna kwestią było wyeliminowanie wszelkich drgań, hałasu i poprawienie kultury pracy. Trzeba nadmienić że zamysłem konstruktorów jest stworzenie jednej rodziny silników w których można wykorzystać identyczne elementy np. tłoków, zaworów itd
Typ silnika: Diesel
Pojemność silnika: 1995 cm3
Zakres mocy: 150-190 KM
Moment obrotowy: 320-400 Nm
Pojemność baterii: 0.528 kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 11 KM
Moment obrotowy EV: - Nm
Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 150-190 KM
Moment obr. układu: 320-400 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: Common Rail
BiTurbo
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |